خبرگزاری کار ایران

راهنمای انواع کابل‌های صنعتی سربدار، زره دار و ابزار دقیق

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۱۰۰

کابل زره دار چیست؟

کابل زره دار از انواع کابل های فشار ضعیف و فشار قوی است که در انواع مختلف آن از هادی و رساناهای مختلفی استفاده میشود . در کابل های زره دار تک رشته ای از رسانای داخلی آلومینیوم و در کابل های زره دار چند رشته ای نیز از هادی یا رسانای داخلی استیل استفاده میشود .

انواع کابل زره دار

اگر بخواهیم به 2 نوع کابل زره دار که بیشترین کاربرد را در صنعت دارد اشاره کنیم کابل زره دار N2XYRY و کابل زره دار NYRY باید اشاره کنیم . کابل های زره دار را در محیطهایی که نیروهای خارجی به کابل وارد میشوند استفاده میکنند . رطوبت ، فشار زیر خاک ، فشار مکانیکی ، وجود جانوران جونده ، عبور ماشین های سنگین از محل عبور و دفن کابل و فشار حرارتی از انواع مواردی هستند که کابل های زره دار انتخابی مناسب برای مصرف هستند . دسته بندی کلی کابل های زره دار به شرح زیر است :

کابل فشار ضعیف با زره سیمی (مفتولی) : NYRY و N2XRY

کابل فشار ضعیف با زره نواری : NYBY و N2XBY

کابل فشار متوسط با زره سیمی : N2XSYRY ، NA2XSYRY ، N2XSEYRY و NA2XSEYRY

کابل فشار متوسط با زره نواری : N2XSYBY ، N2XSEYBY ، NA2XSYBY و NA2XSEYBY

کابل های چند رشته با زره فولادی : SWA و STA

کابل های تک رشته با زره آلومینیومی : AWA و ATA

 خرید کابل زره دار :

یکی از بهترین مراکز پخش کابل زره دار و خرید کابل سربدار ایرانکو در لاله زار به عنوان پخش کننده کابل زره دار و سرب دار با بهترین قیمت به نشانی www.cableiranco.com است .

کابل سربدار چیست و کاربرد آن ؟

کابل سربدار در محیط های نفتی ، هیدروکربن ها و مواد روغنی برای مقاومت بیشتر در گذر زمان استفاده میشود . سرب موجود در لایه های محافظ کابل سرب دار موجب ایجاد مقاومت بیشتر این نوع کابل میشود .

راهنمای انواع کابل‌های صنعتی سربدار، زره دار و ابزار دقیق

کابل ابزار دقیق چیست ؟

کابل ابزار دقیق ، نوعی کابل است که از آن برای انتقال داده استفاده می کنند. کابل ابزار دقیق را می توان در اتاق های کنترل واحد و نیروگاه های برق مشاهده کرد. معمولا از این کابل ابزار دقیق، در اندازه گیری و کنترل استفاده می کنند. این کابل ها از اجزای مختلفی نظیر یک هادی مانند مس، یک عایق مانند پلاستیک تشکیل شده اند .

از انواع کابل های ابزار دقیق در صنایع مختلف استفاده میشود . یکی از انواع کابل های ابزار دقیق کابل های شیلد دار هستند که بصورت کلی یا جزئی جریان را تخلیه میکنند .

اگر بخواهیم به انواع روکش کابل های ابزار دقیق نیز اشاره کنیم :

روکش های فلزی و سیمی که از نظر قیمت مناسب هستند . این نوع کابل ابزار دقیق برای اتصالهای با طول کم و ولتاژ بالا کاربرد دارد اما در برابر رطوبت مقاومت مناسبی ندارند .

کابل ابزار دقیق با روکش فویل آلومینیومی نیز از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است ولی در اتصالات کوتاه کاربردی نیست و در برابر رطوبت نیز بسیار مقاوم هستند .

همچنین کابل ابزار دقیق با روکش آلیاژ سرب نیز در صنعت کاربرد دارد ولی به دلیل قیمت و وزن بالا کمتر انتخاب میشوند . این نوع روکش از مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت برخوردار هستند .

راهنمای انواع کابل‌های صنعتی سربدار، زره دار و ابزار دقیق

خرید کابل ابزار دقیق

برای خرید کابل ابزار دقیق نوین تک به عنوان پخش کننده کابل ابزار دقیق و مرکز تخصصی فروش کابل ابزار دقیق در لاله زار بهترین پیشنهاد برای خرید با قیمت مناسب است . برای ارتباط با فرشگاه کابل نوین تک به آدرس www.nivontakcable.com مراجعه کنید .

نکات خرید کابل ابزار دقیق

چنانچه قصد خرید کابل ابزار دقیق را دارید باید به چند نکته توجه کنید .

سنجش محیط مصرف این کابل :

اینکه بدانیم در چه محیطی این کابل مصرف میشود . محیط های پالایشگاهی و یا کارخانه جات مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و برای مراکز صنعتی باید متناسب با نوع مصرف کابل ، به خرید کابل ابزار دقیق پرداخته شود .

قیمت کابل ابزار دقیق

به دلیل اینکه قیمت یک عامل محدود کننده برای انتخاب و خرید است . دلیل تفاوت قیمت در انواع کابل های ابزار دقیق ساختار آنهاست . داشتن روکش قوی و سنگین موجب گران شدن قیمت کابل میشود . برای متعادل تر کردن قیمت میتوان از روکش های سبک و آلومینیومی استفاده کرد . در اصل گران بودن یک کابل ابزار دقیق به دلیل کیفیت بالای آن است .

انواع کابل های ابزار دقیق را بیشتر بشناسیم . این 3 مثال فقط در مورد رسانای آنهاست و انواع دیگر کابل ابزار دقیق نیز وجود دارند .

کابل هادی مفتولی :

این نوع سیم حاوی یک سیم تک رشته و خشک است که میتوان به آن فرم هم داد و برای توزیع برق مناسب هستند .

هادی افشان :

این نوع نیز تک رشته ایست و دارای روکش ضدحریق که برای محیط های خشک و بدون رطوبت مناسب تر است .

هادی نیمه افشان :

این نوع کابل نسبت به کابل هادی افشان از انعطاف کمتری برخوردار است .

اگر بخواهیم به مزیت کابل های ابزار دقیق افشان اشاره کنیم مقاوت بالای آنها مهمترین ویژگیشان است . اگر چه قیمت بالاتری نیز دارند اما این مقاومت بالا موجب استفاده طولانی مدت آنها برای سالیان دراز میشود . همچنین انعطاف پذیری بیشتر آنها و تحمل ولتاژهای زیاد ، عدم آسیب پذیری در برابر حرارت بالا و مقاومت آنها در برابر آب و رطوبت ( با روکش های پی وی سی ) کابل هایی کاربردی هستند و باید برای انتخاب آنها به اندازه کافی تامل و دقت کرد .

 نشانی فروشگاه ایرانکو :

خیابان لاله زار ، کوچه اتحادیه ، پاساژ اتحادیه ، طبقه همکف واحد 5

همراه : 09124781391

تلفن : 02133119739

نشانی فروشگاه نوین تک :

لاله زار ، پاساژ بوشهری ، طبقه سوم ، پلاکهای 72 ، 73 ، 86

همراه : 09126163899

تلفن : 02133939968

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز