خبرگزاری کار ایران

تفاوت سقف کشسان و آسمان مجازی

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۰۴۰

امروزه در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده بسیاری از انواع سقف‌های کاذب می‌شود که نمونه آن می‌توان سقف کشسان و آسمان مجازی را نام برد. دراین مطلب به بررسی این دوسقف کاذب می‌پردازیم.

معرفی آسمان مجازی

آسمان مجازی نوعی سقف کاذب است که به صورت تایل های 30*30 یا 60*60 از جنس طلق و پلکسی بوده و نوع دیگر آن رول‌­های کشسان پی وی سی است که به صورت یکپارچه همراه با نورپردازی اجرا می‌­شود. هر دو نوع آسمان مجازی قابلیت چاپ طرح و رنگ‌های مختلفی را دارند و درهر سقفی قبل اجرا است.

آسمان مجازی از سه بخش مهم تشکیل شده است:

  • سازه نورپردازی

یک بخش مهم در آسمان مجازی، نورپردازی آن است چون به طبیعی و زیبا جلوه دادن آن کمک بسیاری می کند. در سازه نورپردازی که به سقف اصلی متصل می شود از لامپ های FPL، لامپ های T4, T5، ویا لامپ های LED جهت نورپردازی استفاده میشود.

  • سازه سقف کاذب

سازه سقف کاذب بسته به سلیقه و بودجه مشتری دارای تنوع بسیاری میباشد و یک بخش دیگر آسمان مجازی است که با فاصله ای مناسب از سازه ی نورپردازی نصب می شود.

  • تایل های آسمان مجازی

تفاوت سقف کشسان و آسمان مجازیتایل صفحه ای است که روی سازه ها نصب میشود و تصاویر مختلفی از جمله آسمان، گل، درخت، تصاویر برج های معروف، هواپیما، بالن و… را میتوان انتخاب کرد که روی آن چاپ شود. بعد از چاپ، تایل ها مانند پازل روی سازه سقف کاذب نصب میشوند. تعداد تایل هایی که استفاده می شود بستگی به فضای موجود و بودجه مشتری دارد.

معرفی سقف کشسان

سقف کشسان نیز نوع دیگری از سقف کاذب است که از جنس پارچه کشسان پی وی سی ساخته شده است و به نوعی مدل جدیدترین است که برای رفع مشکلات آسمان مجازی تولید شده است. این سقف ها دارای طرح ها و تنوع رنگ های بسیار زیادی هستند. ضخامت آن از 0.18 تا 0.25 میلی متر بوده که بسیار نازک و سبک میباشد که در هر ابعاد و مساحت قابل نصب است.

برای دریافت مشاوره رایگان ومشاهده نمونه کار اجرای سقف کشسان به سایت شرکت مدرن سقف اسپادانا مراجعه فرمایید .

سقف کشسان دارای تنوعی بیش از 250 طرح و رنگ در انواع مختلف پرینتی (قابل چاپ)، براق، مات، شفاف، ساتن، جیر و متالیک می‌باشد.

تفاوت سقف کشسان و آسمان مجازی

 
   

تفاوت آسمان مجازی و سقف کشسان

  1. سقف کشسان به دلیل ضخامت کمی که دارد بسیار سبک تر از آسمان مجازی است.
  2. سقف کشسان به دلیل انعطاف پذیری و خاصیت کششی که دارد امکان اجرا در فرم ها و شکل های هندسی مختلفی دارد ولی آسمان مجازی برای اجرا محدودیت فرمی دارد که آن را برای اجرای طرح هایی با فرم مسطح هندسی مناسب کرده است. در واقع صرفا برای اجرای طرح هایی محدود و شبیه به پنجره مناسب است.
  3. قابلیت تحمل بار سقف کشان بیشتر از آسمان مجازی است. درصورت ریزش سقف، ریزش و آسیب در آسمان مجازی بیشتر از سقف کشسان است. در این مواقع سقف کشسان به دلیل خاصیت تحمل بار بالا مانند یک لایه محافظ مانع از ریزش سقف به پایین میشود.
  4. تنوع نورپردازی در سقف کشسان بیشتر از آسمان مجازی است.
  5. سقف کشسان را میتوان در فضاهای بزرگ  به صورت یک تکه اجرا کرد. ولی آسمان مجازی به دلیل ماهیت شکنندگی تایل و شبکه زیر ساخت آن نمیتوان آن را بصورت یکپارچه نصب کرد .
  6. برای تعویض یا تعمیر تاسیسات پشت سقف آسمان مجازی با برداشتن تایل ها می توان به تاسیسات نصب شده زیر سقف دسترسی پیدا کرد. در صورتی که در سقف کشسان برای دسترسی به تاسیسات زیر سقف باید کل پارچه سقف کشسانی باز و جمع آوری شود.
  7. در سقف کشسان به دلیل سبک بودن پارچه ی پوشاننده می توان ریل های فریم زیرساخت را بر روی دیوار نصب نمود و نیاز به هیچگونه آویزی از سقف اصلی نیست. در صورتی که فریم شبکه بندی سقف آسمان مجازی باید به سقف اصلی توسط آویزهایی متصل گردد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز