خبرگزاری کار ایران

تاثیرات آنتی اسکالانت بر عملکرد فیلتر ممبران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۷۶۵

آنتی اسکالانت یک ماده شیمیایی است که بطور عمده برای جلوگیری از تشکیل رسوبات و سنگ‌ های آهکی در دستگاه‌ های تصفیه آب استفاده می‌شود. این ماده با جلوگیری از رسوب کردن مواد معلق در آب، عمر و کارایی فیلتر های ممبران تصفیه آب را افزایش می‌ دهد.

آنتی اسکالانت بر عملکرد فیلتر ممبران تصفیه آب چه تاثیری دارد؟

1. افزایش عمر مفید فیلتر ها: استفاده از آنتی اسکالانت می‌ تواند سبب بیشتر شدن عمر مفید فیلترهای ممبران شود. با جلوگیری از تشکیل رسوبات، فیلترها به مدت طولانی‌تری قابل استفاده خواهند بود.

2. کاهش هزینه‌های نگهداری: وجود رسوبات آهکی و سایر ذرات درون فیلتر ها می‌ تواند باعث کاهش کارایی و کاهش فشار آب شود که در نتیجه، نیاز به تعویض و نگهداری بیشتری از فیلترها را به همراه دارد. با استفاده از آنتی اسکالانت هزینه‌ های نگهداری کاهش می‌یابد.

3. افزایش کارایی تصفیه: رسوبات و توده‌ های آهکی در دستگاه‌ های تصفیه آب میتوانند سبب کاهش کارایی آنها شوند. با استفاده از آنتی اسکالانت، می‌توان کارایی تصفیه آب را بهبود بخشید و کیفیت آب تصفیه شده را افزایش داد.

شما می توانید جهت خرید انواع آنتی اسکالانت به سایت آبین  لینک ورود  مراجعه فرمایید.

فولینگ فیلتر ممبران چیست؟

فولینگ یکی از مشکلاتی است که ممکن است باعث کاهش کارایی فیلترهای ممبران تصفیه آب بشود. عوامل مختلفی می‌توانند باعث ایجاد فولینگ بشوند از جمله:

1. رویش آلگایی: رویش آلگایی می‌تواند به وسیله ترکیبات موجود در آب و همچنین شرایط محیطی مانند دما و نور رخ بدهد.

2. تجمع ذرات: ذرات معلق در آب می‌توانند به سطح ممبران چسبیده و باعث ایجاد لایه‌های فولینگ شوند.

3. تشکیل رسوبات معدنی: رسوبات معدنی مثل کربنات کلسیم و منیزیم می‌توانند به سطح ممبران چسبیده و باعث ایجاد فولینگ شوند.

نقش آنتی اسکالانت در فولینگ فیلتر ممبران تصفیه آب

تاثیرات آنتی اسکالانت بر عملکرد فیلتر ممبران

آنتی اسکالانت‌ ها موادی هستند که با جلوگیری از تشکیل رسوبات معدنی و رویش آلگایی، به پیشگیری از ایجاد فولینگ در فیلترهای ممبران کمک می‌ کنند. این مواد می‌ توانند بعنوان یک لایه محافظ بر روی سطح ممبران عمل کنند و از چسبیدن ذرات و رسوبات جلوگیری نمایند.

نواع آنتی اسکالانت

انواع آنتی اسکالانت ها با عملکرد بی نظیر خود از نظر پارامتر های مختلف به دو نوع مختلف تقسیم می ‌شوند. این پارامتر ها عبارتند از:

  • اسیدی یا قلیایی بودن

  • مواد تشکیل دهنده

  • فرمول شیمیایی

آنتی اسکالانت شیمیایی:

این نوع آنتی اسکالانت ‌ها از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده‌اند که با جلوگیری از تشکیل رسوبات و فولینگ، عملکرد فیلتر ممبران را بهبود می‌بخشند. مثال‌هایی از آنتی اسکالانت‌های شیمیایی شامل پلی‌فسفات‌ها و گلوکونات‌ ها می ‌باشند.

آنتی اسکالانت‌ فیزیکی:

این نوع آنتی اسکالانت‌ ها از طریق تغییر ویژگی‌های فیزیکی آب مانند pH و دما، جلوی تشکیل رسوبات را می ‌گیرند. بعنوان مثال مغناطیس‌ها و دستگاه‌های اولتراسونیک برخی از آنتی اسکالانت‌ های فیزیکی هستند.

نتیجه‌گیری: بطور کلی آنتی اسکالانت می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر عملکرد و کارایی فیلترهای ممبران تصفیه آب داشته باشد. با جلوگیری از تشکیل رسوبات و سنگ‌های آهکی، عمر مفید فیلتر ها افزایش می‌ یابد ، هزینه‌ های نگهداری کاهش می‌یابد و کارایی تصفیه آب بهبود میابد. بنابراین، استفاده از آنتی اسکالانت به عنوان یک راهکار موثر برای بهبود کیفیت آب و افزایش عمر مفید فیلترها توصیه میشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز