خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره اوقاف بوشهر:

دید مردم نسبت به وقف، دید مبهمی است

مدیرکل اوقاف بوشهر معتقد است دید مردم نسبت به وقف دیدی مبهم است و این وظیفه رسانه‌ها است که با فرهنگ‌سازی دید مردم را واقعی سازند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر؛ حجت‌الاسلام محمدیان با بیان این‌که وقف یکی از میراث‌های گران‌بهای پیامبر اسلام است که بسیاری از مشکلات با آن حل می‌شود، گفت: یکی از اولین اقدام‌های امام(ره) مربوط به وقف بود و مقابل افرادی که خواستار بازگشت امور وقف شده بودند فرمودند باید به وقف عمل شود.

محمدیان با تاکید بر این‌که وقف در جامعه‌اسلامی یکی از ارکان اقتصاد اسلامی است، گفت: در استان بوشهر بسیاری از موقوفات هست که تنها نامی از آنها باقی مانده و ما دنبال احیای آنها هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که موقوفات از مالیات معاف هستند، می‌توانند بسیاری از دردها را تسکین دهد و امور را سامان دهد. در همین اربعین از درآمد اداره اوقاف ما به ارزش 84 میلیون و 675 هزار تومان خدمات به زائرین ارائه شد.

مدیرکل اوقاف بوشهر در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به حل نابسامانی‌هایی که در امور اوقاف وجود دارند، تصریح کرد: ما در امور اوقاف با معضلاتی از جمله از بین رفتن رقبه‌ها به دلیل خشکسالی مواجه‌ایم که راهکارهایی از جمله معاوضه موقوفات و یا جذب سرمایه‌گذار مد نظر داریم.

وی با بیان این‌که در مجموع از عملکرد مجموعه اوقاف استان راضی هستم، گفت: ما در اداره‌کل نیاز به 80 نفر نیروی کار داریم اما به دلیل بعضی مشکلات در حال حاضر حدود 40 نیرو در اختیار داریم و در مجموع با این کمبود نیرو از پس وظایف‌محوله برآمده‌ایم و به خود نمره 87 از 100 می‌دهیم.

حجت‌الاسلام محمدیان با تشکر از حضور رسانه‌ها و نقش آنها در ترویج فرهنگ وقف افزود: دید مردم نسبت به وقف دیدی مبهم است و این وظیفه رسانه‌هاست که با فرهنگ‌سازی دید مردم را واقعی سازند تا این امر مهم اسلامی به‌درستی شناخته شود. هم‌اکنون بسیاری از اموال موقوفه یا در دست فرزندان و یا نزدیکان افراد وقف‌کننده است و ممکن است به هر دلیلی این اموال و ثواب ناشی از این اموال برای وقف‌کننده از بین برود و تنها راه تثبیت این ثواب همیشگی ثبت این اموال است. امیدواریم رسانه‌ها نیز در این قضیه ما را یاری کنند.

کد خبر : ۳۲۸۴۳۱