خبرگزاری کار ایران

آموزش صفر تا صد و قدم به قدم فیوچرز در بایننس

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۱۲۸

قراردادهای فیوچرز یا آتی، به قراردادهایی گفته می‌شوند که یک دارایی خاص که دو طرف قرارداد بر سر قیمت آن توافق کرده‌اند، در تاریخی مشخص معامله می‌شود. این نوع معاملات در تجارت بسیار معمول هستند و صرافی بایننس نیز از این نوع معاملات پشتیبانی می‌کند. این معاملات در بایننس به صورت دوطرفه انجام می‌گیرند. به این صورت که دو طرف بدون در اختیار داشتن کالایی، آن را خرید و فروش می‌کنند و طی یک توافق، در آینده با قیمت مشخص، کالا را تحویل داده و پول خود را دریافت می‌کنند.

صرافی بایننس یکی از بزرگترین و معتبرترین صرافی‌های بازار ارزهای دیجیتال است. از آنجایی معاملات فیوچرز، ‌بسیار ریسک پذیر هستند، بنابراین قبل از ورود به این معاملات حتما باید آموزش‌های لازم را ببینید. همچنین، با وریفای برای فیوچرز و وریفای بایننس خود، به سطح 2 یا Level2 برای معاملات می‌روید و در صورت بروز مشکل، راحت‌تر می‌توانید مشکلات خود را پیگیری کنید. در این مطلب، تا حد ممکن این آموزش‌ها را ارائه خواهیم کرد.

فیوچرز بایننس چیست؟ 

برای رسیدن به سوددهی در بازار رمزارز با استفاده از صرافی بایننس و بازار فیوچرز، ابتدا باید روش کار در این بازار را بدانیم. معاملات فیوچرز برخلاف معاملات اسپات یا نقطه‌ای عمل می‌کنند. به این صورت که در معاملات اسپات، شما فقط مجازید تا به اندازه موجودی‌ که دارید اقدام به معامله کنید. ولی در بازار فیوچرز یا آتی، عملا می‌توانید بدون داشتن سرمایه کافی معاملاتی انجام دهید. در واقع در بایننس به شما وام تعلق می‌گیرد. این وام یا قرض، از 1 تا 120 برابر موجودی حساب شما متغیر است. مقدار این وام نیز با اهرم یا لوریج (Leverage) سنجیده می‌شود.

بایننس برای این وام، ضمانتی از ما نمی‌خواهد. برای گرفتن این وام تنها یک شرط وجود دارد؛ اینکه، میزان ضرری که متحمل می‌شوید، بیشتر از موجودی حساب شما نشود.

اصطلاح کال مارجین (Margine Call) در فیوچرز

یکی از اصطلاحات پرکاربرد در مارجین و همچنین فیوچرز بایننس، کال مارجین است. وقتی میزان ضرر شما بیشتر از موجودی حسابتان شود، بایننس به طور اتوماتیک،‌ موجودی حساب شما را به عنوان تسویه ضرر برداشت خواهد کرد و حساب شما صفر می‌شود. در بازار رمزارزها ‌این اتفاق را کال مارجین می‌نامند.

ثبت نام در بایننس

برای انجام معاملات فیوچرز و استفاده از آن، ابتدا باید در بایننس یک حساب کاربری ایجاد کنید. بایننس برای کسانی که تازه کار هستند نیز امکانی فراهم کرده تا در نسخه دمو و با سرمایه مجازی، اقدام به معامله کنند و با روش معاملات فیوچرز در بایننس آشنایی پیدا کنند. با این کار، نیازی نیست که با سرمایه واقعی ریسک انجام معاملات فیوچرز را به جان بخرید. 

برای ایجاد حساب بایننس، باید ابتدا آی‌پی خود را با استفاده از VPN مخفی کنید. سپس وارد صفحه ثبت نام سایت بایننس شوید. در صفحه باز شده، آدرس ایمیل خود را وارد کرده و باقی فیلدهای خواسته شده نیز باید پر کنید. سپس ایمیلی دریافت خواهید کرد که حاوی دستورالعمل‌های ثبت نام است. این دستورالعمل‌ها را از طریق لینکی که در ایمیل دریافتی است، دنبال کنید و بعد وارد حساب کاربری خود شوید. در انتها،‌ در صفحه حساب کاربری خود در بایننس، در قسمت Derivatives، گزینه USDT-Futures‌ را بزنید. حالا حساب فیوچرز شما آماده ترید کردن است.

برای خرید آیپی ثابت از برگترین و معتبر ترین وبسایت ایرانی اینجا کلیک کنید .

اما برای راحتی و استفاده بیشتر از بایننس و فیوچرز، بهتر است که وریفای اکانت بایننس خود را انجام دهید تا بعدا اگر دچار مشکلی شدید، به راحتی با پشتیبانی ارتباط برقرار کنید. همچنین بدون وریفای حساب بایننس، در هر ساعت از شبانه‌روز، فقط امکان انتقال معادل 2 بیت کوین وجود دارد؛ ولی با وریفای بایننس، این محدودیت از بین می‌رود.

مقاله پیشنهادی : آموزش کسب درآمد دلاری

آموزش صفر تا صد و قدم به قدم فیوچرز در بایننس

چگونه وریفای اکانت بایننس را انجام دهیم؟ 

برای وریفای حساب بایننس مراحل مختلفی باید طی شوند. در اولین گام برای وریفای اکانت بایننس، باید وارد حساب کاربری خود شده و روی گزینه Identification کلیک کنید. در مرحله بعدی، روی گزینه Get verified بزنید. 

در گام بعدی وریفای حساب بایننس با سه سطح پایه، متوسط و پیشرفته مواجه خواهید شد که در هرکدام از آن‌ها، محدودیت واریز و یا برداشت متفاوت هستند. این محدودیت‌ها برای کشورهای مختلف نیز متفاوت است. برای تغییر محل سکونت خود باید روی گزینه Residental country/region کلیک کنید. پس از انتخاب کشور و سطح مورد نظر، بر روی گزینه Verify Now‌ کلیک کنید. 

در این مرحله از وریفای اکانت بایننس، پس از وارد کردن اطلاعات شخصی خود، گزینه Continue‌ را بزنید. نکته مهم در این مرحله این است که اطلاعات وارد شده با مدارک شما سازگاری داشته باشد؛ زیرا امکان اصلاح مشخصات وجود ندارد. با انجام این مراحل، وریفای حساب بایننس، سطح پایه را دارد و تاییدیه آن نیز قابل مشاهده خواهد بود. اما اگر می‌خواهید برای محدودیت‌های بیشتر اقدام کنید، روی گزینه Upgrade to higher limits کلیک کنید. سطح پایه تنها برای فروش کاربرد دارد و برای انجام معاملات باید سطح متوسط (Intermediate) و حرفه‌ای (Advance) را نیز وریفای کنید.

در مرحله بعدی برای سطوح بالاتر، باید برای وریفای اکانت بایننس خود، عکس مدارک شناسایی را آپلود کنید. مدارک شامل گذرنامه، کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی هستند. برای ارسال تصاویر مدارک شناسایی خود باید دستورالعمل خواسته شده را رعایت کنید. مثلا اگر کارت شناسایی یا ID Card می‌فرستید باید تصویر پشت و روی آن ‌را ارسال کنید.

در مرحله بعدی وریفای حساب بایننس، باید یک عکس سلفی از خود گرفته و در سایت بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که هنگام گرفتن عکس، کلاه یا عینک آفتابی نداشته باشید و چهره شما کاملا مشخص باشد. سپس سایت از شما می‌خواهد تا تصویر ارسالی را تایید کنید و به مرحله بعد بروید. پس از این مراحل، بایننس اطلاعات شما را مورد بررسی قرار خواهد داد و نتیجه را از طریق ایمیل به شما اطلاع می‌دهد.

پس از وریفای اکانت بایننس در سطح متوسط، برای وریفای آن به سطح پیشرفته، روی گزینه Verify Now بزنید. سپس مجددا آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی continue بزنید. در مرحله بعدی، تصویری از اینکه ثابت کند آدرس متعلق به شما است را وارد کنید. این مدرک ممکن است حساب بانکی یا هرچیز دیگری باشد. پس از آن روی ادامه کلیک کنید. بعد از انجام این مراحل، به صفحه Personal verification منتقل خواهید شد و باید منتظر باشید تا درخواست شما تایید شود.

آموزش کار با ماشین حساب فیوچرز بایننس

برای کار در فیوچرز بایننس و انجام معاملات و اینکه وارد پوزیشن‌های مختلف شویم، ابتدا باید بدانیم که نحوه محاسبه سود و زیان در این معاملات چگونه است. این امکان با ماشین حساب فیوچرز، در دسترس قرار گرفته است. ماشین حساب فیوچرز، منوهای مختلفی دارد که در هر قسمت می‌توانید اطلاعات زیادی به دست آورید که برای انجام معاملات مفید هستند. در ادامه برخی از این منوها را به شما معرفی می‌کنیم.

منوی PNL (Profile-Net-Lose)

در این منو می‌توانید مقدار سود و ضرر احتمالی خود را در پوزیشن‌های مختلف محاسبه کنید. همچنین مقدار اهرم یا لوریج (Leverage) و نوع پوزیشن بر اساس اینکه Long یا Short باشد، قابل تغییر است.

منوی Targer price 

در این قسمت، تارگت قیمتی مورد نظرتان را بر اساس سود خود محاسبه می‌کنید. مانند منوی قبلی، مقدار لوریج و نوع پوزیشن نیز قابل تغییر هستند.

منوی Liquidation Price 

برای محاسبه کال مارجین که در بالا اشاره شد، از این قسمت استفاده می‌شود تا ببینید که چه میزان ضرر بالاتر از میزان بالانس خواهد بود.

منوهای دیگری نیز در این ماشین حساب وجود دارند؛ مانند Max open که برای محسابه میزان معامله بر اساس قیمت و لوریج و سرمایه است. همچنین منوی Open price که برای محاسبه میانگین خریدها به کار می‌رود.

آموزش صفر تا صد و قدم به قدم فیوچرز در بایننس

چگونه به حساب فیوچرز بایننس، ارز انتقال دهیم؟

برای انتقال ارز از کیف پول صرافی بایننس (Exchange wallet) و کیف پولی که در معاملات فیوچرز استفاده می‌کنید (Futures wallet)، می‌توانید به مقدار دلخواه این کار را انجام دهید. برای اینکار، وارد صفحه فیوچرز بایننس (Binance futures) شوید و روی گزینه Transfer کلیک کنید. سپس مبلغ مورد نظر را وارد کنید و روی Confirm Transfer بزنید تا انتقال انجام شود. 

هرچند که این کار، تنها راه انتقال پول نیست. به عنوان یک راه جایگزین، از دارایی‌هایی که در کیف پول صرافی خود دارید استفاده کنید. از این پول به عنوان وثیقه (Collateral) استفاده می‌کنید تا برای معاملات فیوچرز، مقداری تتر قرض بگیرید و مجبور نیستید تا ارزهای خود را مستقیما به کیف پول فیوچرز منتقل کنید. هرچند که باید تترهایی که قرض گرفته‌اید را بازپرداخت کنید.

وریفای بایننس و فیوچرز و مزایای آن

پس از افتتاح حساب در بایننس و اقدام به معاملات فیوچرز، با محدودیت‌های زیادی مواجه خواهید شد. از جمله محدودیت در خرید و فروش و همچنین پیگیری مشکلات ایجاد شده برای حساب کاربری. وریفای برای بایننس و همچنین وریفای برای فیوچرز، از جمله کارهای ضروری هستند که باید انجام دهید تا بدون محدودیت اقدام به انجام معاملات کنید. به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، مردم ایران نمی‌توانند به راحتی در بایننس حساب کاربری خود را وریفای کنند؛ بنابراین یا باید از آی پی (IP) ثابت این کار را انجام دهند یا از طریق افرادی که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و مدارک هویتی مورد قبولی دارند، اقدام کنند. البته هرکدام از این روش‌ها، مشکلاتی خواهد داشت. 

برای رهایی از مشکلات فوق، می‌توانید با کمک شرکت‌های داخلی مانند آریاپی، اقدام به وریفای اکانت بایننس خود کرده و شروع به معاملات کنید. این شرکت با ارائه خدمات مختلف مانند آی‌پی ثابت، وریفای حساب بایننس و خدمات دیگر در زمینه ارزهای دیجیتال، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع فعالیت در صرافی‌های خارجی مانند بایننس است.

برای وریفای حساب بایننس میتوانید از لینک زیر اقدام کنید :

https://ariapay.io/create-and-verify-binance-account/

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز