خبرگزاری کار ایران

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست؟ ( 10 نکته کلیدی در مورد مدرک آزمون آیلتس)

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۷۹۹

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

 

وقتی زبانی را یاد می‌گیرید، مهم‌ترین دستاورد، مهارت کاربردی شما است. با این حال، این موضوع در ظاهر و به سادگی قابل اثبات نیست. به همین دلیل برای دریافت پذیرش شغلی و تحصیلی در رشته‌هایی که به زبان انگلیسی نیاز دارند، باید حتما در آزمون‌های خاصی شرکت کنید. یکی از این آزمون‌ها، آیلتس است. اگر شما هم می‌خواهید بدانید آزمون ielts چه کاربردی دارد، چطور می‌توانید در آن موفق شوید ، کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست و  چقدر باید برایش زمان بگذارید، با ما همراه باشید. 

10 نکته کلیدی درباره آزمون آیلتس که باید بدانید!

آزمون IELTS، یک روش سنجش مهارت زبان انگلیسی به صورت بین‌المللی است. سالانه هزاران نفر در این آزمون شرکت می‌کنند، به همین دلیل باید سطح نمره خود را به جایی برسانید که از رقبا جلوتر بزنید. شرط موفقیت در هر مسیری، این است که نقشه راه را به خوبی بدانید؛ اگرچه نکات زیر در ابتدا ساده به نظر می‌رسند، اما راه پیروزی را برایتان هموارتر خواهند کرد:

1. پیش از تلاش و صرف زمان، باید بدانید که اصلا آزمون ielts  چه کاربردی دارد؟ و همچنین از کاربرد مدرک آیلتس در ایران بدانید! از مدرک این آزمون، می‌توانید برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های مختلف دنیا یا یافتن شغل در ایران و دیگر کشورها استفاده کنید.

2. در آغاز مسیر، حتما آزمون تعیین سطح آنلاین آیلتس بدهید. این کار وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، ولی تکلیفتان را با خودتان کاملا روشن می‌کند!  

3. نمر‌ه‌دهی این آزمون از 0 تا 9 است. اما نمره‌ای که موسسه موردنظر شما درخواست می‌کند می‌تواند بین 5.5 تا 9 متغیر باشد. بنابراین حتما از نمره مورد نیازتان مطلع شوید. 

4. برای شرکت در دوره آنلاین آیلتس یا کلاس‌های حضوری، باید به سطح بالاتر از Intermediate برسید. بنابراین، اگر سطح شما کمتر از متوسط است، ابتدا در دوره‌های عمومی شرکت کنید. 

 آزمون آیلتس ترکیبی از 4 مهارت گفتار، شنیدار، نوشتار و خوانش را می‌سنجد. سعی کنید تمام مهارت‌ها را به صورت یکدست بیاموزید. 

6. هیچ دوره و شخصی نمی‌تواند شما را یک شبه به نمره بالای 6 برساند! خصوصا اگر سطحتان پیشرفته نیست، باید ماه‌ها تلاش کنید. 

7. آزمون آیلتس به تازگی و به صورت موقت در ایران لغو شده است، با این حال همچنان امکان آزمون آنلاین یا آزمون دادن در کشورهای همسایه مانند ترکیه را دارید. 

8. اگرچه تافل هم مدرکی معتبر برای پذیرش دانشگاهی است، اما آیلتس فراگیرتر است. به همین دلیل اگر مقصدتان نامشخص است، بهتر است روی ielts سرمایه‌گذاری کنید. 

9. آیلتس به دو شکل جنرال و آکادمیک قابل دریافت است. نوع اول، برای دریافت اقامت و اشتغال در مشاغل عمومی و نوع دوم، برای تحصیل و فعالیت‌های تخصصی کاربرد دارد. 

10.مدرک آیلتس تا 2 سال اعتبار خواهد داشت. بنابراین طوری برنامه‌ریزی کنید که مجبور نشوید مجدد آزمون دهید. البته هیچ محدودیتی در تعداد آزمون‌ها وجود ندارد، اما با توجه به هزینه‌ها، بهتر است تمام تلاش خود را به کار بگیرید که بار دومی در کار نباشد!

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست؟

اگر کسی از شما بپرسید:«آزمون ielts چه کاربردی دارد؟» حتما جواب می‌دهید:«مهاجرت!» اگرچه یکی از اصلی‌ترین کاربردهای آیلتس، مهاجرت به صورت شغلی و تحصیلی و دریافت اقامت با استفاده از آن است، اما این تنها مورد استفاده این مدرک نیست! در اینجا در مورد کاربرد مدرک آیلتس در ایران به شما می‌گوییم.

برخی بدون داشتن قصد مهاجرت، در این آزمون شرکت می‌کنند. زیرا آیلتس، در ایران هم کاربردهای خاص خودش را دارد. مثلا:

•    استخدام در موقعیت‌های شغلی مختلف که سطح زبان برایشان مهم است.

•    دریافت پروژه‌های کاری از داخل و خارج کشور که نیاز به زبان انگلیسی دارند.

•    تدریس زبان انگلیسی در صورت دریافت نمره بالاتر از 6.5 در آیلتس امکان‌پذیر است.

در کل، داشتن آیلتس با نمره بالا، به معنای توانمندی شما در چهار مهارت کلیدی زبان انگلیسی است. بنابراین اگر احتمال می‌دهید در هر جایی از مسیر شغلی یا تحصیلی خود، ممکن است به این مدرک نیاز داشته باشید، از همین حالا برنامه ریزی و تلاش را آغاز کنید. 

گرفتن مدرک آیلتس چقدر طول می‌کشد؟

پاسخ این سوال بستگی به سطح شما دارد؛ اما به صورت میانگین، یادگیری مهارت‌های مربوط به خود آزمون ممکن است بین 3 تا 6 ماه طول بکشد. یعنی اگر شما در سطح پیشرفته باشید، بازهم باید برای آزمون زمان صرف کنید. 

بر اساس معیارهای CEFER، سطح شما باید حداقل B2 باشد تا بتوانید در آزمون آیلتس نمره بالاتر از 5 کسب کنید. این سطح، به معنای مهارت متوسط در زبان انگلیسی است. در صورتی که سطح خود را نمی‌دانید، حتما ابتدا در تعیین سطح آنلاین آیلتس سفیر شرکت کنید. اینگونه بهتر متوجه خواهید شد که چقدر زمان نیاز دارید. 

به عنوان مثال یک فرد کاملا مبتدی، حدود 3 سال و یک فرد متوسط، 1 الی یک سال و نیم زمان نیاز دارد تا به سطح پیشرفته برسد. پس از آن هم، باید چندماه با شرکت در ماک آیلتس و تمرین، خود را برای آزمون آماده کند.

کاربرد مدرک آیلتس در ایران چیست؟ ( 10 نکته کلیدی در مورد مدرک آزمون آیلتس)

 برای گرفتن مدرک آیلتس از کجا شروع کنیم؟

سطح خود را می‌دانید؟ هدفتان از دریافت آیلتس را مشخص کرده‌اید؟ سطح نمره مورد نیازتان را چطور؟ اگر پاسخ تمام این سوال‌ها مثبت است، نوبت به شروع کار می‌رسد. 

در نخستین قدم، با توجه به شرایط شغلی و تحصیلی خود، یکی از روش‌های زیر را برای تمرین و مطالعه انتخاب کنید:

•    روش خودآموز و مطالعه در خانه: مناسب افراد شاغل که زمانشان بسیار پر است و خودشان می‌توانند برنامه منظمی بچینند. 

•    شرکت در دوره آنلاین آیلتس : مناسب افرادی که وقتشان محدود است اما مطالعه منظم در کلاس را ترجیح می‌دهند. 

•    ثبت نام در کلاس‌های حضوری آیلتس: برای تمامی افرادی که حداقل دو روز در هفته وقت آزاد دارند و مشکلی در رفت و آمد ندارند. 

پس از انتخاب هر یک از موارد بالا، می‌توانید با کمک سایت سفیر به آدرس Gosafir.com  ، در دوره مناسب خود شرکت کنید. در صورتی که برای ثبت‌نام نیاز به راهنمایی دارید، با شماره پشتیبانی 02184346 تماس بگیرید. همچنین، اگر مراکز حضوری سفیر به شما نزدیک هستند، می‌توانید از این راه هم برای ثبت نام اقدام نمایید. 

 در نهایت...

آزمون ielts می‌تواند در حوزه تحصیلی یا شغلی در ایران یا کشورهای دیگر کاربردی باشد. مدت زمان موفقیت در این آزمون، به سطح اولیه، میزان تلاش و روش مطالعه شما بستگی خواهد داشت. شرکت در دوره‌های تخصصی آیلتس سفیر به دو شکل آنلاین و حضوری، ایده‌ای عالی برای کسب نمره بالا در آیلتس است. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز