خبرگزاری کار ایران

نسل بعدی خانه‌های مدرن در دنیا به روایت تصویر + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۰۲۷

فن‌آوری بسیار سریع در حال رشد و گسترش است و می‌توانیم به راحتی تفاوت سبک زندگی امروز با ده سال پیش را حس کنیم. امروزه خانه‌ها از نظر فنی از هر زمان دیگر پیشرفته‌تر هستند و تکنولوژی‌هایی مانند تکنولوژی اسمارت هوم درصدد فراهم کردن بیشترین آسایش و راحتی برای افراد خانه است.

پیشرفت‌های بسیار زیاد در هوشمند سازی ساختمان و محصولات “هوشمند” که از کنترل روشنایی لامپ‌ها گرفته تا سیستم امنیتی خانه‌ها را پوشش می‌دهند، آسایش و راحتی و در عین حال ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌ها را با خود به ارمغان می‌آورند و باعث مدرن‌تر و کاربردی‌تر شدن منازل می‌شوند.

یکی از اصلی‌ترین مزایای هوشمند سازی و اتوماسیون خانه‌ها و ویلاها این است که ساکنان بیشترین آرامش و راحتی را در اقامتگاه خود تجربه خواهند کرد. طراحی ارگونومیک انجام کارهای خانه را تسهیل می‌کند و به علاوه با هوشمند ساختن وسایل الکترونیکی و سیستم‌های مختلف در خانه می‌توان عملیات کنترل و نظارت بر آنها را به راحتی انجام داد.

سیستم کنترل یکپارچه و اتوماسیون ساختمان چیست؟

گسترش روزافزون فن‌آوری در صنعت ساختمان با ساخت بناهای عظیم همراه بوده؛ ساختمان‌هایی که تمام مقاصد بشر را دربرمی‌گیرند و دسترسی به تمامی امکانات مورد نیاز مالکان و ساکنان را در کمترین زمان و از نزدیکترین مکان، امکان‌پذیر می‌سازند. در چنین ساختمان‌های عظیمی، تامین ملزومات زندگی و قابلیت سازگاری با محیط بیرونی از جمله کنترل مصرف انرژی، از طریق روش‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.

به همین خاطر به موازات گسترش تکنولوژی، فن‌آوری جدیدی به نام سیستم‌ مدیریت ساختمان نیز معرفی شده است. آنها شبکه‌های کنترل‌کننده‌ی مبتنی بر ریزپردازنده‌های هوشمند هستند که برای نظارت، بررسی و کنترل سیستم فنی یک ساختمان مانند تهویه‌ی هوا، روشنایی و هیدرولیک نصب می‌شوند. در حال حاضر سیستم‌های اتوماسیون ساختمان در هر ساختمان یا مکانی با در دسترس بودن ادغام مستقیم سیستم‌های دیگر ساختمان مانند سیستم امنیت، کنترل دسترسی، دوربین‌های مداربسته، سیستم اعلام حریق، آسانسور و سایر سیستم‌های ایمنی نصب می‌شود. 

قیمت سیستم BMS بنابر بزرگی و پیچیدگی پروژه، بسیار متغیر است. سیستم‌های BMS نسل فعلی، مبتنی بر پروتکل‌های ارتباطی هستند و از طریق وب قادر به ادغام سیستم‌ها از سیستم‌های مختلف و دسترسی از هر جای جهان هستند. سیستم بی ام اس برای مدیریت تقاضای انرژی به روشی مقرون به صرفه است و نصب آن برای کلیه‌ی ساختمان‌های جدید، مهم و حیاتی است. این سیستم به صاحبان و مالکان ساختمان‌ها اجازه می‌دهد تا هزینه‌ی انرژی خود را کاهش دهند و راحتی مطلوبی را برای کاربران، مستاجران و ساکنان یک ساختمان فراهم کنند.

پرده هوشمند چیست؟

پوشش هوشمند پنجره که می‌توان آن را پرده هوشمند نامید، پرده‌هایی هستند که از طریق ریموت کنترل یا با یک برنامه‌ی تلفن همراه کنترل می‌شوند. از طریق ریموت کنترل یا اپلیکیشن می‌توانید برنامه‌ای از تنظیمات مختلف را برای پرده‌های هوشمند خود تنظیم کنید تا به راحتی از روی کاناپه بتوانید آن را کنترل کنید. با استفاده از اپلیکیشن یا ریموت کنترل می‌توانید:

  • به راحتی پرده‌ها را باز یا بسته کنید.
  • تنظیمات مختلف برای زمان‌های مختلف از روز قرار دهید.
  • در برخی از مدل‌های پرده‌ی هوشمند، می‌توانید تنظیمات را بر اساس نور محیطی به طور اتوماتیک تنظیم کنید.

یکی از فواید پرده هوشمند این است که می‌توانید به آسانی نور طبیعی اتاق خود را تنظیم کنید. این امر باعث می‌شود که نور طبیعی بخشی جدایی‌ناپذیر از خانه‌ی شما شود. مطالعات نشان داده است که نور طبیعی سلامتی انسان را تقویت می‌کند و با استفاده از پرده‌ی هوشمند می‌توانید میزان اتکا به نور طبیعی خورشید در خانه را افزایش دهید.

نسل بعدی خانه‌های مدرن در دنیا به روایت تصویر + عکس

هدف از اتوماسیون سازی چیست؟

در اکثر کشورهای جهان مصرف انرژی در ساختمان‌ها حدود 40% از مصرف کل انرژی را به خود اختصاص می‌دهد. این رقم در کشور ما ایران  در بخش ساختمان‌های خانگی، تجاری و عمومی حدود 36% است که از این مقدار 86% مربوط به سوخت‌های فسیلی و 12% مربوط به مصرف برق می‌شود. بعلاوه آمار نشان می‌دهد سیستم‌های تاسیسات مکانیکی و الکتریکی بیشترین مصرف‌کنندگان انرژی هستند. به همین خاطر توجه به مصرف انرژی در سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی، تهویه مطبوع و روشنایی ساختمان می‌تواند تاثیر زیادی بر بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته باشد. در اینباره به صفحه تجهیزات خانه هوشمند اورویبو سری بزنید که یکی از برندهای مطرح در حوزه هوشمندسازی ساختمانی است و از قضا به متد ذخیره سازی انرژی های گرمایشی بسیار توجه دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به نمایندگی رسمی این برند در ایران و به سایت مرکز هوشمند سازی آرات مراجعه کنید.

 

نسل بعدی خانه‌های مدرن در دنیا به روایت تصویر + عکس

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز