خبرگزاری کار ایران

با این دستگاه ارزان، کثیف ترین استخر را برق بیاندازید!

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۹۹

معرفی جامع فیلتر شنی + راهنمای خرید اینترنتی

دیدن تصویر استخر لجن بسته استخر، صحنه ای است که تقریبا حال همگی ما را بد میکند! در این مواقع فیلتر شنی استخر به داد ما میرسد و روند تبدیل شدن یک استخر کثیف و پر از باکتری را به یک استخر صاف و زلال تبدیل میکند.

فیلتر شنی یکی از اجزای اصلی سیستم پیش تصفیه آب استخر است که مخازن آن به شکل استوانه ای یا مکعبی ساخته میشوند و دانه‌های ریز شن و ماسه را در خود جای داده‌اند. هدف اصلی استفاده از  فیلترهای شنی،  تصفیه آب استخر است که روند تبدیل شدن استخر لجن بسته را به یک استخر تمیز فراهم میکند. فیلتر شنی استخر  املاح معلق موجود در آب را تا قطر ۵۰ میکرون از  بین برده و باعث کاهش کدورت و تیرگی آب میشود.

فیلترهای شنی به دلیل ویژگی‌هایی همچون کاربرد آسان، هزینه نگهداری و تعمیر پایین، افت فشار کمتر، و تاثیر بالا در حذف ذرات قابل رویت با چشم غیر مسلح، جایگاه ویژه‌ای در سیستم‌های تصفیه آب استخر از جمله استخرهای عمومی، خصوصی و جکوزی دارند. در ادامه به بررسی روند کاربرد فیلتر شنی میپردازیم.

فیلتر شنی چیست؟

فیلترهای شنی به عنوان یکی از راهکارهای موثر برای مرحله ی پیش تصفیه آب استخرها به کار میروند و مانع ضیافت و گردهمایی میکروب ها و انواع ویروس ها در آب استخر میشود! بدنه فیلتر های شنی قسمتی که دارای شن و سیلیس است، از عبور انواع آلودگی‌ها از جمله شن و ماسه، رسوبات، هیدروکربن‌ها و ذرات معلق جلوگیری می‌کنند.در این مخزن آب آلوده وارد قسمتی از فیلتر می‌شود که دارای لایه‌های شن و سیلیس است و ذرات آلوده در آن به دام می افتد. سپس آب تصفیه شده از طریق فیلترهای داخلی عبور کرده و از طرف دیگر دستگاه خارج می‌شود.

با گذشت زمان، شن‌های داخل دستگاه کثیف می‌شوند و عمل تصفیه به خوبی انجام نمی‌دهند. در این صورت، نیاز به عملیات بکواش (backwashing) یا شستشوی فیلتر شنی استخر پیش می‌آید. در مرحله ی بکواش، معمولاً آب از پایین به دستگاه وارد شده و از بالا خارج می‌شود تا شن‌ها کثیف شده را از دستگاه خارج کند و عملکرد فیلتر را بهبود ببخشد. فیلترهای شنی استخری با طرز کار ساده خود آلودگی‌ها را از آب جدا کرده و آب تصفیه شده را در اختیار شناگران قرار میدهد.

اجزا و تجهیزات فیلترشنی استخر

فیلتر شنی یکی از مهم‌ترین ابزارهای تصفیه آب استخر است که ذرات جامد و املاح معلق را از آب حذف میکند. این دستگاه کاربردی، با ایجاد افت فشار کم به روند تصفیه آب استخر میپردازد.

اجزای اصلی یک فیلتر شنی برای استخر عبارتند از:

  • لوله‌ها
  • شیرآلات و اتصالات
  • شیر هواگیر
  • فشارسنج
  • شیر دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک
  • دریچه‌های بازدید

فیلتر های شنی با استفاده از این اجزا،  آلودگی ها و ذرات معلق موجود در آب استخر را به طور کامل تصفیه کرده و باعث ایجاد آب شفاف و تمیز میشود.

انواع مدل های فیلتر شنی استخری

فیلترهای شنی استخری در طرح ها و مدل های مختلف ساخته میشوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. این نوع فیلترها بر اساس میزان فشار کاری و نحوه فیلتراسیون به سه نوع اصلی  فیلتر شنی استخری کند، فیلتر شنی استخری تند، و فیلتر شنی استخری با نرخ بالا تقسیم بندی میشوند.

فیلتر شنی استخر کند:

  1. فیلتر شنی استخری کند از قدیمی‌ترین مدل‌ها برای تصفیه آب استخر است.
  2. سطح سیلیس (ماده فیلتری) آن در معرض هوای آزاد قرار دارد و آب بدون فشار و با استفاده از گرانش از طریق سیلیس عبور می‌کند.
  3. فیلترهای شنی استخری کند معمولاً برای تصفیه حجم‌های بزرگی از آب مانند تصفیه آب شهری یا پساب به کار میروند.

فیلتر شنی استخر تند:

در فیلتر شنی استخری کند، سیلیس در داخل یک مخزن بسته قرار دارد و آب تحت فشار پمپ از آن عبور می‌کند.

معمولاً از ۳ یا ۴ سایز مختلف سیلیس در فیلتر شنی استخری تند استفاده میشود که بسته به نیاز و حجم استخر انتخاب می‌شود.

فیلتر شنی استخر نرخ بالا:

فیلتر شنی استخری نرخ بالا در واقع یک نوع از فیلترهای تند است که میزان گذر آب در واحد زمان را محاسبه می‌کند. دانه‌های سیلیس در این مدل اندازه بزرگتری دارند و  به آب اجازه می‌دهند تا با سرعت بالاتری عبور کرده و افت فشار کمتری ایجاد می‌شود.فیلتر شنی استخری نرخ بالا برای استخرهایی که تعداد شناگر آنها کم است، مناسب است؛ زیرا قیمت کمتری دارد، فضای کمتری را اشغال می‌کند و به حجم آب عبوری کمتری نیاز دارد.به طور کلی انتخاب نوع مناسب فیلتر شنی استخر بستگی به ابعاد استخر، نیازهای تصفیه، و بودجه موجود دارد.

طرز کار فیلتر شنی استخر

در فیلتر شنی استخر، آب جریان یافته از لوله فوقانی وارد فیلتر می‌شود و از سطوح شن و ماسه دانه‌بندی عبور می‌کند. آب با استفاده از فشار پمپ و نیروی جاذبه، آلودگی‌های خود را از دست می‌دهد و با عبور از نازل‌های تعبیه شده در قسمت زیرین فیلتر، آب شفاف و زلال از لوله خروجی خارج می‌شود. در این فیلترها، تنها تصفیه فیزیکی انجام می‌شود و هیچ گونه تغییری در ماهیت و شیمی آب رخ نمی‌دهد.

با این دستگاه ارزان، کثیف ترین استخر را برق بیاندازید!

مزایا و معایب فیلتر شنی

فیلترهای شنی یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین روش‌های فیلتراسیون برای استخرها است که استفاده از آن دارای مزایا و معایبی است. در ادامه قصد داریم تا به بررسی مزایا و معایب فیلتر شنی استخری بپردازیم.

مزایای فیلتر شنی:

  • کارکرد آسان
  • نیاز کم به تعمیر و نگهداری
  • شستشوی معکوس آسان
  • قیمت خرید نسبتاً پایین و قیمت تعمیر و نگهداری
  • تعویض راحت شن و ماسه فیلتر شنی

معایب فیلتر شنی:

  • عدم توانایی حذف ذرات بسیار کوچک
  • نیاز به شستشوی معکوس منظم
  • کمترین کارایی در بین انواع فیلترهای استخری (در مقایسه با فیلترهای دیاتومه ای و کارتریجی)
  • با توجه به نیاز‌ها و محیط استخر خود، انتخاب فیلترهای شنی یا سیستم‌های فیلتراسیون پیشرفته‌تر مطلوب باشد.

نکات نگهداری از فیلتر شنی

در مراقبت و نگهداری از فیلتر شنی استخر، چند مورد اصلی وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه‌ای داشت:

  • بررسی دوره‌ای اجزای فیلتر
  • استفاده از بکواش
  • تعمیر و نگهداری اجزای داخلی
  • تعویض سیلیس
  • جلوگیری از یخ زدگی

با رعایت این موارد، می‌توانید از عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر فیلتر شنی استخر خود لذت ببرید و از آبی تمیز و سالم در استخر خود بهره‌مند شوید.

با این دستگاه ارزان، کثیف ترین استخر را برق بیاندازید!

خرید فیلتر شنی استخر

جهت خرید فیلتر شنی استخر با بهترین قیمت وارد سایت آراز صنعت  به نشانی https://arazindustry.ir  شوید و انواع فیلترهای شنی را با بهترین قیمت و در ظرفیت های مختلف از سراسر ایران سفارش دهید .مجموعه آراز صنعت به عنوان شرکت پیشگام و مرجع در زمینه ی تولید تجهیزات تصفیه استخر و گرمایش استخر است که انواع فیلتر شنی استخری را با بهترین قیمت و در ظرفیت های مختلف در اختیار متقاضیان عزیز قرار میدهد.

در فروشگاه آراز صنعت انواع تجهیزات استخر مانند: فیلتر شنی استخر، فیلتر شنی گالوانیزه و سایر تجهیزات استخر مانند مبدل استخر استیل، رینگ جکوزی، دیگ بخار استخری و آبنما استخر با بهترین قیمت به همراه ضمانت کالا برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است. جهت خرید تجهیزات تصفیه استخر با شماره پشتیبانی آراز صنعت تماس بگیرید و انواع تجهیزات و فیلترهای تصفیه آب استخر را از سراسر ایران با بهترین قیمت سفارش دهید.

پشتیبانی فروش : ۰۹۰۳۸۰۰۸۰۵ (مشاوره و فروش) 

آدرس شرکت آراز صنعت :کرج، محمدشهر، عباس آباد، انتهای جاده عباس آباد، نبش سه راه کانال، آرازصنعت

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز