خبرگزاری کار ایران

روش های پرداخت خلافی خودرو

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۲۷۰

آیا به دنبال راهی آسان برای پرداخت خلافی خودروی خود هستید؟ روش‌های حضوری و  غیرحضوری بسیاری برای انجام این کار وجود دارند، اما بهترین و سریع‌ترین روش کدام است؟ خلافی خودرو باید در موعد مقرر پرداخت شود. در غیر این صورت جریمه دیرکرد برای دارنده ماشین ثبت خواهد شد و دردسرهای بسیاری برای او به وجود خواهد آمد.

در این مقاله رایج‌ترین روش‌های پرداخت خلافی خودرو را شرح می‌دهیم و بهترین آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. با مطالعه مطلب پیش رو و آشنایی با روش‌های موجود، می‌توانید با پرداخت سریع و آسان خلافی ماشین از بروز مشکل‌های احتمالی جلوگیری کنید.

مراجعه حضوری به پلیس +10؛ روشی وقت‌گیر و دشوار

مراجعه به پلیس 10+ برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو کار  دشواری به نظر می‌رسد؛ زیرا برای این کار باید از خانه خارج شوید و زمانی نسبتاً طولانی را صرف استعلام و پرداخت خلافی خودرو کنید. این روش یکی از راه‌های پرداخت خلافی خودرو است؛ اما زمان بسیاری از شما می‌گیرد. البته اگر قصد فروش خودرو را دارید و باید خلافی خودروی شما فورا در سیستم ثبت شود، این روش از سایر روش‌های سنتی منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

یکی از مشکلات دفاتر پلیس+10 قطعی اینترنت برای پیگیری درخواست‌های متقاضیان است و این وضعیت امکان دارد ساعت‌ها طول بکشد. توجه داشته باشید این روش با پرداخت هزینه 30 هزار تومان همراه است.

سامانه پلیس راهور؛ مسیری طولانی برای پرداخت خلافی خودرو

یکی از روش‌های پرداخت خلافی خودرو، استفاده از سایت راهور ۱۲۰ است. برای پرداخت خلافی خودرو راهور ۱۲۰ در ابتدا باید وارد سایت راهور شده و سپس در سامانه سخا ثبت‌نام کنید. در این روش به مدارکی مانند کدملی، شماره موبایل و تاریخ تولد مالک ماشین نیاز دارید. پس از ثبت کد تایید، ثبت‌نام شما در این سایت قطعی می‌شود. سپس باید بارکد موجود در پشت کارت ماشین را در سایت وارد کنید. پس از ورود این اطلاعات، فهرستی از خلافی‌های خودرو پیش روی شما ظاهر می‌شود. این لیست شامل جزئیاتی مانند نوع تخلف، زمان تخلف و مبلغ جریمه است.

این روشبه‌دلیل فرایند طولانی برای بسیاری از افراد مقداری زمان‌براست؛ زیرا ثبت‌نام در سایت و وارد کردن اطلاعات کامل کمی دشوار است و اکثر افرادی که به این سامانه جهت استعلام و پرداخت خلافی مراجعه می‌کنند با مشکل کندی سایت مواجه می‌شوند.اغلب افراد به دنبال دریافت سریع خلافی خودرو هستند و می‌خواهند این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهند. امروزه بسیاری از افراد حتی برای استعلام بیمه خودرو و خرید و تمدید آن نیز از روش‌های اینترنتی سریع استفاده می‌کنند و دیگر حوصله طی کردن مراحل متعدد را ندارند. برای آشنایی با راهکارهای ساده‌تر برای پرداخت خلافی خودرو، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

نحوه پرداخت خلافی خودرو با خودپرداز؛ پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض و شناسه پرداخت

نحوه پرداخت خلافی خودرو با خودپرداز بسیار ساده است. برای این کار باید در ابتدا به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و با استفاده از یک کارت بانکی عضو شتاب و همچنین شناسه قبض و شناسه پرداخت اقدام به تسویه مبلغ خلافی خودروی خود کنید. هنگام پرداخت خلافی خودرو با شناسه قبض حتماً اعداد را به درستی وارد کنید و دقت کافی به‌خرج دهید. همچنین بهتر است رسید چاپ دستگاه خودپرداز را نیز نزد خود نگه دارید تا در صورت نیازآن‌ها را به مراکز راهنمایی رانندگی مربوطه ارائه دهید. از معایب این روش پرداخت خلافی ماشین می‌توان به وقت‌گیر بودن آن اشاره کرد.

روش های پرداخت خلافی خودرو

نحوه پرداخت خلافی خودرو با گوشی، با استفاده از پیامک

یکی دیگر از روش‌های پرداخت خلافی خودرو، با استفاده از پیامک است. سامانه پیامک به شما این امکان را می‌دهد که با ارسال کد وین (VIN) که در پشت کارت ماشین درج شده است، نسبت به استعلام خلافی خودرو اقدام کنید. در این روش می‌توانید کد وین (VIN)یا بارکد را به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ ارسال کرده و پس از استعلام مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید. برای استعلام با کد ۱۷ رقمی وین (VIN)باید علامت ستاره را نیز در انتهای کد قرار داده و سپس آن را برای شماره مذکور ارسال کنید. هنگام استعلام بارکد نیز در ابتدا مربع را تایپ کرده، شماره ۸ رقمی بارکد را وارد کنید و سپس علامت ستاره را در انتهای آن قرار دهید.

بسیاری از افراد برای سایر خدمات مانند تعویض پلاک یا پرداخت عوارض جاده‌ای نیز به دنبال روش‌های ساده و آسان از طریق پیامک و تلفن هستند؛ اما باید بدانید که این موارد فقط در برخی از اپلیکیشن‌ها موجود است که در انتهای مقاله آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. در سال‌های نه چندان دور، استعلام و خلافی ماشین با استفاده از تلفن نیز امکان‌پذیر بود؛ اما با روی کار آمدن راهکارهای بهتر و سریع‌تر، این روش منسوخ شده و دیگر قابل استفاده نیست.

استفاده از کد USSD؛ از روش‌ های پرداخت خلافی خودرو با کدوین VIN))

برای گرفتن رایگان خلافی خودرو  کافی است با استفاده از گوشی همراه خود کد #۱۱۰* را شماره‌گیری کنید. پس از شماره‌گیری دو گزینه به شما نمایش داده می‌شود.

  1. خدمات قابل ارائه
  2. خدمات در دست اقدام

برای استعلام خلافی ماشین عدد یک را ارسال کنید. در مرحله بعدی عبارت «استعلام خلافی خودرو» به شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه یک و وارد کردن کد وینVIN)) یا همان شماره ۱۷ رقمی پشت کارت ماشین، لیست خلافی خودرو پیش روی شما قرار می‌گیرد. همچنین در این مرحله می‌توانید علاوه بر خلافی خودرو، شناسه قبض و شناسه پرداخت را نیز دریافت کنید. توجه داشته باشید، هنگام وارد کردن کدوینخودرو باید به کوچک یا بزرگ بودن حروف دقت کنیدزیرا در غیر این‌صورت پیام خطا دریافت می‌کنید.اگر هنوز به دنبال دریافت سریع خلافی خودرو هستید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

روش های پرداخت خلافی خودرو

استفاده از سامانه آیتول؛ بهترین راه پرداخت خلافی خودرو آنلاین

در این مقاله تعدادی از روش‌‌های پرداخت خلافی خودرو را به شما معرفی کردیم. اکنون قصد داریم بهترین و ساده‌ترین راه برای دریافت خلافی خودرو آنلاین را نیز به شما معرفی کنیم. در این روش، استعلام خلافی خودرو با پلاک، کد ملی و شماره موبایل مالک ماشین امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با وارد کردن کمترین اطلاعات، بیشترین جزئیات را به دست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت آیتول به نشانی itoll.ir مراجعه کنید یا با شماره پشتیبانی ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید. سامانه خودروی من آیتول فقط راهی برای پرداخت خلافی خودرو نیست و امکانات بیشتری همچون خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، پرداخت عوارض آزادراهی، پرداخت عوارض طرح ترافیک،پرداخت عوارضسالانه و بسیاری موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز