خبرگزاری کار ایران

7 مدل برتر گوشی هوشمند که مناسب عکاسی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۱۴۲

تقریبا همه افراد این روزها به یک دوربین مجهزند زیرا تلفن‌های هوشمند به‌صورت پیش‌فرض دارای دوربین هستند. بااین‌حال، همه گوشی‌ها نمی‌توانند عکس‌های خوبی بگیرند و برخی از آن‌ها به دلایل خاصی متمایز هستند. قابلیت عکاسی موبایل اکنون یکی از میدان‌های نبرد اصلی تولیدکنندگان تلفن هوشمند است و آن‌ها سعی می‌کنند با استفاده از بهبود امکانات عکاسی محصولات خود، رقبا را از میدان به در کنند. علی‌رغم اینکه پیکسل‌های دوربین‌ها به بالاترین حد خود رسیده است اما همچنان از برخی جهات میان تلفن‌های همراه تفاوت‌های بسیار زیادی در زمینه عکاسی وجود دارد و این مسئله باعث می‌شود که انتخاب گوشی مناسب برای عکاسی دشوار شود. به همین دلیل، ما قصد داریم شما را در این مقاله با چند مورد از بهترین گوشی‌های هوشمند برای عکاسی آشنا کنیم.

Motorola Edge 20 Pro

گوشی موتورولا اج 20 پرو از قدرتمندترین گوشی‌های این شرکت برای عکاسی محسوب می‌شود. گوشی های موتورولا از انواع موبایل تاشو قدیمی این برند فاصله زیادی گرفته‌اند و اکنون این برند گوشی‌های بسیار باکیفیتی تولید می‌کند که خرید آن‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه است. شما می‌توانید بهترین تلفن‌های همراه موتورولا را از نمایندگی فروش این برند با قیمت مناسب تهیه کنید.

در قسمت پشت اج 20 پرو از سه دوربین استفاده شده است که شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین ماکرو فوق عریض 16 مگاپیکسلی و دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی می‌شوند. لنز تله فوتو این گوشی دارای زوم پنج برابری است. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید با این تلفن همراه عکس‌هایی بسیار واضح از فاصله دور بگیرید.

در قسمت جلوی گوشی نیز دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است که می‌توانید با آن سلفی‌های خوبی بگیرید و در تصویر واضحی در تماس‌های تصویری داشته باشید. علاوه بر این، اج 20 پرو حالتی به نام «سلفی گروهی» دارد که به شما امکان می‌دهد از چندین نفر عکس سلفی بگیرید.

Samsung Galaxy S22 Ultra

7 مدل برتر گوشی هوشمند که مناسب عکاسی هستند

این گوشی دارای دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم سه برابری و یک تله فوتو 10 مگاپیکسلی دیگر با زوم 10 برابری است. علاوه بر این، رزولوشن دوربین سلفی آن 40 مگاپیکسل است و گوشی از قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K و سرعت 24 فریم بر ثانیه برخوردار است.

از سوی دیگر، گلکسی S22 اولترا یک تلفن هوشمند بزرگ، شیک و قدرتمند است. صفحه‌نمایش AMOLED 8/6 اینچی آن نیز حرکات را به‌صورت روان و رنگ‌ها را به‌صورت زنده نشان می‌دهد. علاوه بر این، روشنایی آن چشمگیر و وضوح آن 500 پیکسل در هر اینچ است.

Google Pixel 6 Pro

گوگل پیکسل 6 پرو دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی است. مهم‌ترین نقطه قوت این گوشی همین سنسور تله فوتو گوشی است که زوم تقریبا چهار برابری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگرچه اندازه سنسور تله فوتو 2/1 اینچ است اما به لطف دانش نرم‌افزاری که با OIS همخوانی دارد آنقدر ارزشمند است که باعث می‌شود این گوشی نسبت به پیکسل ۶ معمولی برتری پیدا کند.

iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max

آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس از دوربین‌های شگفت‌انگیزی برخوردارند. آن‌ها مجهز به یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، یک سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال سه‌برابری است. هر دو گوشی‌های آیفون 13 از دوربین‌های یکسانی برخوردارند اما تفاوت اصلی میان آن‌ها اندازه صفحه‌نمایش است. به همین دلیل، ما هر دوی آن‌ها را با هم به شما معرفی می‌کنیم.

اگرچه هر دوی این آیفون‌ها فاقد لنز ماکرو هستند اما هنوز هم می‌توانند عکس‌های نزدیک فوق‌العاده‌ای بگیرند. همچنین، همانطور که حتما می‌دانید گوشی‌های آیفون به داشتن عملکرد عالی در عکس گرفتن در نور کم بسیار معروف هستند. تکنولوژی Deep Fusion نیز به شما کمک می‌کند که تا جای ممکن عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید. این تکنولوژی به پردازش بهتر عکس‌ها کمک می‌کند.

Huawei P50 Pro

7 مدل برتر گوشی هوشمند که مناسب عکاسی هستند

اگرچه گوشی‌های هواوی ازهرجهت گوشی‌های فوق‌العاده‌ای هستند اما به‌عنوان گوشی‌های دوربین‌دار عملکرد بی‌نظیری دارند. دوربین‌های اصلی هواوی P50 پرو عالی هستند و شامل یک دوربین عریض 50 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی، یک دوربین 40 مگاپیکسلی مونوکروم و یک دوربین 64 مگاپیکسلی پریسکوپ می‌شوند.

شما می‌توانید با این گوشی، از هر فاصله با سوژه عکس‌های بسیار خوبی در شرایط نوری مختلف بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید با آن فیلم‌هایی با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه بگیرید. بااین‌حال، این گوشی ممکن است برای استفاده روزمره چندان مناسب نباشد زیرا از طریق آن به Play Store گوگل دسترسی ندارید و این مسئله می‌تواند برای کسانی که به برنامه‌های ویرایش عکس علاقه دارند مسئله‌ساز باشد.

Realme GT 2 Pro

ریلمی GT 2 پرو باوجوداینکه در مقایسه با رقبا، قیمت کمتری دارد اما یک گوشی پرچم‌دار محسوب می‌شود. صفحه‌نمایش AMOLED 120 هرتزی 2K این گوشی بسیار عالی است و پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 آن نیز باعث می‌شود تلفن همراه عملکرد فوق‌العاده‌ای را به شما ارائه دهد. ریلمی با این گوشی از محدودیت‌ها فراتر می‌رود و با استفاده از ترکیبی از یک سیستم دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی که با یک دوربین فوق عریض دارای زاویه 150 درجه‌ای تکمیل می‌شود و همچنین یک دوربین میکروسکوپی، طراحی جدیدی را ارائه می‌دهد.

عکاسی با این گوشی بسیار قابل‌اعتماد است. دوربین‌ها عکس‌ها را با جزئیات زیاد و بسیار واضح ثبت می‌کنند و بنابراین، این تلفن همراه می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از عکاسی را برای شما به همراه داشته باشد. این گوشی از طراحی شیشه‌ای باکیفیت، شارژ بی‌سیم و دوربین زوم تله فوتو محروم است. اگر وجود این امکانات برای شما مهم نیست، ریلمی GT 2 پرو با توجه به قیمتی که دارد گوشی بسیار مناسبی برای عکاسی است.

Samsung Galaxy Note 20 Ultra

Samsung Galaxy Note20 Ultra دارای مجموعه‌ای از دوربین‌های پیشرو است که شامل یک لنز 108 مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم سه برابری است. از دیگر مشخصات جالب دوربین گوشی سامسونگ نوت 20 اولترا می‌توان به قابلیت فیلمبرداری 8K، حالت Pro (هم برای عکاسی و هم برای فیلمبرداری)، فیلمبرداری فوق آهسته، HDR و امکان استفاده از قلم Stylus برای کنترل دوربین اشاره کرد. مشخصات نوت 20 الترا در مقایسه با قیمت این گوشی فوق‌العاده‌اند.

درنهایت، این روزها کمپانی‌های تولیدکننده گوشی هوشمند تمام تلاش خود را می‌کنند تا دوربین‌های محصولات خود را تا جای ممکن بهبود ببخشند. بنابراین، اگر به دنبال گوشی هوشمند مناسب برای عکاسی هستید، گزینه‌های متعددی در دسترس شماست که با برخی از آن‌ها در این مقاله آشنا شدید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز