خبرگزاری کار ایران

خرید کتاب تلماسه

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۷۳۳۹

تلماسه اثر فرانک هربرت را به‌طورقطع می‌توان یکی از لایه‌لایه‌ترین آثار داستانی قرن بیستم در نظر گرفت. هربرت از بررسی کامل بازی‌های سیاسی دوران بیزانس گرفته تا تمایل انسان به پرستش یک قهرمان، از آینده دور و جهانی پسا آخرالزمانی استفاده می‌کند تا بهترین و بدترین جنبه‌های طبیعت انسان را بررسی کند. با این ویژگی‌های عالی، تلماسه علی‌رغم تراکم کم و دشوار بودن فهم داستان و ساختار روایی پیچیده، خیلی راحت تبدیل به یکی از شاهکارهای جهان کتاب‌های علمی تخیلی شد. با ما همراه باشید تا شما را برای خرید کتاب تلماسه راهنمایی کنیم.

تلماسه در ابتدا بسیار مهجور مانده بود زیرا در آن زمان هنوز رمان‌های فانتزی به گستردگی امروز نبودند. در سال 1965، وقتی نوشتن کتاب تمام شد قریب به 20 انتشارات بزرگ، از چاپ کتاب او سرباز زدند. علتش هم حجم زیاد کتاب نسبت به کتاب‌های معاصر و هم ژانر خودش بود. هربرت مجبور شد سراغ نشری برود که پیش‌تر تنها دفترچه راهنمای اتومبیل چاپ می‌کرد. در کمال تعجب انتشارات Chilton پذیرفت که تلماسه را چاپ کند و حق امتیاز نسخه جلد سخت کتاب را از هربرت خریداری کرد. تلماسه به‌سرعت به یکی از پرفروش تزیین رمان‌های سال تبدیل شد و تحسین منتقدان را به دست آورد.

تلماسه پس از چاپ جایزه بزرگ نبیولا را از آن خود کرد و یک سال بعد یعنی در سال 1966 برنده جایزه هوگو برای بهترین رمان شد. تلماسه بعد از آن به‌سرعت پله‌های طرقی را طی کرد و همه‌جا صحبت از خرید کتاب تلماسه بود. داستان عمیق و چندلایه فرانک هربرت تبدیل به اثری بی‌رقیب در ژانر علمی تخیلی شد و طرف‌داران متعددی کسب کرد. اما آنچه که تلماسه را به این شهرت و محبوبیت رسانده، نه جوایز متعدد آن است و نه بازاریابی انتشارات. علت اصلی شهرت و محبوبیت این کتاب، مفاهیم و مسائل عمیقی است که در کتاب بررسی شده است. دو موضوع کلی است که هربرت در رمان تلماسه به آنها می‌پردازد: محیط‌زیست و مذهب. هربرت پیش از چاپ تلماسه روزنامه‌نگار بود و به‌عنوان یک روزنامه‌نگار در قرن 20، آشنایی زیادی با سیاست، مذهب و البته محیط‌زیست داشت. محیط‌زیستی که آن زمان مردم تازه شروع به تخریبش کرده بودند و از این بابت کشمکش‌های متعددی در جامعه جریان داشت. هربرت با درنظرگرفتن تمامی مشکلات و دغدغه‌های ذهنی آن زمان، اثری بی‌بدیل نوشت که در آن بخشی از ماهیت انسانی را زیر سؤال برد. داستان او در آینده‌ای دور و در کهکشانی بسیار دور رخ می‌دهد جایی که کسی درباره زمین و زیستگاهش صحبت نمی‌کند اما هنوز انسانیت، قدرت، سیاست و مذهب هنوز دغدغه‌های اصلی انسان است و تلاش برای رسیدن به قدرت و تسلط بر منابع اولیه، پایانی ندارد.

 

خرید کتاب تلماسه و مطالعه آن چه فایده‌ای برای من دارد؟

این کتاب با شهرت روزافزونش، لایه‌های فلسفی، سیاسی و انسان‌شناسی بسیاری دارد و داستانی متفاوت و منحصربه‌فرد روایت می‌کند. در نتیجه تلماسه به اثری فراتر از یک سرگرمی ساده تبدیل می‌شود. لایه‌بندی و معنای عمیق کتاب موجب شده است که این کتاب علاوه بر سفری علمی و تخیلی و سرگرم‌کننده، سفری ذهنی با تفکری عمیق دررابطه‌با مفاهیم محیط‌زیست، انسانیت، قدرت، سیاست و مذهب باشد. با خرید کتاب تلماسه شما با جهانی بی‌بدیل آشنا می‌شوید که در آن مفاهیم متعددی بررسی می‌شود و با مطالعه این کتاب می‌توانید تجربه لذت‌بخش و سفری پرفرازونشیب را تجربه کنید.

خرید کتاب تلماسه

چرا باید پیش از تماشای فیلم تلماسه، به خرید کتاب تلماسه فکر کنم؟

خواه از خط داستانی تلماسه خبر داشته باشید و خواه از آن بی‌خبر باشید، چند دلیل وجود دارد که به شما می‌گوید چرا باید اول به خرید کتاب تلماسه و مطالعه آن فکر کنید و بعد به سراغ فیلمش بروید.

همان‌طور که جی جی آر تالکین به‌عنوان پدرخوانده ژانر فانتزی شناخته می‌شود، فرانک هربرت، نویسنده مجموعه تلماسه نیز به‌عنوان بنیان‌گذار داستان‌های علمی تخیلی مدرن شناخته می‌شود. در ابتدا ناشران معتقد بودند خرید کتاب تلماسه به علت حجم بالایش، غیرممکن است. اما بعد از چاپ، ثابت شد که آنها اشتباه فکر می‌کردند. تلماسه به‌سرعت وارد قفسه کتاب‌های مردم شد و طرف‌داران زیادی کسب کرد. این موج موفقیت، هربرت را به‌سوی نوشتن 5 جلد بعدی کتاب سوق داد.

تلماسه یک کتاب طولانی است و تصمیم به خرید کتاب تلماسه ممکن است تصمیم سختی باشد. اما تک‌تک صفحات آن به زیبایی نوشته شده‌اند و کتاب حاوی جهانی بزرگ و شخصیت‌های باورنکردنی است که هر لحظه خوانند را تشنه و تشنه‌تر می‌کند. در وهله اول ممکن است اسامی متعدد و تعداد زیاد مکان‌ها و شخصیت‌ها شمارا گیج کند اما اگر صبر و حوصله به خرج بدهید متوجه می‌شوید که این کتاب مملو از معنویت، سرنوشت، فداکاری و بلوغ ارزش وقت و توجه شما را دارد.

داستان تلماسه با خانواده آتریدس شروع می‌شود. آنان افراد محترمی هستند که مجبور شدند سیاره شبیه به زمین موسوم به کلدان، سیاره مادری‌شان را رها کنند و به سمت سیاره بیابانی و بی‌رحم آتریدس حرکت کنند. در این سیاره آب، کمیاب‌ترین و باارزش‌ترین منبع است. علاوه بر این موضوع، کرم‌های ماسه‌ای عظیم‌الجثه‌ای در آتریدس زندگی می‌کنند و تهدید دائمی برای ساکنین این سیاره به شمار می‌روند. نیروهای متخاصم نیز برای به دست گرفتن کنترل قدرت صادرات ادویه این سیاره، مدام با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

همان‌طور که می‌بینید، در جهان داستانی هربرت، اتفاقات زادی رخ می‌دهد. با چنین طرح پیچیده‌ای مخاطبین نیاز دارند پیش از آنکه فیلم را ببیند، در صفحات کتاب غرق شوند. اگر بینندگان فیلم، با دانش قبلی به تماشای فیلم بنشینند، لذت بیشتری از فیلم خواهند برد چرا که در ففیلم‌هایاقتباسی از داستان‌های بزرگ و پر طرفدار جهان، ممکن است فیلم در پنجره کوتاه خود، فرصت نگاه‌کردن به جزئیات کوچک اما مهم داستان را نداشته باشد؛ لذا لازم است قبل از تماشای دنیای اقتباسی سینما از جهان هربرت، با خرید کتاب تلماسه و مطالعه آن مستقیماً با جهان او آشنا شوید.

شاید برخی از خوانندگان احساس کنند خواندن 6 جلد رمان بلند بسیار خسته‌کننده و طولانی به نظر می‌رسد، برخی از خوانندگان ایرانی نیز ممکن است به‌خاطر اینکه تنها دو جلد از این مجموعه ترجمه شده است بعد از خرید کتاب تلماسه ، نتوانند با داستان آن کامل آشنا شوند. این موضوع کاملاً قابل‌درک است. نه‌تنها این کتاب، کتابی طولانی است، بلکه کتابی پیچیده است و پیچیدگی آن سرعت مطالعه و فهم کتاب را پایین می‌آورد. نوشتار پیچیده هربرت، استفاده مداوم او از کلمه‌های ساختگی که در ابتدا خواننده کاملاً با آنها ناآشنا است و شیادی شخصیت‌های متعدد کتاب باعث شده است که کتاب تلماسه، به‌رغم ارزشمند بودن، کتابی ساده برای مطالعه نباشد.

 

خرید کتاب تلماسه

درباره نویسنده کتاب تلماسه

هربرت در سال 1920 در تاکومای واشنگتن متولد شد و بعد از سپری کردن دبیرستان، روزنامه‌نگار شد و بعد از آن در طول جنگ جهانی دوم، در نیروی دریای ایالات متحده آمریکا خدمت کرد. بعد از آن به تحصیل در دانشگاه واشنگتن پرداخت و گزارشگر و سردبیر بسیاری از روزنامه‌های ساحل غربی و نویسنده سخنرانی سیاست مدران شد. او که در ابتدا خود امیدی به چاپ و استقبال و خرید کتاب تلماسه از سوی مخاطبین نداشت،  4 سال بعد از انتشار تلماسه، یک نویسنده داستانی تمام‌وقت شد.

در طول دو دهه 1950 و 1960، هربرت داستان‌های سریالی زیادی در مجله‌‌های علیم تخیلی منتشر کرد. او بر خلاف دیگر نویسندگان علمی تخیلی، مانند آیزاک آسیموف و آرتور سی کلارک، داستان‌هایی نوشت که همیشه درگیر مسائل اجتماعی مانند اکولوژی بود. هربرت پس از مطالعه یک پروژه دولتی که برای توقف گسترش تپه‌های شنی در امتداد خط ساحلی اورگان طراحی شده بود، از نمای آن برای تصور فضای شنی تلماسه استفاده کرد. او جهانی را تصور کرد که تماماً از ماسه ساخته شده بود و بدین ترتیب توانست سیاره آراکیس را خلق کند. تلماسه را همان ذهن‌هایی که نوشته‌های آسیموف و کلارک را خوانده بودند، خوانده و پذیرفته شد. رمان هربرت نمایان گر نوع جدیدی از داستان‌های علمی تخیلی بود. آثار آسیموف و کلارک بدیع بودند اما سبکشان ساده بود. آسیموف بعدها بیان کرده بود که در اولین روزهای خلق ژانر علمی تنها یک ایده آینده‌نگر نیاز بود تا بتوانید همه را شگفت‌زده کنید. تلماسه اما پایش را فراتر گذاشت و پایه‌های آینده‌گرایی که علامت تجاری رمان‌های علمی تخیلی است را با ادبیاتی غنی و جاه‌طلبی‌های اجتماعی در هم آمیخت.

این رمان یک طرح حماسی استادانه و شخصیت‌های پیچیده باقدرت‌های شبه‌عرفانی مانند تله‌پاتی و پیش‌آگاهی دارد و همچنین پیام زیست‌محیطی جسورانه‌ای مطرح می‌کند. تلماسه ثابت کرد که رمان‌های علمی تخیلی ادبی می‌توانند چیزی بیشتر از طنزهای اجتماعی سخیف باشند. درست مانند سه‌گانه ارباب حلقه‌های تالکین، تلماسه جهانی مستقل به ما نشان می‌دهد. جهانی پر از نژادها، مذاهب، سیاست‌ها و جغرافیای خاص خود است. هربرت پس از معرفی این جهان، داستانی جذاب و پیچیده باشخصیت‌ها و صحنه‌های به‌غایت واقعی و زنده که با یک پیام زیست‌محیطی تقویت می‌شوند، تعریف می‌کند. همین‌ها است که تلماسه را به شاهکار جهان علمی تخیلی تبدیل کرده است و مخاطبین برای خرید کتاب تلماسه  سر و دست می‌شکنند.

تلماسه از اولین رمان‌های علمی تخیلی بود که به مسائل مذهبی پرداخت. دین، منبعی از آرامش و قدرت در سراسر رمان است. هربرت بر خلاف دیگر نویسندگان جهان علمی تخیلی معتقد بود که مذهب تأثیر فئودالی مهمی بر آینده خواهد گذاشت به همین علت به مطالعه تمام مذاهب جهان پرداخت و در عمیق‌ترین رازهای آن‌ها جستجو کرد و مذهبی قدرتمند برای جهان خودش خلق کرد که هم به نوبه خود جدید و بی‌همتا است و هم سرشار از مفاهیم مذهبی جهان کنونی ما است.  همین موضوع بود که فروش و خرید کتاب تلماسه را برای انتشارات Chilton تضمین کرده بود.

 

خرید کتاب تلماسه با کدام ترجمه بهتر است؟

در ایران تنها کتاب اول تلماسه به فارسی ترجمه شده است و فقط همین یک ترجمه از آن وجود دارد. کتاب تلماسه توسط سید مهیار فروتن فر به فارسی ترجمه شده است. برای خرید کتاب تلماسه با تخفیف می‌توانید به فروشگاه خرید کتاب آنلاین سی بوک مراجعه نماید.

کدام فروشگاه برای خرید کتاب تلماسه بهتر است؟

فروشگاه اینترنتی سی‌بوک تلاش می‌کند از بیشتر نشرها برای مخاطبانش تخفیف بگیرد و کتاب‌هایش را با قیمتی کمتر از قیمت پشت جلد به فروش برساند و اگر هم مناسبتی در کار باشد، از جمعه سیاه گرفته تا عید نوروز و هر جور مناسبت دیگری که فکرش را بکنید، سی‌بوک حتماً برایتان یک تخفیف ویژه در نظر گرفته است.

فروشگاه همواره تخفیف 30 بوک چند سالی می‌شود که در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی فعالیت می‌کند و هدف اصلی‌اش این است که کتاب‌ها را برای افزایش سرانه مطالعه با قیمت کمتر و اقتصادی‌تر به مخاطبان عرضه کند. این فروشگاه مرکز فروش انواع کتاب و عناوین جدید و قدیمی است و همه جور کتابی در آن پیدا می‌شود. شما می‌توانید برای خرید کتاب تلماسه به سایت فروشگاه سی‌بوک مراجعه کنید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

یک هفته پیش از مهاجرت خاندان آرتریدز به آراکیس، در میان دوندگی‌های لحظه‌ای آخر که دیگر داشت به جنونی افسارگسیخته و تحمل‌ناپذیر بدل می‌شد، عجوزه‌ای به دیدار مادر پل آمد. کاخ کالادان شب نسبتاً گرمی را می‌گذراند و مانند تمام اوقات پیش از بارندگی، روی تخته‌سنگ‌های برهم چیده کهن‌سالی که برای بیست و شش نسل از خاندان آتریدز حکم خانه را داشتند، نم سردی نشسته بود. عجوزه‌ای از در جانبی وارد عمارت شد و با عبور از راهرویی طاق‌دار به اتاق پل رسید. در آنجا لحظه‌ای درنگ کرد و به داخل سرک کشید تا نگاهی به پل بیندازد که در تختخوابش آرمیده بود.

 

کلام آخر

نمی‌توان اثری چنین گسترده را که جذابیت آن بر دوش داستان پیچیده و نقاط عطف متعدد و تفسیری عمیق از وضع جامعه است خلاصه کرد. با خرید کتاب تلماسه و مطالعه آن در خواهید یافت که آنچه که امروز به‌اصطلاح آن را وضع بشری می‌نامیم، هیچ سنخیتی با مکانی که در آن زیست می‌کنیم ندارد. بلکه در ارتباط مستقیم با ذات خود ماست. ذات انسانی است که می‌تواند درد و رنج و شادی را به ارمغان بیاورد، بر سر قدرت دعوا کند و یا صلح را در جهان برقرار کند. اگر امروزه جهان ما و محیط‌ زیست سیاره زمین با وضعی اسف‌بار روبه‌رو است، ریشه این مشکل به ذات خود ما برمی‌گردد. اکنون نیز، این خود ما هستیم که باید این شرایط را تغییر دهیم و گامی مهم در جهت رشد و بهبود محیط‌زیست و سیاست و فرهنگ جهان برداریم. شما می‌توانید با مراجعه به سایت سی‌بوک اقدام به خرید کتاب تلماسه کنید و این کتاب را با تخفیف دراسرع‌وقت درب منزل تحویل بگیرید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز