خبرگزاری کار ایران

با چه افرادی نباید ازدواج کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۳۱۷

آیا فکر می‌کنید صرفا دوست داشتن یک فرد دلیل کافی برای ازدواج با او است؟ آیا تصور می‌کنید اگر عاشق همسرتان باشید، زندگی مشترک شما به طلاق ختم نخواهد شد؟ اگر جواب شما به این سوال‌ها مثبت است، اشتباه می‌کنید.

افرادی هستند که ازدواج و تشکیل خانواده با آن‌ها کار عاقلانه‌ای نیست و هیچ اهمیتی ندارد که چقدر آ‌ن‌ها شما را دوست دارند یا شما آن‌ها را دوست دارید.

ازدواج با افراد دروغگو

یکی از ارکان اساسی ایجاد یک رابطه زناشویی محکم صداقت است، چون فرد مقابل خود را آنقدر امین می‌بینید که احتیاجی نیست که چیزی را از او مخفی کنید یا به او دروغ بگویید. بنابراین اگر کسی پنهان‌کاری می‌کند و به دلایل مختلف دروغ می‌گوید، فرد مناسبی برای ایجاد کردن پیوند و تعهد با شما نیست.

این افراد می‌توانند با دروغ‌های کوچک و بزرگ زندگی شما را بر هم بریزند. کسی که بتواند دروغ‌های کوچک بگوید، به طور قطع می‌تواند درو‌غ‌های بزرگ‌تری نیز بگوید و حقایق بسیاری را از شما پنهان کند.

1.افراد دورو

چنین افرادی چیزی می‌گویند، اما کار دیگری انجام می‌دهند. این افراد قابل اعتماد نیستند، چون حرف و عملشان با یکدیگر همخوانی ندارد و نمی‌توانید در زندگی روی آن‌ها به عنوان همسرتان حساب کنید.

2.افرادی که خود را قربانی می‌بینند

چنین افرادی اعمالی که دیگران در گذشته در حقشان انجام داده‌اند را از یاد نمی‌برند و مدام آن‌ها را بابت انسانی که الان هستند، مقصر می‌دانند و از آن‌ها جلوی همه بدگویی می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های منفی این افراد در ازدواج این است که هرگز مسئولیت رفتار خود را به عهده نمی‌گیرند و تصور می‌کنند اگر در زندگی با شکست مواجه می‌شوند، به خاطر رفتار دیگران در قبال آن‌ها است. زندگی با چنین افرادی بسیار آزاردهنده است، چون انگار دارید با یک کودک زندگی می‌کنید که مداوم خود را قربانی می‌بیند و بقیه را مقصر.

3.انسان خود‌خواه

چنین انسانی خود را بالاتر از بقیه می‌بیند و در اولویت می‌گذارد و تحت هر شرایطی آسایش و آرامش خود را انتخاب می‌کند. این افراد را اصلا برای تشکیل خانواده انتخاب نکنید، چون قادر به فداکاری نیستند، چیزی که در ازدواج بسیار مهم است.

در زندگی مشترک باید قادر باشید در تصمیماتی که می‌گیرید، همسر را نیز در نظر داشته باشید. دیگر ویژگی منفی این افراد این است که اگر خطایی از آن‌ها سربزند، به هیچ عنوان معذرت‌خواهی نمی‌کنند.

در واقع در درخواست بخشش کردن و بخشیدن اطرافیان خود عاجز هستند. آنقدر همه چیز حول خودشان می‌چرخد که برایشان مهم نیست دارای تعهدی نسبت به همسرشان هستند که وظایفی را با خود به همراه دارد.

4.افراد معتاد

منظور از معتاد لزوما انسانی نیست که به مواد مخدر اعتیاد دارد. اعتیاد از هر نوع خطرناک است و یکی از عوامل مهم ویرانی یک زندگی مشترک است. این اعتیاد می‌تواند اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری، الکل، خرید، غذا یا هرچیز دیگری باشد.

سوالی که برای بسیاری پیش می‌آید این است که از کجا بفهمیم فردی به انجام کاری اعتیاد دارد یا خیر. در جواب باید بگوییم اعتیاد چیزی است که افراد به راحتی نمی‌توانند آن را کنار بگذارند، برایشان اولویت دارد و تمام زندگی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

5.فرد آزارگر

آزار رساندن به شکل‌های متفاوت خود را نشان می‌دهد. یکی از رایج‌ترین اشکال آن فیزیکی است. آزار می‌تواند به شکل کلامی نیز اتفاق بیفتد.

آزار روانی به این شکل اتفاق میفتد که فردی همسرش را وادار می‌کند کاری را انجام دهد که دوست ندارد یا احساسات و عواطف او را جریحه‌دار می‌کند. ازدواج با این افراد بدون شک زندگی را برای شما جهنم خواهد کرد.

در پایان

در این مقاله در تلاش بودیم آن دسته افرادی را به شما معرفی کنیم که ازدواج با آن‌ها کار درستی نیست. امیدواریم توانسته باشیم به شما در انتخاب یک شریک زندگی مناسب کمک کرده باشیم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز