خبرگزاری کار ایران

کاربرد سامانه AVL شرکت کاوشکام آسیا در سازمان‌ها چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۶۹۴

یکی از موارد پرکاربردی که روز به روز در حال گسترش و پیشرفته‌تر شدن می‌باشد، استفاده از موقعیت‌یاب‌های مختلف بوده که علاوه بر کاربردهای نظامی، در سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل نیز از آن بسیار استفاده می‌شود.

یکی از انواع موقعیت‌یاب‌ها که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است، سیستم‌های اتوماتیک مکان‌یابی وسایل‌نقلیه یا همان سامانه AVL می‌باشد. این دستگاه دیتاهای مربوط به طول و عرض جغرافیایی را در حافظه دستگاه ثبت خواهد کرد.

این اطلاعات به‌وسیله‌ی GPRS به سرور مرکزی ارسال می‌شود و در نهایت توسط نرم‌افزار سامانه مدیریت ناوگان پردازش می‌شود. رابط کاربری و یا پلتفرم مدیریت ناوگان، این داده‌ها را با گرافیک مناسب در اختیار مدیریت ناوگان قرار می‌دهد تا کار تحلیل و بررسی‌های عملکرد ناوگان را انجام دهد.

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در کاوشکام آسیا تهیه شده است، سعی شده تا شما عزیزان را بیشتر با کاربرد سامانه AVL و ویژگی های آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

نرم افزار مدیریت ناوگان چیست؟

قبل از اینکه به معرفی ویژگی ها و کاربردهای سامانه AVL بپردازیم، ابتدا بهتر است با نرم افزار مدیریت ناوگان بیشتر آشنا شوید.

نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس نقطه قوت راهکار ارائه شده توسط شرکت کاوشکام آسیا می‌باشد. این نرم‌افزار سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل بر پایه‌ی بستر اینترنت اشیاء کاوشکام توسعه داده شده است و تا کنون در بیش از 400 ناوگان مورد استفاده قرار گرفته است.

نرم‌افزار مدیریت ناوگان دارای ساختاری کاملاً لایه‌بندی شده بوده و همین امر موجب ایجاد قابلیت اطمینان و امکان توسعه‌پذیری بالایی در این نرم‌افزار یا سامانه ناوگان گشته است. نرم‌افزار مدیریت ناوگان هرمس قابلیت استفاده در سازمان‌های کوچک، متوسط و بزرگ را داشته و هر سازمان با توجه به نیازمندی‌های خود می‌تواند از بخش‌های مختلف این نرم‌افزار استفاده نماید.

یکی دیگر از مواردی که در سامانه AVL نیز تاثیرگذار می‌باشد، خرید ردیاب خودرو است.  مزایای ردیاب خودرو بسیار زیاد بوده که مهم‌ترین آن‌ها اطلاع از موقعیت جغرافیایی وسیله‌نقلیه می‌باشد. هرچند نحوه‌‌ی کارکرد انواع ردیاب خودرو متفاوت است، با این وجود همگی این تجهیزات بر پایه‌ ی یک هدف طراحی و تولید می‌گردند. لازم به ذکر است قیمت ردیاب خودرو نیز با توجه به ویژگی‌ های آن متفاوت می‌باشند.

کاربرد سامانه AVL شرکت کاوشکام آسیا در سازمان‌ها چیست؟

آشنایی با نرم افزار مدیریت ناوگان

سامانه AVL چیست؟

AVL مخفف Automatic Vehicle Location و به معنای کنترل جغرافیایی و لوکیشن و همینطور جایگاه خودرو از راه دور می باشد. استفاده از سیستم AVL بسیار کارآمد و مفید بوده و برای سازمان های مختلفی کاربرهای فراوانی به همراه خواهد داشت. همچنین سامانه AVL در مدیریت بهتر ناوگان حمل و نقل کمک شایانی نیز خواهد کرد.

در بیان کلی باید بگوییم سامانه AVL، با استفاده از GPS یا همان سیستم موقعیت‌یاب جهانی، یکی از اصول پایه‌ای در سامانه مدیریت ناوگان حمل‌ونقل می‌باشد. درواقع می‌توان گفت از سال ۲۰۱۷ که سامانه موقعیت‌یاب خودرو رونمایی شد تا امروز پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

نقش سامانه AVL در مدیریت ناوگان حمل و نقل

از مزایا و ویژگی‌های استفاده از سامانه AVL در مدیریت ناوگان حمل و نقل می‌توان به این اشاره کرد که سامانه‌ی AVL به ناوگان حمل و نقل کمک خواهد کرد تا به طور مستقیم و راحت‌تری با رانندگان در ارتباط باشند و به صورت زنده و مستقیم موقعیت آنها را بررسی و مشاهده کنند.

همچنین سامانه‌ی AVL باعث بهبود ارتباط بین ناوگان حمل و نقل سازمان‌ها و رانندگان خودروهای این ناوگان می‌گردد که بهره‌وری این شرکت‌ها را به حد قابل توجهی افزایش می‌دهد.

مزیت سامانه AVL برای ناوگان حمل و نقل سازمان ها

در ادامه شما عزیزان را با چند مزیت مهم سامانه AVL برای سازمان های مختلف آشنا خواهیم کرد:

کاهش هزینه‌های مربوط به مدیریت ناوگان حمل و نقل

استفاده از این سامانه هوشمند باعث می‌شود تا هزینه‌های مربوط به مدیریت ناوگان حمل و نقل شما به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

دارای امکان ارسال فرمان‌های نوشتاری برای خودرو

با استفاده از این سامانه شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از نوشتن، پیام خودتان را به راننده خودرو ناوگان حمل و نقل سازمان برسانید و از این امکان برای ارتباط سریع‌تر و در زمان کمتر با راننده استفاده نمایید.

دارای امنیت بسیاربالا

شما می‌توانید با خیال راحت از این سامانه استفاده کنید و نگرانی بابت اطلاعات ورودی و ذخیره‌شده‌ی خودتان نداشته باشید، زیرا سامانه‌ی AVL دارای امنیت بسیار بالایی می‌باشد و همین موضوع حفظ اطلاعات شما را تضمین می‌کند.

جلوگیری کننده از سرقت

سامانه Automatic Vehicle Location با نمایش موقعیت لحظه‌ای خودرو به شما کمک می‌کند تا از سرقت رفتن خودروهای سازمان جلوگیری کنید و جلوی ضررهای مالی احتمالی و دردسرهای وابسته به آن را به طور کلی بگیرید.

کاربرد سامانه AVL شرکت کاوشکام آسیا در سازمان‌ها چیست؟کاربرد و مزایای سامانه AVL

کاربردهای سامانه AVL در سازمان‌ها چیست؟

در توضیحات بالا در خصوص مزیت های سامانه AVL در مدیریت ناوگان حمل و نقل صحبت شد، اما در ادامه می‌خواهیم شما را با کاربردهای این سامانه بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید:

  • دارای امکان ارسال موقعیت لحظه‌ای خودرو با استفاده از GPS
  • دارای امکان نمایش میزان اطلاعات دریافتی ماژول‌ GSM توسط نمایشگر LED
  • دارای امکان ذخیره‌ی اطلاعات مربوط به موقعیت رانندگان
  • دارای امکان ارسال آلارم قطع GPS
  • دارای قابلیت استفاده از نقشه‌های جامع شهری برای کنترل ناوگان
  • دارای قابلیت تولید انواع گزارش‌های مدیریتی
  • دارای امکان تعریف کاربران و سطح دسترسی
  • دارای امکان اطلاع از میزان ترافیک درون شهر و تنظیم مسیرها
  • دارای امکان تشخیص توقف بیش از حد راننده خودرو در یک نقطه
  • دارای امکان تشخیص روشن یا خاموش بودن خودرو

سخن پایانی

برای خرید سامانه مدیریت ناوگان حمل و نقل با کیفیت و قیمت مناسب، ما به شما شرکت کاوشکام آسیا (www.kavoshcom.com) را معرفی می‌کنیم.

گروه کاوشکام آسیا، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات در کشور، در سال 1370 توسط تعدادی از اعضاء هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف تاسیس گشت. فعالیت اولیه این گروه طراحی و ساخت مدارهای مجتمع الکترونیکی-مخابراتی و صادرات خدمات مهندسی بوده و پس از آن در ارائه راهکارهای فنی و مهندسی در حوزه سیستم‌های الکترونیکی مخابراتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات به طور مستمر فعال بوده است.

در حال حاضر خدمات این گروه شامل مشاوره، طراحی، تامین و تولید، اجرا و پشتیبانی در زمینه‌های سیستم‌های پیشرفته الکترونیکی و شبکه‌های مخابراتی است. این شرکت با استفاده بهینه از انگیزه و تجربه‌ی نیروی انسانی متخصص و توانمند در راستای اهداف کلان خود گام برمی‌دارد.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز