خبرگزاری کار ایران

اجرای موفق پروژه تعویض کاتالیست کانورتورهای اسید مجتمع مس سرچشمه توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی در اورهال سال 1401

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۸۳۲

مهندس سید علی سجادی: مدیر فرآیند کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه

احتراما با عنایت به افزایش فشار بسترهای کاتالیستی کارخانجات اسید شماره 1 و 2 و به تبع آن بالا رفتن مصرف برق دمنده های گاز (بلوور) و همچنین افت راندمان تبدیل گاز در بستر اول و کاهش تولید در دو کارخانه اسید 1 و 2 و خروج گاز تبدیل نشده SO2 از دودکش کارخانجات اسید و افت تخلخل(prosity) کاتالیستها تصمیم به سرند و repair کاتالیست کانورتورهای اسید این دو کارخانه گرفته شد.

طی بررسی های صورت گرفته مقدار مورد نیاز کاتالیست پنتا اکسید وانادیم برای بستر اول رآکتور کارخانه اسید 2 ، دقیقا28500  لیتر محاسبه گردید. به همین منظور جهت حاشیه امنیت و با توجه به ناخالصیهای همراه گاز خصوصا HF و احتمال آسیب بیشتر به کاتالیستها مقدار 40000 لیتر کاتالیست V-38 بهمراه مقدار 24000 لیتر کاتالیست Dust protective از شرکت دانش بنیان Smart catalyst سفارش گذاری گردید.

اجرای موفق پروژه تعویض کاتالیست کانورتورهای اسید مجتمع مس سرچشمه توسط یک شرکت دانش بنیان داخلی در اورهال سال 1401

در ادامه مناقصه ای جهت عملیات شارژ ، غربال و دشارژ جهت تعیین پیمانکاران برگزار و در نهایت شرکت دانش بنیان زاگرس صنعت آرکا با سوابق بسیار درخشان در پروژه های پتروپالایشی و سوابق بارگذاری کاتالیست در پروژه های کارخانجات اسید مجتمع مس سرچشمه و مجتمع مس شهربابک و ارائه پروپوزال بسیار دقیق و فنی بعنوان برنده مناقصه انتخاب گردید. این شرکت با دستورالعمل کاری دقیق و دپارتمان فوق تخصصی توانست در طی 144 ساعت (6 روز) کار 360 ساعتی (15 روزه) را با بالاترین کیفیت و فراتر از روش های روز دنیا با دستگاه های فوق پیشرفته و نیروی انسانی متخصص و ماهر به اتمام برساند. این شرکت از نظر رعایت اصول ایمنی در سطح فوق عالی عمل کرد که توانست مورد تقدیر واحد HSE شرکت قرار بگیرد.

این شرکت در ابتدای فعالیت توانست کاتالیستها را با دستگاه وکیوم و با سرعت متناسب از بستر خارج و بسته بندی نموده و طی یک پروسه فوق پیشرفته و با سرندهای مورد نظر کارفرما فرآیند غربال را با نهایت دقت و حداقل دوریز انجام و پس از غبارزدایی کف بستر، کاتالیستها را طبق اصول علمی و طراحی و با حداقل آسیب در بستر بارگذاری نماید. جهت جلوگیری از آسیب به کاتالیستها از چهار پایه های مخصوص در درون بستر استفاده کرده بود که این متد در دنیا بینظر و تحسین راه انداز خارجی کارخانه اسید را بهمره داشت.

در نهایت با بالا بردن ارتفاع بستر کاتالیستی(حدود 17 سانتیمتر بالاتر از طراحی اولیه کانورتور) و با استارت کارخانه اختلاف فشار کاتالیست حتی خیلی کمتر از زمان راه اندازی اولیه کارخانه بوده و از این حیث عملکرد شرکت زاگرس صنعت آرکا مورد تقدیر می باشد. در پایان ضمن سپاس از مدیریت و کارکنان و مدیر فنی و جمیع کارگران آن مجموعه مراتب قدردانی خود را از خدمات فنی و حسن انجام کار آن مجموعه اعلام داشته و برای آن مجموعه بسیار فنی و بابرنامه آرزوی توفیق روز افزون دارم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز