خبرگزاری کار ایران

نکات مهم پیش از خرید و قرار دادن قفس طوطی در منزل

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۴۹۹

یکی از مسائلی که افراد را برای نگاه داشتن طوطی ترغیب می‌ کند در واقع توانایی سخن گفتن این پرنده (البته برخی از طوطی سانان) است. اینکه یک پرنده دقیقاً به زبان انسان شروع به حرف زدن کند هر شنونده‌ ای را به وجد می‌آورد.

معمولاً صاحبان و سرپرستان طوطی ساعات زیادی در طول روز به پرنده خود اختصاص می‌ دهند و با آن بازی می‌ کنند تا سریعتر به حرف بیفتد. البته حفظ روحیه این حیوان نیز اهمیت زیادی دارد. از آنجایی که بیشترین ساعات روز را ممکن است در قفس بگذراند تهیه یک قفس طوطی مناسب و از طرفی حفظ شادابی روحیه این پرنده به عهده شما ست.

  • ایجاد حس زندگی در قفس

هنگام خرید طوطی بهتر است جنسیت آن را بدانید زیرا روحیات این پرنده نسبت به جنسیتی که دارد متفاوت خواهد بود. پیچیدگی رفتاری و هیجانی طوطی‌ ها به میزانی است که گاهی می‌توان آن‌ ها را با کودک انسان مقایسه کرد. بنابراین لازم است بدانید که چگونه با این پرنده رفتار کنید تا هر دو از زندگی در جوار هم لذت ببرید. قلمرو طوطی قفسی می‌ شود که شما برای آن تهیه کرده‌اید. حس آرامش و راحتی پرنده باید در قفس طوطی تأمین شود.

 

نکات مهم پیش از خرید و قرار دادن قفس طوطی در منزل

 

  • نور و هوای داخل قفس

ممکن است شما در منزل خود شرایطی را داشته باشید که طوطی ساعاتی از روز را بیرون از قفس مشغول بازی و فعالیت باشد. اما خب ساعات بسیاری هم در قفس به سر می ‌برد. طوطی نیازمند 12 ساعت نور و 12 ساعت تاریکی است. قفس باید به گونه‌ ای باشد که امکان برقراری چنین شرایطی را دارا باشد. در صورتی که نور رسانی و هوا رسانی به قفس درست انجام بگیرد کیفیت زندگی طوطی افزایش پیدا کرده و یکی از دلایلی است که باعث طول عمرش می‌ شود. حتی در مورد محل قرار دادن قفس نیز باید دقت کافی داشته باشید. محلی که خیلی سرد و یا خیلی گرم باشد برای طوطی مناسب نیست. همچنین توجه کنید قفس طوطی را در محلی که تهویه هوا به خوبی انجام می ‌پذیرد قرار دهید.

 

 

نکات مهم پیش از خرید و قرار دادن قفس طوطی در منزل

 

  • قفس بزرگ فرصتی برای بازی بیشتر طوطی

ایجاد کردن شرایطی برای بازی و سرگرمی طوطی در قفس حال این پرنده را خوب می‌کند اما به شرطی که قفس فضای کافی را داشته باشد. می‌ توانید در مورد تمرین ‌ها و بازی ‌های مخصوص با طوطی مطالعه داشته باشید یا از تجربیات افرادی که طوطی دارند استفاده کنید و با تلاش به این کار ادامه دهید. قفس طوطی با ابعاد بزرگ انتخاب مناسبی خواهد بود که هم رضایت شما و هم رضایت پرنده محبوبتان را جلب خواهد کرد، زیرا قرار دادن وسایل سرگرمی مورد نیاز به اندازه کافی مستلزم داشتن فضای کافی در قفس مورد نظر است.

  • فراهم کردن لوازم بازی در قفس

با توجه به حجم مشغله ‌هایی که این روزها از سر و روی زندگیمان می‌ ریزد ممکن است آنقدر زمان و انرژی نداشته باشیم که بخشی از وقتمان را به بازی و سرگرمی با طوطی خود اختصاص دهیم. خرید قفس طوطی که به اندازه کافی درونش وسایل بازی قرار دهیم هم موجب تفریح پرنده و شاد شدن روحیه ‌اش می‌شود و کمی هم کمبود وقت ما را البته به نوعی جبران می‌ کند. بسیاری از این اسباب بازی ‌ها قابلیت جابجایی و تعویض دارند. بد نیست اگر گاهی برای تنوع محل قرار گیری آن‌ ها را تغییر دهید و یا حتی بازی جدید به آن اضافه کنید. البته خیلی هم شلوغش نکنید که جا برای چرخش و باز کردن بال پرنده نباشد. در فروشگاه فرجی علاوه بر تهیه قفس طوطی می‌ توانید انواع مختلف این قفس ها را مشاهده خواهید کرد.

 

نکات مهم پیش از خرید و قرار دادن قفس طوطی در منزل

 

  • جلوگیری از آسیب به قفس با منقار

یکی از مهم‌ ترین و پرکاربرد ترین اعضای بدن طوطی، منقار آن است. طوطی با منقارش از خودش دفاع می‌ کند. غذا را گرفته و خرد می ‌کند، برای نگه داشتن خود از منقارش کمک می ‌گیرد و ... یکی از تفریحات طوطی این است که با کمک میله های قفس بالا و پائین برود. این کار به خودی خود خطرناک نیست ولی وقتی پرنده شما تصمیم بگیرد میله ها را گاز بگیرد قضیه کمی فرق خواهد کرد، زیرا ممکن است با خوردن فلز دچار مسمومیت شود و از طرف دیگر با منقارش توانایی کج کردن میله و آسیب رساندن به قفس و خودش را دارد. بنابراین استحکام میله ‌های قفس طوطی نکته ‌ای نیست که به سادگی از کنار آن بگذرید. همچنین دقت کنید که رنگ قفس به راحتی کنده نشود و از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

  • بهترین محل قرار دادن قفس طوطی

اینکه قفس طوطی در چه لوکیشنی از منزل شما قرار بگیرد به حفظ سلامت پرنده و شادابی او کمک می‌ کند. قفس را در اتاق دیگری به دور از اعضای خانواده قرار ندهید. طوطی نیاز دارد که در طول روز شما را ببیند در غیر اینصورت پرنده افسرده می‌ شود. از طرفی دیگر فکر نکنید قرار دادن قفس در کنار حجم زیادی از گل و گیاه حال و هوای جنگل‌های استوایی را برای طوطی شما زنده می ‌کند. برخی از گیاهان موجب ایجاد آلرژی و مسمومیت در پرندگان می ‌شود و شما با این کار نه تنها لطفی به پرنده نکرده ‌اید بلکه ممکن است حیوان بیچاره را به کشتن دهید.

 

نکات مهم پیش از خرید و قرار دادن قفس طوطی در منزل

 

قفس طوطی را کنار آشپزخانه یا در آشپزخانه هم قرار ندهید. بوی مواد سرخ کردنی و هوای معمولاً گرم آشپزخانه برای طوطی مناسب نیست. کنار پنجره گذاشتن قفس و ارائه یک منظره بکر از طبیعت بیرون پنجره به طوطی هم به کل فراموش کنید مگر بتوانید شرایط ایمنی که در ادامه یادآور می شویم را رعایت کنید. مثلا اگر حواستان نبوده و پنجره باز باشد به محض باز شدن درب قفس به چشم بر هم زدنی پر زده و گاهی فقط یک معجزه می تواند آن را پیش شما برگرداند. یک نکته دیگر اینکه طوطی سانان معمولاً مواد غذایی را که می ‌خورند به اطراف پرت می ‌کنند و همین عادت موجب جمع شدن پسماند های غذا و پاشیدن آب و رنگ مواد خوراکی به اطراف شود. بنابراین بهترین کار این است که یک فاصله مناسبی بین دیوار و قفس طوطی در نظر بگیرید تا دیوار خود را از گزند انواع آلودگی و خراش و آسیب در امان نگاه دارید. کارشناسان با تجربه ما در فروشگاه فرجی حتماً به شما در زمینه‌های مختلف از خرید قفس طوطی گرفته تا بهترین شیوه نگهداری این پرنده مشاوره ‌های مفیدی ارائه خواهند کرد.

علاوه بر خرید و انتخاب صحیح قفس طوطی خیلی مهم است که شما فضای شاد و مفرحی برای پرنده در این محیط کوچک مهیا کنید تا همیشه سرحال و شاداب باشد و شما نیز از دیدنش لذت ببرید. همچنین پس از خرید نیاز هست که حواستان به نگهداری قفس پرنده هم باشد. سعی کنید روزانه آن را بررسی کنید تا در صورت مشاهده هر گونه تغییر و آسیبی سریع متوجه شده و مشکل را برطرف کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز