خبرگزاری کار ایران

نحوه خرید و فعالسازی گواهی SSL از برتینا

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۳۴۰

کاربران برای خرید و انجام تراکنش‌های خود به وب‌سایت‌هایی مراجعه می‌کنند که از اطلاعات شخصی و محرمانه آن‌ها محافظت کند. به همین علت، صاحبان وب‌سایت به دنبال بالا بردن امنیت و حفظ اطلاعات کاربران خود هستند. گواهینامه‌های SSL با استفاده از ایجاد کانال رمز‌گذاری شده بین کاربر و سرور، کانال امنی را برای تبادل اطلاعات مانند اطلاعات کارت‌های اعتباری فراهم می‌کنند. 

داده‌ها و اطلاعات با استفاده از SSL رمزگذاری می‌شوند و به کاربران، ضمانت محفوظ بودن اطلاعات آن‌ها از حملات هکران و مهاجمان را می‌دهد. 

همچنین، گوگل در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد، نصب SSL در وب‌سایت‌ها، باعث افزایش و بهبود رتبه‌ سئو و امتیازدهی موتورهای جستجو می‌شود. به همین علت، وب‌سایت‌ها به غیر از کمک به محفوظ نگه داشتن اطلاعات کاربران برای افزایش رتبه خود در گوگل نیز به SSL نیاز دارند. 

گواهی SSL چیست؟

گواهی SSL، یک نوع گواهی دیجیتال است که هویت وب‌سایت را تأیید و اتصال به صورت رمزگذاری را فعال می‌کند. SSL مخفف Secure Sockets Layer و پروتکل امنیتی است که پیوند رمزگذاری شده‌ای، بین وب‌سرور و مرورگر ایجاد می‌کند. شرکت‌ها و سازمان‌ها، لازم است این نوع گواهی‌ را به وب‌سایت‌های خود اضافه کنند تا باعث حس امنیت برای کاربران خود شوند به این صورت که تراکنش‌های آنلاین را ایمن و از اطلاعات مشتریان محافظت کنند.

گواهینامه SSL از الگوریتم‌های رمز‌گذاری برای امنیت داده‌ها در حین انتقال، استفاده می‌کند که از دسترسی هکرها به داده‌ها و اطلاعات در هنگام ارسال از طریق اتصال جلوگیری می‌کند. این داده‌ها شامل اطلاعات امنیتی و مهم مانند نام، آدرس، شماره کارت اعتباری یا سایر جزئیات مالی کاربران است.

انواع گواهینامه SSL

گواهینامه‌های SSL انواع مختلفی دارند که شش نوع اصلی آن‌ها عبارت‌اند از:

1.گواهینامه‌های اعتبار‌سنجی توسعه یافته (EV SSL)

این گواهینامه، یکی از مهم‌ترین نوع گواهی‌ها است و معمولا برای وب‌سایت‌هایی که دارای درگاه‌های پرداخت آنلاین هستند، استفاده می‌شود. پس از نصب این نوع گواهی SSL، علامت قفل و HTTPS در کنار نام کسب‌وکار شما در نوار آدرس مرورگر نمایش داده می‌شود. برای راه‌اندازی گواهینامه EV SSL، مالک وب‌سایت، باید یک فرآیند تأیید هویت استاندارد را طی کند تا تایید شود که از نظر قانونی برای حقوق انحصاری دامنه، مجاز است.

2.گواهینامه‌های معتبر سازمان (OV SSL)

این نسخه، دارای سطح تضمین مشابهی با گواهینامه EV است. مالک وب‌سایت، باید یک فرآیند اعتبار‌سنجی قابل توجه را تکمیل کند. هدف اصلی این نوع گواهینامه‌ها، رمز‌گذاری اطلاعات حساس کاربر در طول تراکنش‌ها است. وب‌سایت‌های تجاری یا عمومی باید OV SSL را نصب کنند تا اطمینان داشته باشند که هرگونه اطلاعات مشتری، محرمانه باقی بماند و از آن محافظت شود.

3.گواهینامه‌های معتبر دامنه (DV SSL)

این نسخه از گواهی‌ها برای وبلاگ‌ها یا وب‌سایت‌های اطلاعاتی استفاده می‌شوند. فرآیند اعتبار‌سنجی DV، تنها به صاحبان وب‌سایت نیاز دارد که مالکیت دامنه را با پاسخ به ایمیل یا تماس تلفنی اثبات کنند. 

4.گواهینامه‌های SSL Wildcard

Wildcard به شما امکان ایمن‌سازی، دامنه پایه و زیر دامنه (Subdomain) نامحدود را روی یک گواهی، می‌دهد. 

5.گواهی چند دامنه‌ای (MDC)

گواهی چند دامنه می‌تواند برای ایمن‌سازی تعدادی از دامنه‌ها یا نام‌های زیر دامنه استفاده شود. بطور مثال اگر نیاز دارید که هم blog.example.com و هم example.com را با یک گواهی چند دامنه ایمن کنید هر دو نام میزبان باید هنگام دریافت گواهی مشخص شوند.

6.گواهی ارتباطات یکپارچه (UCC)

 UCCها در ابتدا برای ایمن‌سازی سرورهای Microsoft Exchange و Live Communications طراحی شدند. امروزه، صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند از این نوع استفاده کنند و نام‌های دامنه متعدد را با استفاده از یک گواهی ایمن کنند. UCC از نظر سازمانی معتبر است و یک قفل در مرورگر کاربر نمایش می‌دهد. 

HTTPS چیست؟

 HTTP مخفف Hypertext Transfer Protocol و به معنای انتقال داده‌ها به صورت ابرمتن است. در HTTP داده‌های صفحات وب از طریق شبکه منتقل می‌شوند. به این صورت که صفحات وب روی سرورها ذخیره می‌شوند و سپس با دسترسی کاربر به کامپیوتر، داده‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد.

مشکل بزرگی که در HTTP وجود دارد این است که داده های منتقل شده از طریق HTTP رمزگذاری نشده‌اند و امکان سرقت اطلاعات توسط مهاجمان و هکران وجود دارد. به همین علت در این انتقال، اطلاعات حساس و امنیتی نباید ارسال شود. 

HTTPS مخفف Hypertext Transfer Protocol Secure و به معنای پروتکل انتقال فرامتن ایمن است. HTTPS پایه و اساس ارتباطات داده برای شبکه جهانی وب است. 

چرا به SSL نیاز دارید؟

وب‌سایت‌ها برای ایمن نگه داشتن اطلاعات کاربر، تأیید مالکیت وب‌سایت، جلوگیری از ایجاد نسخه جعلی سایت توسط مهاجمان و انتقال اعتماد به کاربران، به گواهینامه SSL نیاز دارند.

اگر وب‌سایتی از کاربران می‌خواهد وارد سیستم شوند، اطلاعات شخصی مانند شماره کارت اعتباری خود را وارد یا اطلاعات محرمانه مانند اطلاعات مالی را ثبت کنند باید محافظت از داده‌ها و اطلاعات آن‌ها را ضمانت کند. محرمانه نگه داشتن داده‌ها و اطلاعات ضروری است. گواهینامه‌های SSL به خصوصی نگه داشتن تعاملات آنلاین کمک می‌کنند و به کاربران اطمینان می‌دهند که وب‌سایت معتبر و امن است تا اطلاعات خصوصی خود را با وب‌سایت به اشتراک بگذارند.

گواهی SSL به ایمن‌سازی اطلاعاتی مانند تراکنش های کارت اعتباری یا اطلاعات حساب بانکی، نام کامل، آدرس، شماره تلفن، اسناد حقوقی و قرارداد و مدارک پزشکی کمک می‌کند.

برای خرید گواهی SSL، لازم است به شرکت‌ها و وب‌سایت‌های معتبر مراجعه کنید که دارای خدماتی مانند پشتیبانی ۲۴ ساعته داشته باشند تا در صورت بروز مشکل در هر زمان به حل آن بپردازند. برتینا یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده هاست و دامین است که سرویس SSL را نیز به کاربران ارائه می‌دهد. 

مزایای خرید گواهینامه SSL از برتینا

  • سازگاری با انواع مرورگرها
  • کمک به بهبود رتبه سئو و امتیازدهی موتورهای جستجو
  • قابلیت نصب روی دامنه‌های ملی و بین المللی
  • ارائه گواهی دیجیتال SSL Certificate
  • نصب رایگان SSL 
  • مشاوره رایگان توسط کارشناسان متخصص و حرفه‌ای
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته

نحوه خرید و فعالسازی گواهی SSL از برتینا

در ادامه به شما نحوه خرید SSL و فعال‌سازی آن را از برتینا برای شما توضیح می‌دهیم تا بتوانید خرید گواهی SSL را به راحتی انجام دهید. 

مرحله اول:

گام نخست برای خرید گواهینامه SSL از برتینا وارد کردن آدرس https://www.bertina.ir/ در مرورگر خود است.

مرحله دوم:

پس از وارد کردن URL برتینا، از منوی بالای صفحه به بخش سرویس SSL بروید. در ادامه، انواع پلن‌های سرویس را مشاهده می‌کنید. 

نحوه خرید و فعالسازی گواهی SSL از برتینا

مرحله سوم:

شما می‌توانید، با توجه به نیاز خود یکی از پلن‌های مخصوص دامنه ملی یا بین‌المللی را انتخاب کنید. در صفحه پلن‌ها، امکانات هر پلن را می توانید مشاهده و پلن متناسب را ثبت کنید. 

نحوه خرید و فعالسازی گواهی SSL از برتینا

مرحله چهارم:

در این مرحله، برای به ثبت رساندن سفارش خود، نام دامنه را وارد می‌نمایید. قبل از ادامه ثبت خرید پلن مورد نظر، لازم است حساب کاربری در برتینا بسازید و بعد اقدام به خرید سرویس کنید.

نحوه خرید و فعالسازی گواهی SSL از برتینا

مرحله پایانی:

بعد از خرید سرویس، کارشناسان این مجموعه اقدام به نصب SSL روی وب‌سایت شما می‌کنند. 

جمع‌بندی

شما برای محافظت از اطلاعات وب‌سایت و کاربران به سرویس SSL نیاز دارید تا بتوانید از دسترسی هکران و مهاجمان جلوگیری کنید. در این مقاله، سعی کردیم نحوه خرید و فعالسازی گواهی SSL از برتینا را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید با مراجعه به وب‌سایت برتینا، اقدام به خرید گواهی SSL و انتخاب پلن متناسب متناسب با نیاز خود، کنید. با مراجعه به وب‌سایت این مجموعه، همچنین می‌توانید از مشاوره کارشناسان متخصص و حرفه‌ای این مجموعه و دیگر خدماتی مانند سرویس‌های هاست و ثبت دامنه بهره‌مند شوید. 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز