خبرگزاری کار ایران

درباره دستگاه تصفیه آب بیشتر بدانیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۰۵

تفاوت دنیای امروز با گذشته هر روز بیشتر و بیشتر می شود.  در گذشته مردم برای هر کاری از وسایل ساده و ابتدایی استفاده می کردند و از وسایلی که در دسترسشان بود بهره می بردند و تا حدودی هم به هدف مورد نظر خود می رسیدند. البته ناگفته نماند که ایده خیلی از اختراعات امروزی نیز از همین روش ها بهره گرفته است. اما امروز با گسترش فناوری های گوناگون برای هر کاری، ابزار و دستگاهی اختراع شده که زندگی را برای مردم بهتر و در عین حال پیچیده تر کرده است.  یکی از این اختراعات، دستگاه تصفیه آب می باشد . تصفیه آب به شما کمک می کند تا بتوانید از هر آبی ، آب سالم و گوارا تهیه کنید . اما چرا خرید دستگاه تصفیه آب لازم و ضروری به نظر می رسد و خرید تصفیه آب خوب چه تاثیری بر زندگی ما دارد؟

 شاید تا گذشته های نچندان دور مردم از آب معمولی استفاده می کردند که در دسترس همگان بود. این آب از چشمه های آب داخل کوه ها و از قنات های آب شیرین تامین می شد و البته از نظر کیفیت،  بهداشت و سختی آب در حد قابل قبولی بود. اما با گذشت زمان که جمعیت شهرها رو به افزایش رفت و مشکل کمبود آب در جهان بوجود آمد، چشمه های آب شیرین و قنات ها دیگر جوابگوی نیاز مردم به آب سالم و بهداشتی  نبودند و مردم مجبور بودند که این آب را از طرق دیگر مانند تصفیه آب دریاچه های شور، رودخانه ها و آب دریا تامین کنند. حال یک وسیله نیاز بود تا این آب را برای مردم تصفیه کرده و به آب سالم تبدیل کند. در این زمان است که خرید یک دستگاه تصفیه آب خوب و با قیمت مناسب که از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد احساس می شد. در طی سالهای 1950 الی 1960 میلادی دانشمندان توانستند با استفاده از فناوری نانو، فیلتری بسازند که منافذ آن در حد نانو بوده و این فیلتر توانست گام های اولیه ساخت دستگاه تصفیه آب را بنا نهد. ابتدا دستگاه تصفیه آب فقط برای مصارف صنعتی استفاده می شد اما با گذشت زمان تولید دستگاه تصفیه آب در ابعاد خانگی نیز شروع شد. دستگاه تصفیه آب خانگی دستگاهی است که با استفاده از فیلترهای مخصوص، می تواند کلیه املاح و مواد زائد آب را از آب جدا کرده و آب را به آبی سبک و قابل نوشیدن تبدیل کند. هر چه قدر که زمان می گذرد اهمیت دستگاه تصفیه آب بیشتر و بیشتر مشخص می شود و شاید در اندک زمانی یکی از دستگاه های ضروری و لازم برای هر خانه ای شود.

حال اندکی به توضیح دستگاه تصفیه آب می پردازیم. دستگاه تصفیه آب دستگاهی است که با استفاده از چند فیلتر که هر فیلتر از مواد مختلفی تشکیل شده است کار می کند. دستگاه های تصفیه آب در شکل ها و مدل های مختلفی تولید می شود مانند مدل رومیزی کم حجم و کم جا و دیگری مدل زیر سینکی، اما تمامی دستگاه های تصفیه آب کم جا و زیر سینکی کارایی یکسانی دارند و فقط ظاهر آنها با هم متفاوت است. از دستگاه تصفیه آب می توان برای مصارف گوناگونی در زندگی بهره برد مانند آشپزی، تهیه چای و نوشیدنی، آب نوشیدنی در طی روز، آبیاری گیاهان زینتی و استفاده در دستگاه های حساسی که رسوب و املاح می تواند به آنها آسیب برساند.

اما در خرید دستگاه تصفیه آب خانگی باید کمی دقت کنید به این دلیل که کیفیت قطعات و فیلترهای تصفیه آب تولیدی کارخانه ها نیز با هم متفاوت است و این دستگاه ها در درجه های مختلف تولید می شود که اگر در هنگام خرید دقت لازم را نداشته باشید ممکن است علاوه بر پرداخت قیمت زیاد، به دلیل عدم کیفیت دستگاه و قطعات نصب شده، کیفیت آب تصفیه شده نیز پایین باشد و این عدم کیفیت به سلامتی شما آسیب برساند. هم اکنون تصفیه آب موجود در بازار ایران شامل سه نوع می شود. نوع اول تصفیه آب تولید ایران است که تمامی قطعات آن در داخل کشور تولید می شود. تصفیه آب ساخت ایران در چند کارخانه داخلی تولید می شود که معروفترین آنها کارخانه معصومی در استان قم می باشد که تولیدات این کارخانه نیز با نام معصومی در ایران به فروش می رسد و فروش بالایی نیز در ایران دارد اما کیفیت قطعات تولیدی شرکت های ایرانی به دلیل نداشتن دانش لازم و کافی در تولید در حد متوسط بوده و فقط برای چند سال می توان از آن بهره برد نه برای استفاده طولانی مدت و برای کیفیت قطعات دستگاه تصفیه آب تولید ایران از پنج ستاره کیفیت می توان به آن چهار ستاره داد . نوع دوم دستگاه هایی هستند که قطعات آنها از خارج وارد می شود و این دستگاه ها در داخل ایران مونتاژ می شود و اکثر این مدل دستگاه های تصفیه آب خانگی از برندهای معتبر خارجی هستند مانند دستگاه تصفیه آب CCK و یا برند معروف SOFT WATER که هر دو این برند سالیان درازی در ایران وجود دارند . فیلترها و قطعات دستگاه تصفیه آب مونتاژ ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند که می توانند سالیان طولانی برای شما کار کنند و از نظر کیفیت قطعات و فیلترها کمی بالاتر از دستگاه تصفیه آب ساخت ایران می باشند و می توان به آنها پنج ستاره کیفیت را داد . نوع سوم دستگاه تصفیه آب که در ایران وجود دارد از کشورهای چین و تایوان وارد می شود و این دستگاه ها بخصوص دستگاه تصفیه آب تایوانی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند . دستگاه هایی که از کشورهای دیگر وارد ایران می شوند به دلیل داشتن استانداردهای مختلف کیفیت بالایی دارند بطوریکه برندهایی که از سال 1382 وارد ایران شده اند هم اکنون بدون هیچ گونه خرابی و مشکلی هنوز به فعالیت خود ادامه می دهند . از بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب می توان به برندهای CCK ، EASYWELL ، FLUXTEK و AQUAJOY اشاره نمود .

درباره دستگاه تصفیه آب بیشتر بدانیم

با توجه به اینکه هر دستگاه تصفیه آب از قطعاتی با کیفیت مختلف تولید می شود و قیمت تولید تصفیه آب تولید داخل ایران با نوع مونتاژ شده و وارداتی متفاوت است قیمت دستگاه تصفیه آب نیز دارای اختلاف قیمت بسیار زیادی است . بطوریکه قیمت دستگاه های تصفیه آب تولید شده در ایران در سال 1401  در حدود دو میلیون تومان  الی سه میلیون تومان می باشد که این تفاوت قیمت به دلیل کیفیت قطعات و کارخانه تولید کننده آن می باشد . قیمت دستگاه های مونتاژ ایران نیز با توجه به برند و کشور تولید کننده قطعه در حدود  چهار میلیون تومان الی شش میلیون تومان می باشد و در نهایت قیمت محصولات وارداتی نیز هفت الی نه میلیون تومان می باشد . البته خاطر نشان می شود که بدلیل نوسانات قیمت ارز و تورم سالیانه ، این قیمتها دچار تغییرات بسیاری می شود پس بهتر است که قبل از خرید دستگاه تصفیه آب ، قیمت مدل های مختلف را از شرکتهای فروشنده دستگاه تصفیه آب یا نمایندگی های مجاز جویا شوید .

تا اینجا در مورد دستگاه تصفیه آب ، انواع و مدل های آنها گفته شد . حال به توضیح مختصری در مورد فیلترها و قطعات دستگاه تصفیه آب می پردازیم . هر دستگاه تصفیه آب در هر مدل و اندازه ای که باشد بایستی دارای پنج فیلتر اولیه تصفیه آب باشد . این تعداد در تمام دستگاه های تصفیه آب لازم و ضروری می باشد و کمترین از این تعداد فیلتر ، کارایی لازم برای تصفیه آب را ندارد . فیلترهای تصفیه آب نیز در چندین مدل تولید می شوند که دو نوع از این فیلترها استفاده زیادی دارند و شامل  فیلتر این لاین یا خطی و فیلتر کارتریجی می باشند و به دلیل قیمت کمتر ، فیلتر کارتریجی نیز بیشتر از نوع این لاین در دستگاه تصفیه آب استفاده می شود . فیلترها در هر کل و اندازه ای که باشند کارایی یکسانی دارند . بطور کلی فیلترهای تصفیه آب به سه بخش فیلتر پیش تصفیه ، فیلتر تصفیه اصلی یا فیلتر ممبران و فیلتر تصفیه نهایی تقسیم می شوند . ابتدا آب خام شهری به فیلتر پیش تصفیه وارد می شود در این فیلترها که سه عدد هستند ابتدا مواد درشت و معلق آب مانند خاک ، شن و ماسه و زنگ لوله گرفته می شود . در فیلتر دوم مقادیر زیادی از کلر و مشتقات آن گرفته می شود . جنس این فیلتر از پودر کربن فعال بوده که می تواند طی یکسری واکنش شیمیایی با آب ، این مواد را جذب کند . کلر ماده خطرناکی است که استفاده طولانی مدت آن می تواند برای به بدن آسیب های زیادی بزند . در فیلتر سوم مرحله پیش تصفیه ، آب از فیلتری عبور می کند که دارای مواد کربن گرانول می باشد . این فیلتر همانند فیلتر دوم مرحله پیش تصفیه می باشد که می تواند علاوه بر حذف مواد معلق و درشت باقی مانده در آب ، مواد سمی مانند نیترات ، نیتریت و مواد سمی دیگر را نیز حذف کند . وجود این فیلترها در هر دستگاه تصفیه آب لازم و ضروری است چرا که نداشتن این فیلترها باعث خرابی فیلتر ممبران یا فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب می شود . اما اصلی ترین و مهمترین فیلتر دستگاه تصفیه آب فیلتر ممبران می باشد . فیلتر ممبران می تواند تا 90 درصد املاح و مواد زائد درون آب را از آن حذف کند . فیلتر ممبران به دلیل داشتن منافذ بسیار ریز در حدود 0.0001 فقط اجازه عبور به آب و مقادیری از املاح دورن آب را می دهد و بقیه مواد از آب حذف می شوند و به سمت فاضلاب می روند . به علت وجود منافذ بسیار ریزی که در فیلتر ممبران وجود دارد آب شهری با فشار کمی که دارد نمی تواند به راحتی از این فیلتر عبور کند و برای بهره برداری از فیلتر ممبران ، دستگاه تصفیه آب باید حتما به ترانس مبدل برق ، پمپ آب جهت ایجاد فشار زیاد برای عبور آب از فیلتر ممبران ، شیر برقی ، سوییچ های کنترل کننده دستگاه و مخزن مجهز باشد تا بتواند بصورت خودکار به فعالیت خود ادامه دهد و آب را با دقت زیاد تصفیه کند و در مرحله تصفیه نهایی فیلتر پُست کربن قرار دارد که می تواند طعم ، مزه و بوی نامطبوع آب را حذف کند . فیلتر پُست کربن از مواد کربنی تهیه شده که می تواند این کار را انجام دهد از فیلتر پُست کربن نیز به عنوان فیلتر بیرونی یخچال نیز استفاده می شود.

درباره دستگاه تصفیه آب بیشتر بدانیم

سعی ما در مجموعه آبرسان تهران از سال 1390 تا امروز بر این بوده که بتوانیم بهترین برندها و قطعات را برای شما عزیزان فراهم آوریم . با ارائه خدمات گسترده فروش و پس از فروش بی نظیر و عالی توانستیم اعتماد متقابلی را بین شرکت و مشتریان فراهم آوریم به گونه ای که بهترین و بنام ترین شرکت های داخلی مشتریان قدیمی ما هستند که این خود نشان از سابقه درخشان در زمینه ارائه دستگاه تصفیه آب می باشد .

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز