خبرگزاری کار ایران

انواع لاستیک خودرو چیست؟ راهنمای جامع معرفی انواع لاستیک ها با لاستیک مارکت

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۰۲۶

آیا از انواع لاستیک‌های بازار اطلاع دارید؟ می‌دانید بهترین نوع لاستیک در بازار چیست؟ چه نوع لاستیک هایی متناسب با ماشین شما در بازار موجود است؟ قطعا همه این سوال‌ها، مهمترین چیزهایی است که شما به عنوان کسی که ماشین دارید، باید از آنها اطلاع داشته باشید. به همین دلیل می‌خواهیم به صورت کامل انواع لاستیک‌ها به همراه مزایا و معایب آن ها را امروز در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم.

 

به نقل از سایت لاستیک مارکت، برای خرید لاستیک نمیتوان گفت این محصول خیلی خوبه یا این محصول اصلا به درد ماشین‌ها نمیخوره؛ بلکه باید مجموعه‌ای از عوامل مث شرایط آب و هوایی، نحوه رانندگی خودتان و نوع لاستیک را مورد بررسی قرار دهیم. به صورت کلی چندین مدل تایر در بازار موجود است که ما به بررسی مهمترین‌های آن میپردازیم و شما نیز سعی کنید متناسب با نیازتان بهترین نوع تایر را انتخاب کنید؛ چراکه ممکن است در صورت اشتباه در انتخاب، به ماشین و یا خودتان آسیب برسد و لاستیک به صورت کامل کارایی خود را نداشته باشد.

تایر مناسب برای تمامی سطوح

همانطور که از اسم آن ها پیداست، این نوع تایرها برای همه سطوح مناسب هستند و با چسبندگی زیادی که با انواع سطوح ایجاد می‌کنند، می‌توانند برای شما یک انتخاب مناسب باشد. برای کسانی که از ماشین یک استفاده کاملا عادی می‌کنند، این نوع لاستیک یک گزینه بسیار مناسب است.

در این نوع لاستیک‌ها، یک مجموعه از آج‌های باز قرار دارد که رانندگی هم در جاده و هم در داخل شهر را برای شما راحت می‌کنند. نکته‌ای که درباره این لاستیک‌ها وجود دارد این است که اگر فقط به دنبال خرید لاستیک برای بیرون از شهر هستید، این نوع لاستیک خیلی برای شما مناسب نیست و بهتر است به دنبال دیگر محصولات باشید که در ادامه معرفی می‌کنیم. یکی از لاستیک‌هایی که به عنوان یک لاستیک مناسب برای تمامی سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد، لاستیک دانلوپ است. این محصول در عین حال که انواع لاستیک های مناسب برای تمامی سطوح را دارد، لاستیک های زمستانی و تابستانی نیز به بازار عرضه کرده است.

تایر چهار فصل

تقریبا می توان گفت عمده لاستیک هایی که در بازار تولید می شوند و ماشین ها از آن استفاده می کنند، همین تایر چهارفصل است. این تایرها برای این ساخته و تولید می شوند که شما بتوانید با آن ها در هر نوع شرایط آب و هوایی به راحتی رانندگی کنید؛ در زمستان می توانید در جاده های بارانی و خیس و حتی برفی رانندگی کنید بدون آنکه نیاز به کار خاصی باشید. با این حال این لاستیک ها برای آب و هوای زمستانی سخت خیلی مناسب نیستند و احتمالا هنگام رد شدن از روی یخ، با آن ها دچار مشکل خواهید شد. به همین علت در آن زمان ها نیاز است که از تایرهای زمستانی استفاده کنید.

یکی از برندهایی که می توانید از آن برای هر نوع آب و هوایی لاستیک پیدا کنید، برند لاستیک هانکوک است که به شما این امکان را می دهد برای تمامی شرایط آب وهوایی، لاستیک متناسب با نیازتان را تهیه کنید و از تنوع محصولات این برند لذت ببرید.

انواع لاستیک خودرو چیست؟ راهنمای جامع معرفی انواع لاستیک ها با لاستیک مارکت

تایر بزرگراه

تایر بزرگراه همانطور که از اسم آن ها پیداست، کاملا مناسب برای شرایطی هستند که می خواهید مدت زمان زیادی را در رفت و آمد باشید و کاملا برای آسفالت و مسیرهای جاده ای تعبیه و طراحی شده اند. این نوع تایرها را می توان در اتومبیل ها، کامیون ها و شاسی بلندها مورد استفاده قرار داد و ویژگی منحصر به فرد آن ها، وجود بلوک های مستقل آج و ریزشیارهای چندگانه است.

این نوع تایرها به خوبی می توانند خود را با همه شرایط وفق دهند و حتی به عنوان یک تایر چهارفصل نیز مورد استفاده واقع شوند. لاستیک کومهو یکی از لاستیک هایی است که فقط به درد شرایط زمستانی نمی خورد و می‌تواند یک تایر مناسب برای تایر بزرگراه و حتی چهارفصل باشد که می توانید آن را به صورت آنلاین از سایت‌های خرید تایر مانند لاستیک مارکت تهیه کنید.

این نوع لاستیک ها می توانند در جاده ها برای شما مصرف سوخت پایین تری را به ارمغان بیاورند و در کنار آن، در مواقعی که سطح جاده مرطوب است، با عبور آب از داخل شیارهای موجود در لاستیک، چسبندگی بیشتری با جاده برقرار کند و بتوانید بهتر حرکت کنید.

تایر زمستانی

همانطور که از اسم این نوع تایرها پیداست، کاملا مناسب شرایط آب و هوایی برفی و سرد طراحی و تولید شده‌اند. در تکنولوژی ساخت این نوع تایرها، از آج لاستیکی استفاده شده است که دارای انعطاف بالاتری هستند و می‌توانند در شرایط با دمای پایین، همچنان آن قابلیت منعطف خود را حفظ کنند. آج هایی که در طراحی این نوع لاستیک‌ها به کار رفته است به صورت عمیق هستند و همین باعث می شود تا آج ها بهترین کارایی را در زمان های برف و یخبندان داشته باشند.

البته در کنار تایرهای زمستانی، تایرهای تابستانی نیز هستند که کاملا کاربرد برعکسی نسبت به این تایرها دارند و می‌توانید آن‌ها را برای شرایط دمایی سخت تهیه کنید. در نظر داشته باشید، برای تایرهای زمستانی، بهتراست در مناطقی مورد استفاده واقع شود که اکثریت زمان ها در فضای سرد و یخی مورد قرار دارند.

انواع لاستیک خودرو چیست؟ راهنمای جامع معرفی انواع لاستیک ها با لاستیک مارکت

سخن پایانی

انواع لاستیک همانطور که گفته شد، به موارد مختلفی تقسیم می شوند و هر کدام برای کاربرد خاصی به کار می‌روند. با این حال خرید لاستیک فقط این نیست که نوع لاستیک را بشناسید و بخواهید خودتان لاستیک را انتخاب کنید؛ بهتر است در انتها با یک متخصص در این باره مشورت کنید تا بتوانید بهترین محصول مورد نیازتان را تهیه کنید.

سایت‌های زیادی نظیر تایرستان، هایپرتایر و لاستیک مارکت هستند که در زمینه خرید لاستیک فعالیت می‌کنند اما لاستیک مارکت که برترین فروشگاه لاستیک در ایران است، به صورت رایگان به شما مشاوره می‌دهد و می‌توانید از مشاوره قبل از خرید آن استفاده کنید. برای این کار می‌توانید در گوگل جست و جو کنید، لاستیک مارکت و وارد لینک اول شوید. امیدوارم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید، چنانچه سوالی برای شما پیش آمده است و یا تجربه استفاده از این محصولات را دارید، خوشحال می شیم از قسمت کامنت‌ها از ما بپرسید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز