خبرگزاری کار ایران

استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

با ایده‌ها و تفکرات خلاقانه خود، نوآور باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۲۱۸

یک استاد دانشگاه تاکید کرد: تمامی انسان‌ها توانمندی خلاقیت و نوآوری را در وجودشان دارند. در هر رشته و تخصص باید به فکر ایجاد تحول باشیم و توانایی‌های خود را در خدمت نوآوری درآوریم، برای ایده‌پردازی‌هایمان ارزش قائل شویم و پیشرو باشیم.

به گزارش ایلنا، علی محمدزاده استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو فدراسیون جهانی مخترعان و عضو انجمن صوت آمریکا در معرفی خود گفت: به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه در زمینه‌های آسیب‌شناسی اختلالات حنجره، صوت و گفتار، آموزش پزشکی و همیوپاتی تخصص دارم و اولین کلینیک تخصصی اختلالات صوت و دیسفاژی دهانی حلقی و همچنین مایوفانکشنال تراپی دهان و صورت را بیش از 20 سال است، در ایران راه‌اندازی کرده و دانشجویان بسیاری در این حیطه‌ها آموزش داده و توانستم با همکاری آنها و پژوهش به بیماران زیادی خدمت‌رسانی کنیم.

وی در مورد اختراعات و ابداعات تخصصی خود اظهار داشت: شش مورد ثبت شده و برخی در روند ثبت هستند. همچنین با عنوان مخترع، عضویت فدراسیون جهانی مخترعان (در سویس) را دریافت کردم. اختراعاتم در زمینه توانبخشی، کاهش مشکلات ارتباط کلامی و صوتی هستند.

محمدزاده ادامه داد: برخی از اختراعات تولید نیمه‌صنعتی شده‌اند و به بسیاری بیماران در زمینه برقراری ارتباط اجتماعی موثر، افزایش موفقیت تحصیلی در مقاطع بالاتر و اعتماد به نفس در زمینه‌های کاریابی کمک‌های فراوانی کرده است و در حال تکمیل و ثبت ”نرم افزار آموزش لب‌خوانی” هستم.

وی در پاسخ به این سوال که  چه طرح‌های دیگری در دست اجرا دارید؟ تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها که زمان و انرژی نسبتا زیادی را بر روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ام، طراحی و ساخت ”حنجره مصنوعی” است. همچنین اپلیکیشنی تخصصی "ارزیابی شاخص‌های صوتی" صداپیشه‌ها بدون مراجعه حضوری که با همکاری متخصصان رشته‌های دیگر در حال طراحی و ساخت است.

 محمدزاده در پاسخ به این سوال که هدف از طراحی، خلق و نوآوری وسایل کمک درمانی چیست؟ خاطرنشان کرد: دنیای امروز، دنیای علم، پیشرفت و نوآوری است هر چند ثانیه ابداع و اختراعی جدید به دنیای علم و فناوری معرفی می‌شود، هدف نهایی آنها، رفع نیازها و بهبود زندگی است. من نیز به سهم خود با استفاده از دانش و تجربیاتم در کاهش مشکلات انسان‌ها تلاش می‌کنم.

وی درباره سوابقش در زمینه‌های پژوهشی ابراز داشت: تحقیقات زیادی در زمینه‌های اختلالات صوتی، حافظه شنیداری کلامی، بازشناسی آواهای گفتار، موسیقی، شناخت، اختلالات شنوایی، تاثیر دخانیات بر صوت، تحریک الکتریکی مغز، زبان بدن، لب خوانی و برنامه‌ریزی آموزشی برای رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی به عنوان مجری اصلی یا همکار پروژه انجام داده‌ام.

محمدزاده با طرح این مطلب که از مهمترین آنها همکاری با پژوهشکده غدد و متابولیسم است که مقالات آن در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ شده‌اند و رفرنس بسیاری از پژوهش‌های جدید است، بیان کرد: استاد راهنما و مشاور پایان‌نامه‌های دانشجویی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری هستم. سال‌ها است سمتِ داور و ادیتور ژورنال‌های علمی پژوهشی معتبر را برعهده دارم.

محمدزاده افزود: تالیف دو کتاب تخصصی (تنفس صوتیگفتاری)، ارائه مقالات در کنگره‌ها و انتشار مقالات پژوهشی در ژورنال‌های تخصصی داخلی و خارجی که برخی در زمان خود برای اولین بار در کشور مطرح می‌شدند .عضویت در کمیته‌های علمی کنگره‌های علمی و پانل‌های ویژه تخصصی را هم در کارنامه دارم.

وی درباره مسئولیت‌ها و سوابق مهم اجرایی خود یادآور شد: راه‌اندازی و سرپرستی چند کلینیک توانبخشی گفتار و شنوایی، مسئول برنامه‌ریزی و راه‌اندازی رشته‌های توانبخشی سالمندان، توانبخشی کودکان و علوم شنوایی، گفتار و زبان، سرپرست دایره امتحانات، مسئول برنامه‌ریزی مرکز نوآوری‌های توانبخشی، سرپرست کمیته آموزش مجازی، عضویت در کمیته شکاف کام مرکز تحقیقات جراحی اطفال دانشگاه، کمیته آموزش پزشکی، کمیته ارزیابی پروژه‌های دانشجویان، دبیرخانه استانداردهای تجهیزات توانبخشی.

محمدزاده اضافه کرد: همچنین سرپرست و مسئول راه‌اندازی کلینیک تخصصی گفتار و صوت بیمارستان میلاد تهران بزرگترین و مجهزترین کلینیک تخصصی کشور که بخشی از تجهیزات و وسایل تخصصی آن توسط من طراحی و ساخته شد و برای اولین بار در کشور تجهیزات ویدئو استروبوسکپی حنجره و آنالیز صوت را برای استفاده در این کلینیک به کشور وارد کردم.

وی در مورد فعالیت‌هایش در زمینه آموزش هم عنوان کرد: علاوه بر تدریس به دانشجویان رشته‌های آسیب‌شناسی گفتار و شنوایی‌شناسی در مقاطع مختلف و برنامه‌های آموزشی نیز برای دانشجویان پزشکی، رزیدنت‌هایENT و فک و صورت و دانشجویان رشته روانشناسی ارائه کرده‌ام.

محمدزاده ادامه داد: با دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، تهران، علوم بهزیستی و دانشگاه آزاد مرکز همکاری آموزشی داشتم. چندین دوره علمی و کارگاه تخصصی برای سازمان‌های بهزیستی، آموزش و پرورش و آموزش مداوم برگزار کرده‌ام و حدود 30 پمفلت آموزشی برای آگاهی عمومی منتشر کرده‌ام.

وی درباره تاثیر پاندمی کرونا بر فعالیتش گفت: فعالیت‌هایم شدیدا تحت تاثیر قرارگرفت، دسترسی به نمونه‌ها برای پژوهش سخت شد، لیکن فرصت خوبی برای مطالعه پژوهش‌های منتشر شده و جمع‌آوری اطلاعات برای تحقیقات و ابداعات جدیدم فراهم شد. فعالیت‌های خود را در فضای مجازی گسترش داده، از طریق اینستاگرام، سایت و مولتی مدیا به آگاهی‌رسانی عمومی و تخصصی و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی اقدام کردم.

محمدزاده افزود: باور دارم آموزش مجازی با ایجاد تحول در دنیای امروز به رشد و شکوفایی می‌رسد. آماده‌ام با کاهش همه‌گیری کرونا طرح های پژوهشی و ابداعات نیمه‌کاره و جدیدم را تکمیل کنم.

وی در پایان اظهار داشت: تمامی انسان‌ها توانمندی خلاقیت و نوآوری را در وجودشان دارند. در هر رشته و تخصص باید به فکر ایجاد تحول باشیم و توانایی‌های خود را در خدمت نوآوری درآوریم، برای ایده‌پردازی‌هایمان ارزش قائل شویم و پیشرو باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز