خبرگزاری کار ایران

آشنایی با انواع اسباب بازی دخترانه جدید و ارزان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۱۳۸

در این مقاله به بررسی چند اسباب بازی دخترانه جدید، ارزان و ایرانی می پردازیم تا خانواده‌ها بتوانند بهترین اسباب بازی را برای کودکان دختر خود انتخاب کنند

متأسفانه کودکان امروزی تمایل زیادی به بازی‌های کامپیوتر، تبلت و موبایل دارند و استفاده آن‌ها از اسباب بازی ‌ها تا حدی تحت تأثیر این وسایل الکترونیکی قرار گرفته است. اما از طرفی خوشبختانه امروزه تنوع اسباب بازی‌ های ایرانی و خارجی به شدت افزایش یافته که این امر باعث ترغیب کودکان به استفاده هر چه بیشتر از اسباب بازی‌ ها جدید و مدرن می‌شود. در میان انواع اسباب بازی پسرانه و اسباب بازی دخترانه جدید امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از اسباب بازی‌ های موجود وارداتی هستند و علاوه بر قیمت بالایی که دارند، در بسیاری از موارد با فرهنگ و آداب و رسوم ما ایرانی‌ها هم خوانی ندارند.

خوشبختانه در سال‌های گذشته بسیاری از تولید کنندگان اسباب بازی دست به کار شده‌اند و تولید انواع اسباب بازی پسرانه و دخترانه ایرانی در دستور کار خود قرار داده‌اند. با توجه به آنکه این تولیدات بومی هستند برای کودکان ایرانی بسیار مناسب‌تر هستند. از طرفی قیمت تمام شده اسباب بازی‌های ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی پایین‌تر است. همین امر سبب شده است که امروزه در بازار شاهد حضور انواع اسباب بازی دخترانه جدید و ارزان ایران باشیم.

با توجه به اهمیت این موضوع، در این مقاله ما قصد داریم تا به بررسی چند اسباب بازی دخترانه جدید، نسبتاً ارزان و صد البته ایرانی بپردازیم تا خانواده‌ها بتوانند بهترین گزینه‌ها را از خیل انبوه اسباب بازی ‌ها برای کودکان خود و به ویژه دختران خود انتخاب نمایند.

انواع اسباب بازی دخترانه جدید و ارزان ایرانی

اسباب بازی گلیم بافی دارک

دارک یکی از اسباب بازی ‌های دخترانه جدید و جذاب ایرانی تولید گروه شروین البرز است. این محصول زیبا و جذاب ویژه استفاده کودکان دختر تهیه شده است. دارک در واقع یک دار بافت فرش و گلیم مینیاتوری است که کودکان به کمک آن می‌توانند به بافت فرش یا گلیم با طرح دلخواهشان بپردازند. دارک را می‌توان جزو اسباب بازی ‌های آموزشی دسته بندی کرد. این اسباب بازی دخترانه جدید می‌تواند باعث شکوفایی خلاقیت و استعداد کودکان شود. بافت قالی به کمک دارک قدرت دست ورزی دختران را نیز افزایش می‌دهد. این اسباب بازی جذاب ایرانی شامل وسایل زیر می‌شود:

  • پنج عدد ماکو و نخ‌های بافت
  • ابزار بافت نظیر: خط کش،  هاف و شانه
  • پایه نگهدارنده دارک
  • دار کوچک چله کشی شده (همان دارک) 
  • نقشه‌های بافت، راهنمای آموزشی و یکی دی وی دی آموزشی بافت قالی

آشنایی با انواع اسباب بازی دخترانه جدید و ارزان ایرانی

بسته باغبانی میشا

بسته باغبانی و کشاورزی میشا یک محصول فوق‌العاده  از گروه باغبانی کودک مریان است که ویژه کودکان امروزی طراحی و تولید شده است. از ویژگی‌های بارز این اسباب بازی می‌توان به کاهش تمایل کودکان به بازی‌های رایانه‌ای اشاره نمود. تجربه نشان داده است که کودکانی که با بسته‌های باغبانی اقدام به کاشت، داشت و برداشت گیاهان می‌کنند، هر روز مجبورند برای سالم نگه داشتن گیاهانشان برای گل‌های خود وقت بگذارند و به همین دلیل کمتر فرصت می‌کنند به بازی‌های کامپیوتری و گوشی بپردازند. البته باید توجه داشت که بسته باغبانی میشا یک اسباب بازی پسرانه و در عین حال اسباب بازی دخترانه جدید محسوب می‌شود و برای هر دو جنسیت مناسب است.

باغبانی یک فعالیت لذت بخش و در عین حال سرگرم کننده است. کودکان به کمک کاشت گیاهان و انجام فعالیت باغبانی در محیط خانه با انواع گیاهان آشنا می‌شوند، یاد می‌گیرند که مسئولیت‌پذیر باشند. آنها می‌آموزند که برای رسیدن به اهدافشان در زندگی باید صبر داشته باشند. کودکان به کمک بسته باغبانی میشا می‌توانند انواع گل‌ها و سبزی‌ها را درون گلدان بکارند و پرورش دهند. یکی از نکات مهمی که در این رابطه وجود دارد پرورش ریز سبزی‌ها یا همان میکرو گرین‌ها به کمک بسته باغبانی میشا است.

میکروگرین ها در واقع همان سبزیجاتی هستند که بالغ نشده‌اند. مثل سبزی ریحانی که تنها دو هفته است جوانه‌زده است و حدود 5 سانتی متر رشد کرده است. کودکان می‌توانند این ریز سبزی‌ها را با قیچی بچینند و همراه غذای خود میل کنند. از نکات خیلی جالب ریز سبزی‌ها آن است که علاوه بر آنکه طعم گیاه بالغ خود را می‌دهند (برای مثال ریز سبزی شاهی مزه سبزی شاهی می‌دهد)، سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدانت هستند و میزان این ویتامین‌ها چندین برابر گیاهان بالغ خودشان است. تجربه نشان داده است که کودکانی که چنین گیاهانی را در گلدان پرورش می‌دهند و محصول خودشان را مصرف می کنند علاقه بیشتری به میوه و سبزیحجات از خود نشان می‌دهند.

برخی از اقلام موجود در این محصول عبارتند از:

  • شش گلدان رنگی به همراه زیر گلدانی
  • خاک استریل و بهداشتی
  • 6 بذر شامل: شاهی، تربچه، گوجه، ارزن، گل لادن و گل آفتابگردان
  • بیلچه رنگی
  • آبپاش رنگی
  • سفره یکبار مصرف
  • راهنمای کاشت

عروسک انگشتی رویان

حتماً شما هم در زندگی‌تان یک نمایش عروسکی هیجان انگیز را تجربه کرده‌اید. همانطور که می‌دانید این نمایش‌ها برای کودکان و حتی بزرگترها بسیار سرگرم کننده هستند. با توجه به شرایط کرونا ، امروزه چنین نمایش هایی بسیار محدود شده‌اند. اما جای نگرانی نیست ! می‌توان به راحتی این نمایش‌ها را در خانه به کمک اسباب بازی دخترانه جدیدی عروسک انگشتی همراه با کودکان انجام داد.

عروسک‌های انگشتی یک اسباب بازی دخترانه جدید و البته ارزان قیمت ایرانی است که توسط گروه رویان تولید شده است. این محصول پرطرفدار برای گروه سنی 3 تا 11 سال طراحی شده و شامل 5 عروسک انگشتی است که هر کدام با وزن کم به روی انگشتان کودکان قرار می گیرند و آن‌ها می‌توانند با حرکت این عروسک ها یک نمایش داستانی خاص خودشان را طراحی و اجرا کنند. یکی دیگر از کاربردهای عروسک‌های انگشتی در مهد کودک‌ها است. مربیان می‌توانند با استفاده از آنها نمایش‌های مختلفی را برای کودکان اجرا کنند و از کودکان بخواهند که آنها نیز از خلاقیت خود استفاده کرده و با کمک این عروسک‌ها یک نمایش جذاب طراحی و اجرا کنند.

عروسک‌های انگشتی رویان دارای بدنه صیقلی و سر پلاستیکی عاری از هرگونه مواد شیمیایی و حساسیت زا هستند و به همین دلیل سلامت کودکان را در حین بازی کاملاً تضمین می‌کند. این محصول دارای بسته بندی مقوایی داخلی است که کودک می‌تواند در عروسک‌ها  را درون آن قرار داده و با خود به مکان‌های مورد علاقه خود ببرد و ساعت‌ها با آنها بازی کند.

استفاده از این اسباب بازی می‌تواند موجب شکوفایی خلاقیت و قوه تخیل کودکان شود و از طرفی باعث رشد هوش و آگاهی آنها گردد. پس اگر به دنبال محصولی هستید که علاوه بر سرگرمی به رشد هوش و هوشیاری و افزایش آگاهی کودکان کمک کند، حتماً این محصول را برای کودکان دختر خود تهیه کنید.

آشنایی با انواع اسباب بازی دخترانه جدید و ارزان ایرانی

بلوک خانه سازی رد تویز

بلوک‌های خانه سازی یکی دیگر از کاندیداهای اسباب بازی دخترانه جدید و ارزان ایرانی در لیست ما است که توسط گروه رد توز طراحی و تولید شده است. البته نمی‌توان انکار کرد که این نوع از اسباب بازی‌ها مختص جنسیت خاصی نیستند و می‌توان آن را در زمره اسباب بازی پسرانه جدید نیز در نظر گرفت. دلیل آنکه این اسباب بازی را در این لیست قرار دادیم جذابی آنها برای کودکان و همچنین فواید بی شمار آن برای دختران و پسران است.

اسباب بازی‌های ساختنی و سازه‌ای برای خلاقیت و همچنین هوش تجسمی فضایی کودکان بسیار مناسب هستند. این نوع از اسباب بازی‌ها به آنها کمک می‌کنند تا با استفاده از هوش و خلاقیت خود بسیاری از اجسام و سازه‌های آدم بزرگ‌ها را در ابعاد کوچک بسازند.

بلوک خانه سازی رد تویز با اتصالات متنوعی که دارد، ذهن تجسمی و چند بعدی کودکان را فعال می‌کند. کودکان برای ساخت انواع اجسام به کمک این بلوک‌ها باید از دقت و تمرکز کافی برخودار باشند. درنتیجه می‌توان یکی دیگر از فواید این اسباب بازی هیجان انگیز را افزایش تمرکز و دقت کودکان در نظر گرفت.

اسباب بازی بلوک خانه سازی رد تویز شامل 48 قطعه پلاستیکی در اشکال و رنگ‌های متنوع است که از مواد اولیه بسیار با کیفیتی ساخته شده است و برای رده سنی 5 تا 12 سال مناسب است.

اسباب بازی دخترانه جدید و ارزان در خانه

تا این قسمت از مقاله به انواع اسباب بازی دخترانه جدید، ارزان و البته ایرانی پرداختیم. تمامی اسباب بازی هایی که بررسی شد قیمت مناسبی داشته و از کیفیتی و کارایی بالایی برخوردار هستند. اما همچنان ممکن است حتی استفاده از این اسباب بازی‌های ارزان قیمت نیز به دلیل شرایط اقتصادی بد امروزی جامعه برای بسیاری از خانواده‌ها امکان پذیر نباشد. در چنین شرایطی راه حل چیست؟

استفاده از لوازم داخل منزل

یکی از راه حل‌ها استفاده از وسایل موجود در داخل منزل است. به عنوان مثال برای باغبانی کودکان می‌توان از بطری‌های نوشابه خالی و یا ظرف‌های یکبار مصرف به عنوان گلدان و همچنین خاک گیاهان آپارتمانی برای خاک مورد نیاز کودکان استفاده نمود و تنها بذر مورد نیاز را خریداری کرد. همچنین می‌توان پارچه‌های کهنه و به درد نخور را همراه با قیچی، دکمه و چسب (البته با نظارت والدین) در اختیار کودکان دختر قرار داد تا به کمک آنها برای خود عروسک‌های انگشتی بسازند و با آنها بازی کنند. به طوری کلی از تمامی اقلام موجود در خانه می‌توان به عنوان یک اسباب بازی دخترانه ارزان قیمت استفاده نمود.

خرید اسباب بازی دست دوم

یکی دیگر از راه حل‌ها خرید اسباب بازی دست دوم است. می‌توان از فامیل‌ها، مادران مهد کودک‌ها و یا دوستان پرس و جو کرد و اسباب بازی‌های دست دوم فرزندانشان که بزرگ شده‌اند را تهیه نمود و در اختیار کودکان قرار داد. مطمئناً از این طریق هزینه خرید اسباب بازی به شدت کاهش خواهد یافت. البته برای این کار از سایت‌های فروش اقلام دست دوم نظیر دیوار و شیپور نیز می‌توان استفاده نمود.

خرید از نمایشگاه‌ها و سایت ‌های تخفیف دار

یکی از بهترین راه حل‌ ها خرید اسباب بازی دخترانه جدید ایرانی از نمایشگاه‌های اسباب بازی است. در نمایشگاه‌های اسباب بازی، تولید کنندگان ایرانی طیف گسترده‌ای از اسباب بازی‌های پسرانه و دخترانه ایرانی را با تخفیف‌های مناسب عرضه می‌کنند. مطمئناً با حضور در این نمایشگاه‌ها می‌توان بهترین اسباب بازی‌ها را با کمترین قیمت تهیه نمود.

نتیجه گیری

کودکان با بازی کردن یاد می‌گیرند و به همین دلیل اسباب بازی‌های یکی از مهمترین وسایل یادگیری کودکان هستند. در این میان اسباب بازی ‌های دختران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. چرا که جنسیت دختر حساسیت‌های ویژه‌ای دارد و به همین دلیل هنگام انتخاب اسباب بازی برای آنها باید به پارامترهای مختلفی توجه نمود. در این مقاله سعی کردیم که برخی از اسباب بازی‌های دخترانه جدید، ارزان و ایرانی که در بازار حضور دارند و برای کودکان دختر مناسب هستند برررسی نمائیم. امیدواریم که روز به روز شاهد تولید بیشتر اسباب بازی ‌های با کیفیت ایرانی و همچنین حضور گسترده آنها در بازار های جهانی اسباب بازی باشیم.

منبع: meriyan.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز