خبرگزاری کار ایران

اخذ اقامت ارمنستان | مراحل مدارک و هزینه اقامت ارمنستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۴۷۱۷

کشور ارمنستان به دلیل داشتن مرز مشترک با ایران و عدم نیاز به درخواست ویزا، برای اشخاصی که قصد آغاز پروسه مهاجرت و دریافت اقامت در یک کشور همسایه را دارند همواره مورد توجه بوده است.

اما باید همواره این موضوع مهم را در مدنظر داشته باشیم که سال‌های ابتدایی مهاجرت و اخذ اقامت همیشه مهمترین نقش را در این خصوص ایفا می‌نماید.

لذا این سال‌ها معمولا باید در کشوری سپری گردد که بتوان پایه‌های یک زندگی بهتر را در آن بنا نمود زیرا هدف اصلی هر فردی از مهاجرت، دریافت اقامت، شهروندی و تابعیت یک کشور، علاوه بر کسب آرامش و آسایش، قطعاً بهبود کیفیت زندگی نیز می‌باشد.

به علت کثرت در روش‌های مختلف مهاجرت و اخذ اقامت همیشه توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی با مشاورین متخصص در حوزه کاری اقامت و مهاجرت صحبت و مشورت نمایید تا پایه‌های این تغییر اساسی در زندگی شما حتی‌المقدور با ریسک کمتری ساخته شوند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاع کامل از مراحل دریافت اقامت در کشور ارمنستان، به سایت ایرانیان ارمنستان مراجعه نموده و از مطالب و مشاوره‌های حقوقی آن استفاده و بهره برداری کامل را بنمایید.

ضمنا با مطالعه این مقاله تا حد زیادی اطلاعات شما در زمینه مسائل مرتبط و به روز اخذ اقامت و تابعیت برای اتباع خارجی در این کشور، کامل‌تر خواهد شد.

شرایط عمومی اخذ اقامت و مهاجرت به ارمنستان

ارمنستان کشوری بسیار کوچک و از لحاظ میزان جمعیت در مقایسه با کشورهای همسایه خود مثل ترکیه و ایران از جمعیت بسیار کمتری برخوردار است. این امر هم می‌تواند از ویژگی‌های مثبت ارمنستان باشد هم منفی.

پیامد مثبت یک کشور با مساحت اندک و جمعیت بسیار کمتر، می‌تواند کمتر بودن استرس و ثبات اقتصادی بیشتر نسبت به سایر کشورهای بزرگتر را عنوان کرد اما این ثبات اقتصادی را هیچ‌گاه نباید با سطح بالای رشد اقتصادی اشتباه بگیریم. 

منظور از این ثبات، عدم تغییرات لحظه‌ای در نرخ کالاها یا گرانی‌های افسار گسیخته و غیرمنطقی است که در اینجا می‌توان به نرخ بسیار پایین تورم در این کشور که کمتر از حدود یک درصد است اشاره نمود که در برخی از برهه‌های زمانی بعضا به زیر صفر هم خواهد رسید.

در خصوص نکته منفی این کشور به دلیل جمعیت کم و مساحت اندک، می‌توان به کمبود امید به رشد گسترده اقتصادی در سال‌های بعدی به علت کمبود در منابع طبیعی و وابستگی به کشورهای همسایه خود برای تامین بسیاری از نیاز‌ها و همچنین پایین بودن امکانات رفاهی نسبت به دیگر کشور‌های اروپایی یا حتی کشور ترکیه که در همسایگی ارمنستان قرار گرفته، اشاره کرد.

در مجموع برای گرفتن تصمیم به مهاجرت یا اخذ اقامت، شرایط هر متقاضی باید به طور کامل و جداگانه بررسی و تمامی راه‌های پیش رو مورد ارزیابی دقیق و کامل قرار گیرد.

زیرا ممکن است این افراد و متقاضیان شرایط بسیار مناسبی برای اخذ تابعیت یا اقامت یک کشور سطح بالای دیگر داشته باشند اما به علت نداشتن آگاهی دست به انتخابی اشتباه و جبران ناپذیر بزنند.

 بنابراین در همه حال اخذ مشاوره با یک وکیل مجرب قبل از هرگونه تصمیم و یا اقدامی در موضوع مهاجرت و اخذ اقامت به جد توصیه می‌گردد.

اخذ اقامت ارمنستان | مراحل مدارک و هزینه اقامت ارمنستان

امکان اخذ اقامت ارمنستان به وسیله ویزای کار انجام کار

مهاجرت و اخذ اقامت ارمنستان از طریق کار و ایجاد یک فعالیت شغلی، یکی از راحت‌ترین روش‌های زندگی در کشور ارمنستان می‌باشد.

مهاجران مایل به کار در کشور ارمنستان، به مجوز کار احتیاج دارند و بدون این مجوز امکان هرگونه فعالیت شغلی ممنوع است.

دولت ارمنستان قبلاً هیچ فعالیت یا سیاستی در خصوص با جابه‌جایی افراد و اعطای مجوزهای کار در این کشور اعمال نمی‌کرد، اما مدت زمانی است که قوانینی را وضع نموده است، که مهاجران را ملزم به درخواست ویزای اقامت و  ویزای کار ارمنستان قبل از عزیمت و ورود به این کشور دانسته است.

برای کسب مجوز کار در ارمنستان، شما باید از طرف کارفرمای خود مورد حمایت مالی قرار بگیرید که این امر نیاز به برآوردن مجموعه‌ای از معیارها خواهد داشت.

از جمله این معیارها اینکه هیچ شهروند ارمنستانی نمی‌تواند نقش کاری شما را پر کند. بنابراین، شما نیاز به تأمین امنیت شغلی در ارمنستان قبل از فرایند ارائه درخواست خود دارید، زیرا به هیچ عنوان بدون حمایت کارفرما،  شما قادر به مهاجرت و اخذ اقامت نبوده و احتمالا این درخواست رد خواهد شد.

بررسی اخذ اقامت به ارمنستان از طریق دریافت مجوز تحصیل

در آخرین آمار کسب شده بیش از 7,000 دانشجو بین المللی از حدود 40 کشور دنیا مشغول به تحصیل در ارمنستان هستند.

حدود 50 دانشگاه خصوصی و دولتی در ارمنستان به ثبت رسیده است. دانشجویان مختلف از سراسر دنیا، به خصوص از هند، در بسیاری از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهر ایروان مشغول به تحصیل هستند.

به طور معمول دانشجویان ابتدا با ویزای توریستی به ارمنستان وارد شده و پس از رسمی شدن فرایند پذیرش، اقدام به گرفتن اقامت ارمنستان می‌نمایند که البته این اقامت می‌تواند برای مدت زمان برنامه مطالعه‌ای شما تمدید شود.

برای افرادی که مایل به تحصیل در یک مدرسه ابتدایی یا متوسطه معتبر بین المللی هستند، ارمنستان چند انتخاب جالب را ارائه داده است.

برخی از مدارس این کشور برنامه‌های درسی را به زبان انگلیسی صحبت نموده و برخی دیگر تحت سیستم آموزش فرانسه عمل می‌نمایند.

همچنین می‌توان اسپانیایی، آلمانی و ژاپنی را در بین زبان‌های تدریس شده یافت، گرچه اغلب موسسات از زبان ارمنی به عنوان زبان اصلی استفاده می‌نمایند.

مدارس بین المللی معمولا جمعیت بسیار زیادی از مهاجران را در اختیار دارند. مدارس ارمنستان برای یک دانش آموز بین المللی، از الگوی برنامه درسی بسیاری از کشورها همچون انگلیس، ایالات متحده، کانادا یا استرالیا، فرانسه و نیوزلند پیروی می‌کنند.

اگر قصد دارید که در یک دوره ارمنی زبان شرکت نمایید، برای یاد گرفتن زبان ارمنی باید در دوره های مقدماتی آن شرکت نمایید.

در صورت کسب اجازه اقامت در کشور ارمنستان شما قادر خواهید بود در طول دوره تحصیل کار مشخصی نیز انجام دهید. البته در این شرایط شما به مجوز کار احتیاج ندارید.

البته باید گفت حتی در صورت اعطای مجوز تحصیل و دریافت اقامت موقت در ارمنستان با اجازه تحصیلی، تغییر یا اعطای تابعیت با این روش برای مهاجران امکان پذیر نخواهد بود.

بررسی اخذ اقامت مهاجرین به ارمنستان از طریق سرمایه گذاری

یونان، روسیه، آلمان و قبرس چهار سرمایه گذار اصلی در کشور ارمنستان هستند. بخش‌های اصلی سرمایه‌گذاری خارجی در ارمنستان در حوزه‌های ارتباطات از راه دور، انرژی، متالورژی، حمل و نقل هوایی و خدمات هتل رشد خوبی داشته و ارمنستان پیشرفت بسیار زیادی در جهت آزاد کردن اقتصاد خود کسب نموده است.

به موجب اعلام بانک جهانی، ارمنستان از نظر تجدید نظر در FDI یا همان سرمایه گذاری خارجی مقام اول را در بین کشورهای CIS (کشورهای مشترک المنافع کشورهای مستقل) حائز گردیده است.

دولت ارمنستان اخیرا قوانین و شرایط خوبی را برای گسترش سرمایه گذاری‌های خارجی در نظر گرفته است و به دلیل پویایی اقتصادی این کشور نام مستعار “ببر قفقاز” را به دست آورده است. یکی از این اقدامات دولت، شامل ایجاد مناطق اقتصادی آزاد برای صنایع پیشرفته است که به شرکت‌ها امکان ترجیح رفتار با مالیات بر ارزش افزوده، مالیات سود شرکت، مالیات بر دارایی و عوارض گمرکی را ارائه می‌نماید.

کشور ارمنستان در خصوص حقوق مالکیت و کنترل خارجی و تأسیس خصوصی هیچ محدودیتی ایجاد نکرده و مراحل ثبت نام مشاغل نسبتاً سریع است.

با این حال، این کشور همچنان به شدت وابسته به وضعیت و سلامت اقتصادی اتحادیه اروپا و روسیه  برای رونق سرمایه گذاری خارجی است. ارمنستان همچنان بازار داخلی کمی دارد و فساد نیز هنوز در سیستم اداری وجود دارد.

گزارش بانک جهانی کار در سال 2020، کشور ارمنستان را در میان 190 کشور جهان در رتبه 47 قرار داده و البته در مقایسه با سال قبل شش رتبه را از دست داده است.

بخش های پیشرفته این کشور خصوصا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و IT در سال‌های اخیر سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کرده است.

اغلب شرکت‌های بین المللی، برای استخدام نمودن کارشناسان و نیروی انسانی واجد شرایط این رشته‌ها در ارمنستان، شرکت خود را تأسیس کرده‌اند.

سرمایه گذاران خارجی قادر خواهند بود فقط با ایجاد شرک‌تهای کاملا خارجی (از جمله نمایندگی‌ها، شرکت های وابسته و شعب آن) یا خرید شرکت‌ها و اوراق بهادار موجود یا ایجاد شرکت‌های مشترک سرمایه‌گذاری، در ارمنستان سرمایه گذاری نمایند.

از لحاظ حجم و نوع مالکیت خارجی، تعداد کارمندان خارجی و دسترسی به منابع مالی هیچ محدودیتی در سرمایه‌گذاری وجود نخواهد داشت. در این شرایط امکان اعطای اقامت دائم یا موقت یا نهایتا اعطای تابعیت حاصل خواهد شد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات کامل از پروسه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ارمنستان و اطلاع دقیق‌تر از مزایا و معایب این امر، به سایت ایرانیان ارمنستان مراجعه نموده و از مطالب آن استفاده و بهره برداری کامل را بنمایید. 

بررسی دریافت اقامت کشور ارمنستان از راه ازدواج

شرایط زندگی و اجازه اقامت و نهایتاً اخذ اقامت دائم در کشور ارمنستان به واسطه ازدواج بدین شکل است که متقاضی دریافت اقامت، باید با یک تبعه ارمنستانی ازدواج نماید.

در این شرایط باید دو سال از ازدواج رسمی آن‌ها طی شده باشد و حداقل یک سال ازین مدت زمان را در خاک ارمنستان با همسرش زندگی مشترک داشته باشد و حتماً ثابت نمایید که ازدواج شما به هیچ عنوان سوری نبوده است.

یا اینکه یک فرزند مشترک از همسر ارمنی خود داشته باشید. همچنین برای دریافت اقامت دائم ارمنستان باید در آزمون شهروندی این کشور نیز شرکت نمایید و حد نصاب امتیازات لازم را کسب کنید.

بعد از انجام تمام این مراحل، با ارائه مدارک مورد نیاز مثل پاسپورت، سند ازدواج، شناسنامه و در صورت وجود فرزند گواهی تولد، به اداره مهاجرت ارمنستان، قادر خواهید بود برای دریافت اقامت دائم خود اقدام لازم را طی کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز