خبرگزاری کار ایران

چطور با مترو تهران به باغ کتاب برویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۰۰۷

 

باغ کتاب یکی از مراکز فرهنگی و دیدنی شهر تهران است. بسیاری از علاقمندان به فرهنگ و هنر این مجموعه بی‌نظیر را به خوبی می‌شناسند. باغ کتاب یک محیط ایده آل برای کسانی است که از گشت‌وگذار در میان کتاب‌ها و تماشای فیلم و تئاتر لذت می‌برند.

محیط کلی باغ برای کودکان خردسال هم مناسب است و برای آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود. همچنین به راحتی با استفاده از مترو تهران هم می‌توانید به این مجموعه دسترسی داشته باشید. در ادامه بیش‌تر درباره ویژگی‌ها و راه‌های دسترسی به این مکان فرهنگی صحبت خواهیم کرد.

آدرس و راه‌های دسترسی به باغ کتاب تهران

باغ کتاب در منطقه عباس‌آباد تهران قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده از اتومبیل شخصی یا وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و تاکسی به این مجموعه دسترسی داشته باشید و از حضور در این مکان فرهنگی لذت ببرید.

اتومبیل شخصی

از چند خیابان مختلف می‌توان به این مجموعه دسترسی داشت. برای مثال شما باید به بزرگراه حقانی در میدان ونک بروید سپس در مسیر غرب به شرق با عبور از تقاطع بزرگراه شهید مدرس به خروجی کتاب‌خانه ملی و ورودی این مجموعه فرهنگی می‌رسید. مسیر دوم از بزرگراه شهید همت آغاز می‌شود. در مسیر شرق به غرب این بزرگراه و بعد از خروجی بزرگراه حقانی وارد خروجی باغ موزه دفاع مقدس شده و به باغ کتاب می‌رسید.

چطور با مترو تهران به باغ کتاب برویم؟

مترو تهران

مترو یکی از بهترین وسایل نقلیه در شهر تهران است که می‌تواند شما را از ترافیک نجات دهد. ایستگاه مترو شهید حقانی و ایستگاه شهید همت فاصله کمی با باغ کتاب دارند. شما باید در این ایستگاه‌ها از مترو پیاده شوید و فاصله ده‌ دقیقه‌ای تا این مجموعه را پیاده طی کنید. البته شاتل‌های برقی هم در نزدیک ایستگاه مترو قرار دارند. اگر حوصله پیاده‌روی ندارید؛ شاتل‌ها شما را تا ورودی باغ می‌رسانند.

با باغ کتاب تهران بیش‌تر آشنا شوید.

این مجموعه فرهنگی در چهار بلوک و در سه طبقه ساخته شده است. هر کدام از این بلوک‌ها متناسب با گروه‌های سنی خاصی طراحی شده‌اند و امکانات متفاوتی دارند. این ویژگی باعث شده که همه افراد در هر سنی بتوانند از این مجموعه استفاده کنند.

بهارستان (بلوک A)

این بخش یکی از جذاب‌ترین بخش‌های باغ به حساب می‌آید که طرفداران زیادی هم دارد. بلوک بهارستان به طور اختصاصی برای کودکان طراحی شده است. طبقه همکف و طبقه اول به این بلوک اختصاص دارند. فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی، اتاق مادر و کودک و خانه کودک در طبقه همکف قرار گرفته‌اند. در طبقه اول نیز باشگاه زیست‌شناسی، باشگاه رباتیک و سرزمین فکربازیا میزبان کودکان خردسال هستند.

خیالستان (بلوک B)

این بلوک در واقع یک راهروی عریض به طول 60 متر است که دو بلوک بهارستان و نگارستان را به هم متصل می‌کند. در این راهرو دو پیاده‌بر هم وجود دارد تا افراد سالمند، معلولین و افرادی که توانایی پیاده‌روی ندارند هم به راحتی این مسیر را طی کنند. همچنین در راهروی خیالستان بیش از 16 پروژکتور نصب شده است. این پروژکتورها تصاویر زیبایی را بر روی دیوارها ایجاد می‌کنند تا این مسیر برای شما خیال‌انگیز و جذاب‌تر به نظر برسد.

چطور با مترو تهران به باغ کتاب برویم؟

نگارستان (بلوک C)

این بخش از باغ فرهنگی کتاب به سینما و سالن‌های تئاتر اختصاص دارد. در قسمت همکف و طبقه اول 10 سالن سینمایی با ظرفیت‌های گوناگون ساخته شده‌اند. بر روی بام نگارستان هم یک سالن آمفی تئاتر با ظرفیت بیش از 600 نفر فعال است. از این آمفی تئاتر روباز برای اجرای تئاتر و همایش‌های مختلف استفاده می‌شود.

طبقه اول این بلوک هم به باغ علم کودک اختصاص دارد. فضای باغ علم طوری طراحی شده که کودکان بتوانند مطالب علمی را در قالب داستان یاد بگیرند. همچنین یک سینما سه‌بعدی و فضای کار اشتراکی هم در این قسمت وجود دارد تا بلوک نگارستان را به یک بلوک فرهنگی تمام‌عیار تبدیل کند.

سروستان (بلوک D)

بلوک جنوبی باغ کتاب سروستان نام دارد. این بخش متناسب با نیازهای بزرگسالان طراحی شده است و یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و کتاب در این بخش فعالیت می‌کند. فروشگاه دست‌سازه‌های شرقی، اتاق فرار، خانه اسباب‌بازی، باغ علم نوجوان، کافه هنر و باشگاه همکارا هم در بلوک سروستان قرار دارند.

بام باغ کتاب

این بخش شامل فضای سبز، کافه‌های مختلف و آمفی‌تئاتر روباز است. بسیاری از بازدیدکنندگان برای استراحت و رفع خستگی به بام کتاب می‌روند و از فضای زیبای این بخش استفاده می‌کنند. شما می‌توانید به کمک راه‌پله یا آسانسور به بام دسترسی داشته باشید. بام در بخش شرقی مجموعه قرار دارد.

اطلاعات بازدید

باغ کتاب هر روز هفته حتی در روزهای پنجشنبه و جمعه هم از ساعت 9 تا 22 میزبان علاقمندان است. همچنین این مجموعه در بسیاری از تعطیلات رسمی به فعالیتش مطابق قبل ادامه می‌دهد و فقط در برخی مناسبت‌های خاص مانند روز طبیعت، عاشورا و تاسوعای حسینی تعطیل است. شما برای ورود به مجموعه نیاز به خرید بلیت ندارید. بااین‌حال برای استفاده از بخش‌های مختلف مانند باغ علم کودکان باید بلیت تهیه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز