خبرگزاری کار ایران

محوطه سازی و بازسازی ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۶۱۵

محوطه سازی و بازسازی ساختمان یکی از مهمترین عناصر مربوط به صنعت ساختمان به شمار می رود که تاثیرات قابل توجهی در زیباسازی ساختمان ها دارد. در راستای آشنایی بیشتر با محوطه سازی، بایستی بگوییم که به معنای مورد استفاده قرار گرفتن عناصر مختلفی است که هر کدام با قابلیت های بی نظیری که دارند، می توانند شکل بهتری را به فضا بخشیده و محیطی خاص را برای شما به ارمغان آورند، اما لازم است هنگام استفاده از این عناصر، مجموعه اصول بسیار مهمی را پیش زمینه کار خود قرار دهید. رعایت نمودن اصل ها و استاندارهای مربوط به محوطه سازی و بازسازی ساختمان به شما کمک می کند تا درانتها به نتایج دلخواه خود دست یافته و از اجرای کار نهایت لذت را ببرید.

هرکدام از این طراحی ها مراحل خاصی دارند و شما برای انجام آن ها لازم است تمام این مراحل را با دقت بالایی طی کنید اما توصیه داریم این کار را به شرکت ها یا افرادی بسپارید که در این زمینه دانش و مهارت بسیار بالایی دارند. نیازمندی هایی که این روزها در امر محوطه سازی و بازسازی ساختمان ها وجود دارند، موجب شده تا شاهد روی کار آمدن شرکت های مختلفی باشیم که با تکیه بر نیروهای مجرب خود خدمات منحصر به فردی را برای شما در نظر گرفته اند تا در سریع ترین زمان ممکن بتوانید ایده های خود را اجرایی کنید.

محوطه سازی چیست ؟

همان گونه که در ابتدای نوشتار به صورت اجمالی بیان نمودیم محوطه سازی به معنای به کار بردن عناصر خاص برای شکل دادن به فضا می باشد که این روزها به طور گسترده ای توسط شرکت های فعال در این عرصه انجام می شوند. درانتخاب عناصری که به آن ها اشاره شد محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید هر نوع عنصری را مورد استفاده قرار دهید. از مهم ترین عناصری که در حال حاضر در این زمینه کاربرد قابل توجه ای دارند می توان انواع گل و گیاه ، حوض و آلاچیق را نام برد که هرکدام با ویژگی ها و طراحی های مختلف خود می توانند به زیباسازی فضای شما کمک های شایانی نمایند.

 

مراحل محوطه سازی

اجرای دقیق عملیات محوطه سازی مستلزم طی نمودن مراحل خاصی است که این مجموعه مراحل شامل موارد زیر می شوند.

  • بازدید نمودن از محوطه موردنظر و ارائه طرح های اولیه
  • ارائه شرایط لازم برای طراحی محوطه
  • انجام طراحی های اصلی محوطه
  • شروع ساخت محوطه بنا

انواع مختلف محوطه سازی

این روزها انواع مختلفی از سبک ها را برای محوطه سازی شاهد می باشیم که هرکدام از این سبک ها با ویژگی های خاصی که دارند می توانند پاسخگوی نیازمندی های شما باشند. اگر بخواهیم اشاره ای به این سبک ها داشته باشیم می توان سبک رسمی ، سبک غیر رسمی ، سبک شرقی یا ژاپنی ، سبک مدرن ، سبک بیابانی و سبک مدیترانه ای را نام برد که شما برحسب سلیقه خود می توانید هرکدام را برای طراحی محوطه خود اجرا کنید.

محوطه سازی و بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان چیست ؟

محوطه سازی و بازسازی ساختمان دو اصل متفاوت در عرصه معماری به شمار می روند بنابراین نمی توان این دو را یکی دانست. اگر با واژه مرمت آشنایی دارید باید بگوییم که این واژه مترادف کلمه بازسازی است که             فعالیت های خاصی را برای افزایش ماندگاری ساختمان ها شامل می شود. به بیان ساده تر می توان گفت بازسازی ساختمان به سازه های قدیمی و فرسوده کمک می کند تا مدت زمان بیشتری بتوان آن ها را مورد استفاده قرار دارد باید کاملا اصولی چنین تغییراتی را ساختمان های خود ایجاد نمود. دلایل مختلفی می توانند شما را مجبور به بازسازی نمایند که در ادامه به تشریح این دلایل خواهیم پرداخت.

دلایل بازسازی ساختمان

برخی ممکن است به دلیل خراب شدن دیوارها ، کابینت ها و ... بازسازی ساختمان را انجام دهند و برخی دیگر به دلیل خسته شدن از محیط موردنظر این کار را انجام دهند در هر صورت تمام این تغییرات به سلیقه شما انجام خواهد شد حتی اگر این کار را به شرکت های مرتبط بسپارید. همان گونه که می دانید ساختمان ها پس از       سال ها استفاده دچار فرسودگی می شوند و این فرسودگی می تواند شرایط نامطلوبی را برای شما رقم بزند چرا که آسیب پذیر بوده و زیبایی خود را نیز از دست خواهند. در چنین شرایطی بازسازی ساختمان راهکاری بسیار عالی برای تغییر این وضعیت به شمار می رود که با به کارگیری متدهای جدید عمر مفید ساختمان شما را افزایش داده و از نظر دکوراسیون داخلی نیز آن را زیباتر خواهد نمود.

محوطه سازی و بازسازی ساختمان

مراحل اصلی بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان نیز همچون محوطه سازی دارای مراحل مشخصی است که هرکدام از آن ها را بایستی یک به یک با دقت پشت سر گذاشت. برای این امر نیز اگر دانش و مهارت کافی را ندارید حتما از گروه ها و شرکت های طراحی کمک گیرید چرا که این مراکز نسبت به اصول تمام این مراحل آگاهی لازم را داشته و می توانند         بهترین ها را برای شما رقم بزنند. از مهم ترین مراحل بازسازی موارد زیر را می توان تشریح نمود که نباید نادیده گرفته شوند.

  • دریافت مشاوره های مفید از شرکت های ساختمانی
  • انجام دادن مراحل مربوط به تخریب به صورت کاملا مهندسی
  • انجام مراحل ساخت سازه براساس نیازها
  • انجام گچ کاری و تعمیرات ساختمان
  • نورپردازی های داخلی و بیرونی
  • کف سازی
  • رنگ آمیزی دیوارها و سقف
  • اجرای پوشش ها
  • اجرای قرنیز
  • دکوراسیون داخلی و چیدمان

اصول بازسازی ساختمان

برخی بر این باورند که برای بازسازی ساختمان نیازی به دریافت مجوز نیست در حالی که باید بدانید نه تنها برای ساخت ساختمان ها بلکه برای بازسازی آن ها نیز دریافت مجوز لازم بوده و نباید به سادگی از کنار آن عبور نمود. شما با دریافت این مجوز ها قادر خواهید بود تا تمام فعالیت ها و مراحل لازم را تحت نظارت مهندسین ناظر انجام داده و درانتها به نتایجی رضایت بخش دست یابید. از مهم ترین فعالیت های مربوط به بازسازی که برای انجام   آن ها نیاز به دریافت مجوز می  باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • حذف نمودن پارکینگ
  • جا به جا نمودن راه پله ها
  • جا به جا نمودن دیوار و تیغه های ساختمان

نتیجه گیری

محوطه سازی و بازسازی ساختمان به عنوان دو اصل متفاوت در دنیای معماری دارای یک مجموعه قوانین خاص می باشند که برای انجام هرکدام بایستی براساس این قوانین عمل نمود. این روزها شرکت های بسیاری وجود دارند که با برخورداری از دانش و اطلاعات لازم درباره اصول و مراحل هرکدام از این فعالیت ها می توانند به شما کمک کنند تا روند بازسازی و محوطه سازی ساختمان خود را تسریع بخشیده و از نتایج کار خود نهایت لذت را ببرید. شما می توانید در سایت نیازمندیها ایران تجارت با این شرکت ها آشنا شوید و در صورت نیاز از آنها کمک بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز