خبرگزاری کار ایران

چگونه باتری قلمی شارژی را تشخیص دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۴۴۶

یکی از مهم ترین قطعات که به عنوان منبع تغذیه تجهیزات گوناگون مورد استفاده قرار میگیرد، باتری است. بدیهی است که در دراز مدت، باتری های قابل شارژ  از نظر حفظ محیط زیست و صرفه جویی در هزینه ها، نسبت به سایر باتری ها برتری دارند.

یکی از رایج ترین باتری هایی که در اکثر دستگاه ها یافت می شود، باتری قلمی است. این باتری ها در دو نوع باتری های قابل شارژ و باتری های غیر قابل شارژ طراحی و تولید میشوند. اما چگونه می توان تشخیص داد که باتری قلمی قابل شارژ است یا خیر؟ در ادامه قصد داریم توضیحات کامل تری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بهترین روش تشخیص باتری قلمی قابل شارژ

استفاده از تستر باتری موثرترین و پیشرفته ترین روش برای تشخیص باتری شارژی است. در ابدا اطمینان حاصل کنید که ساده ترین ابزار ممکن برای شناسایی قدرت باتری ها را دارید. زیرا ظرفیت های متعددی از باتری ها اعم از قابل شارژ و غیر قابل شارژ وجود دارد.

البته، می‌توانیم با توجه به ظاهر باتری قلمی، تشخیص دهیم که آیا باتری قلمی قابل شارژ است یا خیر. به روی تصویر باتری قابل شارژ نیز علامت و شکلی برای اتصال شارژ (مشابه نشانگر ضربان قلب در دستگاه پزشکی) و همچنین نمادی برای چند منظوره بودن باتری وجود دارد. زمانی که باتری شما غیرقابل شارژ باشد، هیچ یک از این دو نشانه وجود ندارد.

علاوه بر این، روی برخی از باتری‌های قلمی غیرقابل شارژ عبارت Do not recharge چاپ شده و در مقابل کلمه "Rechargeable"  در اکثر باتری های قابل شارژ قلمی گنجانده شده است. 

دومین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که باتری های قابل شارژ باید دارای نشان دوستدار محیط زیست بر روی خود باشند که بیشتر شبیه یک چرخه کامل است.در برخی از باتری های قلمی قابل شارژ نیز علاوه بر این نماد شارژ روی خود دارند. این نماد قابل مقایسه با نمادی است که نشان می دهد تلفن به شارژر وصل شده است.

توجه داشته باشید که شرکت تولید کننده ممکن است اندازه های متفاوتی از باتری را در بازار عرضه کند، بنابراین هنگام تصمیم گیری بین باتری های قابل شارژ و غیرقابل شارژ، از اندازه باتری ها به عنوان عامل تشخیص دهنده استفاده نکنید. به عبارت دیگر، قطر یا طول جسم اصلاً الزامی نیست. با این حال، باتری قلمی قابل شارژ اغلب اندازه کوچکتری نسبت به باتری قلمی غیرقابل شارژ دارد.

دانستن مزایای باتری های قابل شارژ معمولی ترین تکنیک برای شناسایی آنها علاوه بر نکات فوق است که در ادامه تعدادی از آن ها را نام میبریم:

  • دارای قابلیت شارژ جهت استفاده مجدد
  • حافظ محیط زیست
  • دارای عمر بالاتر نسبت به سایر باتری ها
  • کمک به صرفه جویی در هزینه ها به دلیل نیاز کمتر به خرید مجدد باتری
  • و…

تفاوت باتری های شارژی و غیر قابل شارژ

برای ارائه پاسخ مناسب زمان آن رسیده است که بررسی کنیم که چگونه باتری های قابل شارژ و غیر قابل شارژ با یکدیگر متفاوت هستند. همانطور که قبلا گفته شد، باتری های قابل شارژ که با ظرفیت های مختلف ساخته می شوند، محبوب ترین نوع باتری های موجود در بازار هستند. انواع باتری های غیرقابل شارژ دیگری نیز وجود دارد، اما مانند باتری های قابل شارژ نمی توان آنها را شارژ کرد. این به دلیل طراحی ساختاری باتری غیرقابل شارژ است.

زیرا این باتری ها بر خلاف باتری های قابل شارژ هستند که هیچ ساختاری برای شارژ آنها ساخته نشده است. بهتر است بدانید که هر یک از این باتری ها دارای ویژگی ها و تفاوت های ساختاری منحصر به فردی هستند که می تواند آنها را نسبت به یکدیگر برتری دهد.

به عنوان مثال، باتری های قابل شارژ برای ابزارها و محصولات گوناگونی استفاده می شوند، که باتری های غیر قابل شارژ قابلیت استفاده در آن دسته از محصولات را ندارند. در عوض، تجهیزاتی که به باتری های غیر قابل شارژ نیاز دارند، با باتری های قابل شارژ سازگار نخواهند بود. هر دو باتری غیر قابل شارژ و قابل شارژ برای ذخیره و آزادسازی انرژی ساخته شده اند. آنها نوع خاصی از منبع تغذیه هستند. باتری های قابل شارژ و باتری های قابل شارژ به روش های زیر متفاوت هستند:

نوع ساختاری که هر یک از این باتری ها در نتیجه عملکردشان با آن ساخته شده اند، تمایز اصلی بین این دو باتری است.

از آنجایی که هر یک از این باتری ها از فناوری منحصر به فردی استفاده می کنند و نوع خاصی از انرژی را برای دستگاه فراهم می کنند، عملکرد آنها اساساً با باتری های قابل شارژ متفاوت است.

چگونه باتری قلمی شارژی را تشخیص دهیم

کدام برند باتری شارژی جهت خرید بهتر است؟

یکی از معتبرترین برندهای جهان، برند وارتا آلمان است که شارژرهای حرفه ای قابل اعتماد و با کیفیتی را تولید می کند. عوامل متعددی به نفع این شرکت وجود دارد که شما را به خرید کالاهای این برند ترغیب می کند.

باتری های قابل شارژ وارتا، سریعترین میزان دریافت انرژی را برای شما فراهم کرده و در عین حال عمر دستگاه شما را افزایش می دهد. در نهایت باتری های قابل شارژ معمولاً مزایای بیشتری نسبت به باتری های غیرقابل شارژ دارند. چرا که این باتری ها پس از امام انرژی، مجدد شارژ شده و مورد استفاده قرار میگیرند.

برای این کار باید فاکتورهای متعددی در نظر گرفته شود تا تشخیص قابل شارژ بودن یا نبودن باتری آسان باشد. با این حال، عملکرد و طول عمر باتری هایی که انتخاب میکنید تا حد زیادی تحت تأثیر کیفیت آنها است. گاهی اوقات می‌توانید یک باتری قلمی قابل شارژ با کیفیت پایین‌تر خریده و به جزئیات مهم توجه نکنید. در این شرایط، طول عمر باتری قلمی قابل شارژ بدون شک کمتر از طول عمر باتری غیرقابل شارژ قلمی خواهد بود.

برترین فروشنده تخصصی انواع  باتری قلمی شارژی

تنها محل خرید و فروش پرطرفدارترین باتری های شارژی برند وارتا آلمان فروشگاه اینترنتی آنارام می باشد. این شرکت به دلیل تعهد خود به ارائه محصولات برتر و متمایز به سرعت در بین مشتریان و رقبای خود شهرت یافته است و علاوه بر ارائه انواع باتری شارژی، محصولاتی چون انواع باتری قلمی، نیم قلمی، انواع شارژر هوشمند، باتری کتابی ، سکه ای و… را به مشتریان خود عرضه میکند.

جهت سفارش انواع باتری شارژی و شارژرهای هوشمند و خرید محصولات وارتا می‌توانید با شماره 02187185450 یا با مراجعه به وب سایت ما به آدرس https://anaram.shop خرید خود را ثبت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز