خبرگزاری کار ایران

چگونه فشرده برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۱۶۴

آموزش فشرده زبان انگلیسی و شرکت در آزمون آیلتس یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی زبان‌آموزان است. بسیاری از زبان‌آموزان این روزها به دنبال آموزشگاه‌های معتبری هستند که بتوانند دوره‌های زبان انگلیسی را در آن طی کرده و در نهایت یکی از معتبرترین مدارک زبان یعنی مدرک IELTS خود را با نمره عالی دریافت کنند. اما یک پرسش مهم و حیاتی همیشه در میان زبان‌آموزان باقی می‌ماند: «آیا واقعاً آموزش فشرده زبان انگلیسی بازخورد خوب و نتیجه عالی به همراه دارد؟»، «آیا شرکت در کلاس آیلتس معمولی بهتر است یا یادگیری فشرده و سریع؟» برای پاسخ به این پرسش‌ها این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. آنچه که در اینجا به‌عنوان راهکارهای زبان‌آموزی موفق به شما ارائه می‌شود، پاسخی بر بسیاری از دغدغه‌های زبان‌آموزی شما خواهد بود. همچنین، در آخر شما را با یکی از مراکز موفق آموزش زبان آشنا خواهم کرد که به شما بهترین راه برای زبان‌آموزی را نیز معرفی کرده باشم.

آموزش فشرده زبان انگلیسی

اهمیت زبان انگلیسی و یادگیری زبان این روزها بر هیچ‌کس پوشیده نیست. از فعالیت‌های روزانه با شبکه‌های اجتماعی گرفته و یا حتی خرید کالاهای مصرفی تا مهاجرت‌های تحصیلی و شغلی و حتی انجام تجارت با کشورهای دیگر، همگی نیازمند آن هستند که شما دانش خوبی در زمینه زبان انگلیسی داشته باشد. با این حال، همیشه زمان کافی برای یادگیری زبان وجود ندارد، و به همین خاطر بسیاری از زبان‌آموزان به‌خصوص آن‌هایی که در تنگنای زمانی هستند، راه یادگیری فشرده را در پیش می‌گیرند. با این حال تردیدهای زیادی درباره نتیجه این روش آموزش برای آن‌ها وجود دارد. برای آنکه بتوانید به‌خوبی در یک دوره آموزش فشرده زبان انگلیسی شرکت کنید باید به نکات زیر دقت کنید.

هر فشرده‌ای فشرده نیست!

قبل از شرکت در هر دوره آموزش فشرده‌ای باید بدانید که مفهوم «فشرده» به چه معناست. برخی از افراد فکر می‌کنند که با برگذاری دوره‌ها در تعداد ساعات بیشتر در یک هفته، برای مثال دوره‌ها نه تا دوازده ساعته، احتمال یادگیری زبان در شما را بالاتر می‌برند. اگرچه هر چه شما وقت بیشتری برای زبان‌آموزی بگذارید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد، اما الزاما تنها عاملی نیست که به شما راه موفقیت را نشان دهد.

آموزش فشرده زبان انگلیسی می‌بایست ترکیبی از زمان‌بندی مناسب، ارائه مفاهیم کلیدی، یادگیری مهارت‌های پایه و رسیدن به دانش زمینه‌ای در زمینه محاورات و دانش واژه‌ها باشد. برای همین صرفا با بیشتر کردن زمان یادگیری و تعدد کلاس‌ها نمی توانید به نتیجه دل‌خواه برسید. به‌خصوص اگر کتاب‌های شما مخصوص دوره‌های یادگیری معمول کلاس آیلتس و یا دیگر آزمون‌ها باشد.

خلاصه‌گویی فشردگی نیست!

دومین مشکلی که ممکن است در آموزش فشرده زبان انگلیسی به آن برخورد کنید، خلاصه کردن مفاهیم است. خلاصه کردن مفاهیم یادگیری زبان را دچار آسیب می‌کند و زبان‌آموز نمی‌تواند به خوبی با مفاهیمی که به او آموزش داده می‌شود، ارتباط برقرار کند. برای شرکت در آزمون‌های آیلتس شما باید دید خوبی نسبت به همه مفاهیم داشته باشید و در عین حال مهارت‌های زبانی را نیز به‌خوبی فراگرفته باشید. خلاصه‌گوئی به‌خاطر فشرده کردن دوره کار درستی نیست و سبب افت نمره شما و ناکام ماندن شما در اهداف تحصیلی و مهاجری‌تان خواهد شد.

چگونه فشرده برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

قبل از هر چیز برنامه داشته باشید

زمانی که در کلاس آیلتس شرکت می‌کنید، و یا یک دوره زبان‌آموزی کلاسیک ترمی را پشت سر می‌گذارید، همه چیز زمان‌بندی شده و دقیق است. اساتید زبان‌آموزی به‌دقت تمامی مفاهیم را ساختاربندی کرده‌اند و شما به‌خوبی می‌توانید مفاهیم زبان را بیاموزید. اما در آموزش فشرده زبان انگلیسی بخش بزرگی از این ساختارها باید دگرگون شود. بهتر است قبل از شروع آموزش فشرده زبان انگلیسی یک ساختار فکری مناسب را تهیه کنید. دقت کنید که برخی از بخش‌های آموزش حتی با حضور بهترین اساتید و موسسه‌های آموزش زبان قابل فشرده کردن نیست. پس در ابتدای کار یک دید واقعی درباره زمان‌بندی، روش‌های یادگیری و در نهایت نتیجه داشته باشید. 

برای مثال، اگر می‌خواهید در آزمون آیلتس شرکت کنید، باید در چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی نوشتن، خواندن، صحبت کردن و شنیدن، توانایی خوبی داشته باشید. طبیعی است که فشرده کردن آموزش زبان انگلیسی شما نباید سبب افت نمره نهائی شما در این آزمون‌ها شود. در عین حال، برای مهارت‌های تجاری و یا مکالمه‌های کاری (بدون نیاز به مدرک) تمرکز بیشتر بر روی توانائی شنیدن و صحبت کردن و افزایش دانش واژه‌ها (بدون توجه به املا و نحوه نگارششان) می‌تواند خوب باشد. با این همه دقت کنید که فشرده کردن نباید به‌قیمت از دست رفتن دانش شما و یا شکست در مهارت آموزی شما باشد.

چطور از دور آموزش فشرده زبان انگلیسی بهتری بهره را ببریم

در زیر به نکاتی اشاره کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند بتوانید به بهتری شکل از دوره‌های آموزش فشرده زبان خودتان بهترین نتیجه را دریافت کنید:

• اهداف یادگیری زبان را مشخص کنید. تعیین هدف به ارزیابی منابع و نیز نحوه یادگیری کمک می‌کند؛

• منابع مناسب را تهیه کنید. با همکاری اساتید یا آموزشگاه زبان حتماً منابع مناسب برای دوره‌های فشرده را تامین کنید. دقت کنید که همه منابع آموزش زبان برای آموزش فشرده زبان انگلیسی مناسب نیستند. پس منابعی را انتخاب کنید که بیشترین بازده را به شما بدهد.

• زمان‌بندی مناسب داشته باشید. شما باید دو بازه زمانی را در نظر بگیرید: اول بازه زمانی که صرف یادگیری مطالب از استاد در سر کلاس می‌گذارنید، و دوم بازه زمانی که در منزل و یا محل کار به تمرین می‌پردازید. قسمت دوم بسیار مهمتر از قسمت اول است. زیرا خودآموزی سبب تفهیم مطلب، کشف مسائل و بهبود مهارت‌های شما می‌شود. پس زمان‌بندی مناسبی داشته باشید که زمان کافی و مناسبی (بین نه تا 12 ساعت به‌صورت فشرده) را به خودآموزی زبان انگیسی اختصاص دهید.

• عجله نکنید. وقتی اسم یادگیری فشرده زبان انگلیسی به گوش می‌خورد، یک حس شتاب و عجله بی مورد در ما ایجاد می‌شود. آموزش فشرده زبان انگیسی به‌معنای پیوسته کردن زمان‌های آموزشی، تمرکز بر روی اصول و مهارت‌های اصلی و گسترش دانش واژه‌های زمینه‌ای است. این کار زمان‌بر است. پس نه دچار اضطراب شوید و نه عجله کنید. با تمرکز و تکرار تمامی مطالب را فرا بگیرید.

• استانداردهای یادگیری را در نظر داشته باشید. یکی از استانداردهای معمول یادگیری زبان آن است که شما می‌توانید در هر روز بین هفت تا ده کلمه جدید را به‌خاطر بسپارید و یاد بگیرید. دوره آموزش فشرده زبان انگلیسی باید به شما کمک کند که بتوانید در این حد استاندارد باقی بمانید و دانش زبان خودتان را افزایش دهید. استفاده از نرم‌افزارها و ابزارهای کمک آموزشی و نیز افزایش ساعات یادگیری‌تان به تقویت این موضوع کمک می‌کند. یادتان باشد یادگیری را وقف فرصت نکنید، حتی در یک دوره فشرده!

• گول تبلیغات را نخورید. تبلیغاتی مانند «دوره‌های 21 روزه»، «دوره‌های 90 روزه» و یا حتی «خواندن انگلیسی در خواب» همه تبلیغ هستند. برای یادگیری زبان شما باید به‌صورت مستمر مطالعه کنید، آموزش ببینید و تمرین کنید. این فرایند حتی در دوره‌های فشرده به بیش از شش ماه زمان نیاز دارد (البته بسته به هدف شما، ما در اینجا به آزمون آیلتس با نمره 5 فکر کردیم!). پس گول نخورید، با جدیت ادامه دهید و مطالب را بیاموزید.

• از فیلم و داستان استفاده کنید. فیلم و داستان، به‌خصوص فیلم‌های طنز و داستان‌های سطح‌بندی شده، تنش آموزش را می‌شکند و در عین حال یادگیری زبان را شیرین‌تر و به یادماندنی‌تر می‌کند. از این ابزارها استفاده کنید، خودتان را پشت میز و کتاب زندانی نکنید. بلکه سعی کنید به بهترین شکل یاد بگیرید.

چطور برای سریع برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

جمعیت زیادی از زبان‌آموزانی که به‌دنبال دوره‌های آموزش فشرده زبان انگلیسی هستند، قصد دارند که در آزمون آیلتس شرکت کنند و می‌خواهند که نمره بالائی (اغلب بیشتر از هفت) را در این آزمون به‌دست بیاورند. اگر شما هم جزئی از این افراد هستید بهتر است به این نکات دقت کنید.

• کلاس آیلتس خوب انتخاب کنید. مربی مجرب و دوره دیده و کسی که بتواند به‌خوبی به شما مطالب را انتقال داده و دیده زبانی مناسب نیز داشته باشد برای موفقیت در آزمون آیلتس مهم است. اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید حتما از یک مربی و استاد کارآزموده و مجرب کمک بگیرید.

• آزمون آزمایشی آیلتس را از یاد نبرید. آزمون‌های آزمایشی آیلتس راهکار بسیار خوبی هستند که به شما در فهم توانائی‌های زبانی‌تان کمک می‌کنند. حتماً از آزمون‌های آزمایشی آیلتس استفاده کنید. دقت کنید که شانس یک نمره خوب را با یک امتحان شتاب زده و بدون آمادگی از دست ندهید. فرصت‌هائی که با نمره آزمون به دست می‌آورید بسیار مهم و حیاتی هستند.

• از منابع درست استفاده کنید. به‌صورت کلی منابعی که برای آزمون آیلتس طراحی می‌شوند با لهجه انگلیسی بریتانیائی (بریتیش) آماده می‌شوند و توجه آن‌ها به چهار مهارت زبانی است. اگر قصد شرکت در کلاس آیلتس و سپس آزمون‌های آن را دارید با کمک اساتید بهترین کتاب‌ها و منابع مرتبط را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که یک منبع بد می‌تواند هم هزینه و هم زمان شما را به‌هدر دهد و در عین حال یادگیری شما را مختل کند. 

• مطالب مورد علاقه خودتان را به انگلیسی بخوانید. یادتان باشد که «زبان، زندگیست». برای موفقیت در آزمون آیلتس باید توانائی‌های زبانی شما برای مشارکت در زندگی معمول و شهروندی بسنده باشد. با خواندن مطالب جذابتان به زبان انگلیسی، شرکت در گروه‌ها و فروم‌های گفتگو و نیز شبکه‌های اجتماعی انگلیسی زبان، می‌توانید مهارت‌های زبانی خودتان را تقویت کنید. هرچه بیشتر خودتان را در معرض منابع زبان انگلیسی قرار دهید، فهم بهتری نسبت به مسائل زبانی، کاربردها و موارد مرتبط پیدا می‌کنید. 

• آزمون‌های را بررسی کنید. آشنائی با آزمون و نحوه برگذاری آن، شنیدن افرادی که در آزمون آیلتس نمره قبولی گرفته‌اند و انتخاب کلاس آیلتس مناسب و شرکت در آزمون‌های آزمایشی آیلتس، دید درستی از نحوه شرکت و قبولی در این آزمون را به شما می‌دهد. به‌صورت فعالانه این موضوع را در نظر داشته باشید و به آن بپردازید.

چگونه فشرده برای آزمون آیلتس آماده شویم؟

کدام موسسه برای آموزش فشرده زبان انگلیسی مناسب است؟

از قدیم گفته‌اند: «خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج»، مصداق این صحبت دقیقا در زبان‌آموزی صادق است. اگر می‌خواهید که زبان انگلیسی را به‌صورت حرفه‌ای بیاموزید، در گام اول باید یک موسسه معتبر زبانی را انتخاب کنید. در ایران موسسه سفیر گفتمان به‌صورت حرفه‌ای (حرفه‌ای به معنای واقعی) در زمینه آموزش زبان انگلیسی، تامین منابع زبان‌آموزی، آزمون‌های بین‌المللی زبان و دیگر دوره‌های مرتبط فعال است. لازم به گفتن نیست که بهترین شاخص برای برتری این آموزشگاه نسبت به دیگر آموزشگاه‌ها سطح خروجی و نتایج قبولی آن است. همچنین در این آموزشگاه می‌توانید منابع مورد نیاز، دوره‌های زبان آموزشی مطابق با دوره‌های گوناگون را در اختیار شما قرار دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز