خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید نخ جنس خوب + کاربردها

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۰۵۱

قبل از هر چیز بهتر است بدانیم نخ چیست؟ نخ رشته ایست بلند و نازک که از الیاف مصنوعی، الیاف طبیعی و یا ترکیبی از هردو که به آن مختلط گویند، ساخته شده است و مصارف متنوعی در صنایع مختلف دارد. همیشه در هر خریدی اگر اطلاعات کامل در مورد محصول داشته باشیم، می‌توانیم یک خرید هوشمندان و درست انجام دهیم؛ بنابراین برای بدست آوردن کیفیت بالای محصول تولید شده از نخ، باید اطلاعات لازم و کافی درباره خرید نخ خوب را داشته باشیم.

در این مقاله از سایت گروه تولیدی موسوی که تولید کننده نخ شمع و فیتیله شمع، نخ سرکیسه و چرخ سرکیسه دوزی است، قصد داریم نکاتی که هنگام خرید نخ و خرید چرخ سرکیسه دوزی باید بدانید و به آن‌ها توجه کنید را بیان کنیم.

بهترین نخ را از کجا بخریم؟

راهنمای خرید نخ جنس خوب + کاربردها

یکی از سؤالات بسیار مهمی که قبل از خرید نخ در ذهن مطرح می‌شود این است که نخ را از کجا تهیه کنیم که کیفیت و مرغوبیت لازم را برای استفاده داشته باشد. برای تهیه نخ می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه‌های خرازی و فروش نخ مراجعه کنید که بتوانید کیفیت نخ را از نزدیک بسنجیم یا خرید خود را به صورت آنلاین از سایت‌ها و تولید کنندگان معتبر که نخ‌های خود را با کیفیت عالی تولید می‌کنند و سابقه‌ای دیرینه در این زمینه دارند انجام دهید.

همانطور که می‌دانید فاکتور مهم برای هر شخص هنگام خرید هر چیزی کیفیت جنس است که سایت nakhsarkiseh.com با تولید نخ‌های مرغوب و داشتن 30 سال تجربه این کیفیت را برای شما تضمین می‌کند و امکاناتی را برای خرید راحت و آنلاین فراهم کرده که شما بتوانید در اولین فرصت نخ خود را تحویل بگیرید.

همچنین برای خرید فیتیله شمع با بهترین کیفیت و طول عمر بالا می‌توانید به صفحه خرید آن با لینک

 مراجعه کنید.

https://nakhsarkiseh.com/product/%d9%86%d8%ae-%d8%b4%d9%85%d8%b9-%d9%81%d8%aa%db%8c%d9%84%d9%87-%d8%b4%d9%85%d8%b9/

نکات مهم در هنگام خرید نخ

در این قسمت نکاتی را بیان می‌کنیم که هنگام خری نخ باید مورد توجه قرار گیرد و خریدار اطلاع داشته باشد:

  • اگر نخی که می‌خواهید استفاده کنید اندازه، ضخامت و شماره‌های مختلفی دارد، هنگام خرید به نمره و شماره آن توجه کنید.
  • به ثابت بودن رنگ نخ توجه کنید. اگر رنگ نخ ثابت نباشد در اثر شستشو و استفاده تغییر رنگ می‌دهد. برای اینکه متوجه ثبات رنگ نخ‌های رنگی شوید، یک پارچه سفید را مرطوب و گرم کرده سپس نخ را از میان آن بکشید، دقت کنید که پارچه سفید نباید رنگی شود.
  • یکی از فاکتورهای دیگری که باید در نظر بگیرید استحکام نخ است. اگر نخ مورد استفاده استحکام لازم را نداشته باشد روی راندمان و کیفیت محصول نهایی تأثیر قابل توجهی می‌گذارد. برای سنجش استحکام نخ می‌توانید حدود 1 متر از این نخ را جدا کرده و آن را با دو دست بکشید. این کار را چندین بار انجام دهید. نخ نباید به راحتی پاره شود.
  • یکی دیگر از فاکتورها توجه کردن به تاب نخ است؛ زیرا اگر تاب نخ بسیار کم یا بسیار زیاد باشد باعث پارگی نخ می‌شود، بنابراین سعی کنید نخی را انتخاب کنید که تاب متعادلی داشته باشد.

کاربردهای نخ چیست؟

نخ‌ها با این که تارهای نازکی هستند اما بسیاری از وسایل مورد استفاده در زندگی روزمره ما از همین تارهای نازک تولید می‌شود. در بازار امروز دارای تنوع و رنگ‌بندی بسیاری هستند به طوری که شما می‌توانید برحسب نیازی که دارید نخ مورد نظر خود را تهیه کنید البته توجه به ویژگی‌ها و کاربرد هر نخ نیز حائز اهمیت است. در این قسمت از مقاله به کاربردهای نخ می‌پردازیم.

به طور کلی نخ در تولید لباس بیمارستانی، نخ جراحی، چسب و باند زخم، پارچه‌های مختلف رومبلی و پرده‌ای، پارچه ساک و چمدان، تولید و بافت فرش ماشینی، رو فرشی، قالیچه و موکت، دوخت و تولید کمربند ایمنی ماشین، روکش صندلی و تودوزی، تولید و بافت انواع پارچه لباسی و لباس زمستانی و ورزشی، دوخت سرکیسه برنج و... در کارخانه‌ها با استفاده از ماشین سرکیسه دوز، گلدوزی، نمد دوزی و ربان دوزی، چرم دوزی با دست، جواهر دوزی و دوخت سنگ روی لباس، تولید انواع پتو، کالای خواب، بافت انواع طناب، تولید شمع که پنبه بودن و طول عمر بالای نخ آن مهم است و ... کاربرد دارد.

هر نخ می‌تواند بسته به طبیعی یا مصنوعی بودنش کاربردهای متفاوتی داشته باشد.

انواع نخ کدامند؟

 نخ‌ها را با توجه به نوع الیاف تشکیل دهنده آن‌ها که مصنوعی باشد یا طبیعی و یا مختلط که ترکیبی از دو نوع قبلی است به طور کلی می‌توان به این صورت نام برد: نخ پنبه برای کوک زدن و رویه دوزی، نخ ابریشم طبیعی و مصنوعی، نخ پشمی یا فاستونی طبیعی و مصنوعی، نخ فلزی از نقره و طلا، نخ سرکیسه دوزی، نخ نامرئی، نخ قلاب بافی یا ابریشم قلاب بافی، نخ کنف، نخ بامبو، نخ اکریلیک، نخ پلی استر DTY، نخ پلی استر ATY، نخ پلی استر FDY، نخ پلی استر POY، نخ نایلون، نخ پلی پروپیلن، نخ گلخانه‌ای، نخ بسته بندی، نخ کادو، نخ تابیده، نخ موم زده در تولید چرم دست دوز، نخ استرچ، نخ لاکرا، نخ روبان، نخ عمامه، نخ دمسه، نخ متالیک، نخ قیطان، نخ کتان و نخ ریون.

جمع بندی

امروزه نخ به عنوان یکی از کاربردی‌ترین اختراع بشر به شمار می‌آید که با پیشرفت تکنولوژی و علم توانسته جایگاه مهمی را در زندگی افراد داشته باشد. اگر کمی دقت کنید می‌بینید که تقریباً در تمامی محصولاتی که روزانه با آن‌ها سر و کار داریم حتماً از نخ، این تارهای نازک و محصولات آن استفاده می‌کنیم که با توجه به انواع مختلفی آن‌ها کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

برای این که خرید با کیفیت انجام دهید و از خریدتان راضی باشید ما در این مقاله به نکاتی که هنگام خرید نخ جنس خوب باید به آن‌ها توجه کنید اشاره کردیم، راه‌های خرید آسان و آنلاین از سایت nakhsarkiseh.com را بیان کردیم، کاربردها و انواع نخ را نیز به شما معرفی کردیم.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز