خبرگزاری کار ایران

چطور بدون ماشین تهرانگردی کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۶۶۸

تهران را به‌عنوان شهری شلوغ و پر از ماشین‌های کوچک کو بزرگ می‌شناسیم. این‌در‌حالی است که در پس این‌شهر شلوغ زیبایی‌های بسیاری نهفته است که حتما باید وقتی برای گشت‌و‌گذار در آن اختصاص دهیم. مسافران زیادی هستند که بدون ماشین به تهران سفر می‌کنند و دوست دارند گردش کاملی هم داشته باشند و دیدنی‌هایی مانند عمارت مسعودیه تهران یا روستای سنگان تهران از نزدیک ببینند.

در این‌مقاله می‌خواهیم درباره تهرانگردی بدون ماشین صحبت کنیم. اگر دوست دارید درباره تهران و دیدنی‌های آن و این‌که چطور می‌توان بدون ماشین از آن‌ها بازدید کرد، اطلاعات بیشتری داشته باشید، این‌مقاله را با دقت و کامل بخوانید.

استفاده از تور تهران

اگر به سایت علی بابا یا دیگر سایت‌های فروش تور مراجعه کنید، تور‌های زیاد و متنوعی را برای تهران می‌بینید. انواع تور‌ها با گردش در تهران مهیا شده‌اند تا شما را به یک سفر بی‌نظیر در دل تاریخ و فرهنگ تهران ببرند. یکی از ساد‌ه‌ترین راه‌ها برای سفر به تهران یا دیگر شهر‌های داخلی و خارجی استفاده از تور‌ها است.

اگر می‌خواهید برج میلاد تهران را ببینید و نمی‌خواهید از خودروی شخصی برای جابه‌جایی در تهران استفاده کنید، توری که در برنامه خود بازدید از برج میلاد را قرار داده، فرصت بی‌نظیری برای شما خواهد بود. معمولا تور‌ها تهران با تعداد روز و برنامه دقیق ارائه می‌شوند. شما از همان لحظه خرید تور می‌دانید که قرار است کدام‌یک از جاهای دیدنی تهران را در چه روزی از سفر خود ببینید. اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های مخصوص برای جا‌به‌جایی مسافران در تور استفاده می‌شود تا شما راحت‌تر باشید.

چطور  بدون ماشین تهرانگردی کنیم؟

استفاده از مترو

همراه یکی از بهترین راه‌ها برای جا‌به‌جایی در تهران استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی است. مترو تهران جابه‌جایی را در این‌شهر بزرگ آسان کرده و در فرصتی کوتاه می‌تواند شما را در مسیر‌هایی طولانی با کمترین هزینه جابه‌جا کند. اگر قصد بازدید از عمارت مسعودیه تهران یا روستای سنگان تهران را دارید و می‌خواهید بدون خودروی شخصی به تهران بروید، حتما درباره این‌که چطور می‌توان با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی به این‌دیدنی‌ها رفت، تحقیق و جستجو کنید. مترو تهران دسترسی فوق‌العاده‌ای به نقاط مختلف تهران برای شما فراهم می‌کند. اگر دوست دارید ارزان و سریع سفر کنید، مترو یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود.

استفاده از اتوبوس‌ها

تهران انواع جاذبه‌ها و دیدنی‌های مختلف مانند روستای سنگان تهران یا برج تهران را دارد. شما باید برای سفر خود به تهران برنامه مشخص داشته باشید. اگر می‌خواهید به برج میلاد تهران یا دیگر دیدنی‌ها بروید و خودروی شخصی ندارید، اتوبوس‌های مختلفی در شهر هستند که به شما کمک خواهند کرد.

مسیر اتوبوس‌ها را قبل از سفر بررسی کرده و مسیر‌هایی که نیاز دارید را با ایستگاه‌های لازم مشخص کنید. یادگیری این‌موارد قبل از رسیدن به تهران زمان زایدی برای شما ذخیره می‌کند و شما به زحمت نمی‌افتید.

استفاده از دیگر وسایل حمل‌و‌نقل عمومی

انواع وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در تهران هستند. شما می‌توانید از آن‌ها برای رفتن به نقاط دیدنی و جاذبه‌های شهر استفاده کنید. دقت کنید اگر اتوبوس یا مترو به‌صورت مستقیم به مقصدی مانند عمارت مسعودیه تهران یا هرجای دیگر شهر وجود ندارد، می‌توانید از وسایل به‌صورت ترکیبی استفاده کنید. مثلا قسمتی از مسیر را با مترو یا اتوبوس بروید و از آن‌جا به بعد با تاکسی‌های خطوط مختلف یا حتی تاکسی‌های تلفنی و اینترنتی به مقصد بروید.

گردش در خیابان‌های معروف

شما می‌توانید به یکی از خیابان‌های معروف تهران مانند خیابان ولیعصر رفته و با پیاده‌روی به بسیاری از جاذبه‌ها و پارک‌های دیگر شهر در این‌خیابان دسترسی داشته باشید. ولیعصر طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه است و چنار‌های بلند آن قطعا حال و هوای تازه‌ای برای پیاده‌روی در جسم و جان شما تازه می‌کند.

چطور  بدون ماشین تهرانگردی کنیم؟

پارک‌های ملت و ساعی، باغ فردوس و تئاتر شهر از دیدنی‌هایی هستند که می‌توانید کمی ایستاده و آن‌ها را تماشا کنید. قدم‌زدن در ولیعصر گشت‌و‌گذاری رایگان در تهران است.

انتخاب مسیر درست گشت‌و‌گذار یا هتل مناسب

اگر می‌خواهید جابه‌جایی زیادی در تهران نداشته باشید، یکی از هتل‌هایی را انتخاب کنید که با برنامه‌های گشت‌و‌گذار شما سازگاری بیشتری دارد. اگر می‌خواهید برج میلاد تهران یا جاهای دیدنی تهران در ناحیه و منطقه خاصی را ببینید، بهتر است هتلی را در همان حوالی رزرو کنید. تهران هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری دارد. مسافران معمولا هتلی را رزرو می‌کنند که برای رفتن به دیدنی‌ها یا محلی که قرار است به آن مراجعه کنند، نزدیک باشد. همین موضوع وقت و هزینه زیادی از شما را صرفه‌جویی خواهد کرد.

مورد دیگری که برای رفتن به جاهای دیدنی تهران باید درنظر بگیرید این است که مسیر مناسبی را برای خود بچینید. شما با این‌کار می‌توانید بخش‌های زیادی از مسیر‌ها را پیاده یا با خودروهای مسیری بروید.

برای این‌که بتوانید مسیر خوبی را برای گشت‌وگذار خود در تهران تنظیم کنید، لازم است قبل از سفر به آن فکر کنید. نقشه‌ای داشته باشید و مسیر جاذبه‌های موردعلاقه خود را علامت بزنید. اگر جاذبه‌ها در نقاط مختلفی از شهر هستند، کافی است هر مسیر را برای یک روز مشخص از سفر قرار دهید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز