خبرگزاری کار ایران

چگونه بهترین دوره آنلاین آیلتس را انتخاب کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۶۲۵

دغدغه خیلی از داوطلبان آزمون آیلتس بهره گیری از بهترین دوره آنلاین آیلتس با بازدهی بالا و قیمت مناسب می باشد. خیلی از داوطلبان برای قبولی در آزمون آیلتس روش سلف استادی را انتخاب می کنند. این مساله به این دلیل است که مشغله کاری این افراد بسیار بالاست و فقط ساعات محدودی را در روز وقت خالی برای مطالعه زبان انگلیسی دارند.

دوره های آنلاین متنوعی برای آمادگی جهت آزمون آیلتس در دسترس افراد قرار دارد، اما آیا تمام این دوره ها به اندازه کافی مفید هستند؟ آیا این دوره ها می توانند شما را در رسیدن به نمره دلخواهتان کمک کنند؟ معیارهای یک دوره آنلاین آیلتس استاندارد چیست؟ در این مقاله ابتدا کمی در مورد آزمون آیلتس و آماده سازی جهت این آزمون صحبت می کنیم و سپس معیارهای انتخاب بهترین دوره آنلاین آیلتس را شرح می دهیم.  

آیلتس چیست؟

آزمون آیلتس یک آزمون استاندارد برای تعیین سطح واقعی زبان انگلیسی داوطلبان در چهار مهارت کاربردی لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ می باشد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج و IDP استرالیا برگزار می شود و تمام افراد بالای 16 سال فارغ از ملیت و قوم و نژاد و دین می توانند در این آزمون شرکت کنند.

اهداف شرکت در این آزمون می تواند تحصیلی یا کاری باشد. این آزمون در دو نوع مختلف جنرال و آکادمیک برگزار می شود. افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند در آزمون آیلتس آکادمیک و افرادی که قصد در انجام کاری متخصص هستند و قصد دارند از طریق ویزای کاری مهاجرت کنند در آزمون آیلتس جنرال شرکت می کنند.

نمره آیلتس عددی بین 1 تا 9 می باشد. معمولا دانشگاه ها و مراکز علمی و تخصصی در خارج از کشور برای آیلتس نمره ای بین 6 تا 7 را درخواست می کنند. آیلتس یک آزمون کاملا استاندارد و حساب شده است و تقلب و شانس در این آزمون به هیچ وجه دخیل نیستند که همین امر باعث می شود برای قبولی در آزمون آیلتس به تلاش و پشتکار زیادی نیاز باشد. در ادامه در مورد آماده سازی برای آزمون آیلتس و معیارهای انتخاب یک دوره آنلاین آیلتس استاندار صحبت می کنیم.

آماده سازی برای آیلتس

مساله خیلی مهم برای شرکت در آزمون آیلتس بحث مربوط به آماده سازی جهت شرکت در این آزمون است. آماده سازی برای آیلتس باید کاملا به شکل اصولی صورت بگیرد تا به نتیجه برسد.

برخی اساتید اعتقاد بر این دارند که مهارت ها باید یک به یک تمرین شوند. یعنی ابتدا مهارت ریدینگ و لغت تمرین شود تا پایه لغات و مهارت خواندن در فرد تقویت شود. این کار باعث می شود رایتینگ فرد نیز تا حد زیادی تقویت شود زیرا ریدینگ و رایتینگ رابطه مستقیمی باهم دارند. سپس باید مهارت لیسنینگ تمرین شود تا فرد را برای اسپیکینگ نیز آماده کند زیرا مکالمه یک ارتباط دو طرفه است و اگر فرد در مهارت شنیداری مشکل داشته باشد و نتواند پیام طرف مقابل را درک کند مسلما پاسخی هم برای آن نخواهد داشت. توصیه این اساتید این است که پس از ریدینگ و لیسنینگ به ترتیب مهارت های رایتینگ و اسپیکینگ تمرین شود.

خیلی از اساتید دیگر با این روش مخالف هستند. طبق نظر این اساتید تمام مهارت ها باید باهم تمرین شود. استدلال این گروه از اساتید این است که تمام مهارت های زبان و همچنین لغت و گرامر در ارتباط تنگاتنگ باهم قرار دارند و باید باهم پیشرفت کنند در غیر این صورت فرد پیشرفت مورد انتظار را نخواهد داشت.

راه های مختلف آماده سازی برای آیلتس

برای داوطلبان آزمون آیلتس راهکارهای متفاتی وجود دارد تا خود را کاملا برای این آزمون آماده کنند. نحوه آماده سازی داوطلبان بستگی به بودجه مالی، سطح فعلی زبان انگلیسی، نمره ای که قصد دارند به آن برسند و زمان باقیمانده تا آزمون دارد.

برخی داوطلبان ترجیح می دهند در کلاس های حضوری آیلتس شرکت کنند. این کلاس ها در آموزشگاه های مختلف برگزار می شوند و قدم به قدم شما را به موفقیت در آزمون نزدیک می کنند. مشکل این کلاس ها این است که به زمان زیادی احتیاج دارند در حالی که زمان اکثر داوطلبان بسیار محدود است.

راه حل بعدی استفاده از اساتید با تجربه در آموزش آیلتس جهت کلاس های خصوصی است. این راه شاید راحت ترین و مطمئن ترین راه برای رسیدن به موفقیت باشد زیرا همیشه یک استاد که تمام فوت و فن های آزمون آیلتس را می داند در کنار شماست. اما مشکل این روش این است که هزینه این کلاس های خصوصی و حضوری بسیار بالاست.

راه حل بعدی استفاده از کلاس های آنلاین می باشد. این کلاس های آنلاین از قیمت پایین تری برخوردار هستند اما کیفیت آموزشی در آنها کمی پایین تر از کلاس های حضوری است اما به هر حال برای شخصی که زمان شرکت در کلاس های حضوری را ندارد بهترین انتخاب است.

آخرین راه نیز سلف استادی و استفاده از دوره های آنلاین آموزش زبان است. بسیاری از زبان آموزان همین راه حل را انتخاب می کنند زیرا هم به خود و موفقیت خود اطمینان دارند و هم مجبور به صرف هزینه های بالای کلاس های آیلتس نخواهند بود.

معیارهای انتخاب یک دوره آنلاین آیلتس استاندارد

مساله مهم این است که چگونه باید بهترین دوره آنلاین آیلتس را انتخاب کنیم؟ دوره های آنلاین آیلتس زیادی وجود دارند که خیلی از آنها بازدهی مفیدی را برای زبان آموزان ایجاد نمی کنند. در ادامه این مقاله معیارهای انتخاب یک دوره آنلاین آیلتس جامع و کامل را برای شما شرح می دهیم. 

انعطاف پذیری

یک دوره آنلاین آیتلس استاندارد باید انعطاف پذیر باشد. بدین معنی که زبان آموز بتواند با توجه به زمان و ظرفیت خود هر تعداد ساعتی از روز که مایل است را به مطالعه اختصاص دهد بدون اینکه خللی در نحوه برنامه ریزی این دوره ایجاد شود. داوطلبان آیلتس مشغله و نوع برنامه ریزی متفاوتی دارند و تعداد ساعاتی که در روز می توانند به مطالعه بپردازند متفاوت است. یک دوره آنلاین آیلتس استاندارد باید با نوع برنامه ریزی افراد مختلف سازگار بوده و کاملا انعطاف پذیر باشد.

فشرده بودن

دوره های آنلاین آیلتس باید فشرده باشند. افرادی که از طریق سلف استادی و استفاده از دوره های آنلاین آیلتس اقدام به آماده سازی خود برای آزمون آیلتس می کنند معمولا زمان کمی تا آزمون در اختیار دارند بنابراین یک دوره مناسب دوره ای است که به صورت خلاصه و در زمان کم و کاملا فشرده حجم مطالب بالایی را به داوطلب منتقل کند و تمام نکات کلیدی و روش های پاسخدهی به سوالات مختلف را به صورت فشرده در اختیار داوطلب قرار دهد. اگر یک دوره در عین فشرده بودن، انعطاف پذیر نیز باشد می تواند در کمترین زمان هر داوطلب با هر سطح دانشی را با توجه به انرژی و زمانی که خودشان صرف می کنند برای آزمون آماده کند.

تدریس اصولی

نحوه تدریس در این دوره های آنلاین از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. تدریس این دروس باید طبق آخرین متدهای روز تدریس زبان در دنیا باشد. برخی از دوره ها از متدهای قدیمی مربوط به دهه 1970 استفاده می کنند. این دورها ابتدا به تدریس گرامر محض می پردازند و پس از طی آموزش تمام نکات گرامری به تمرین مکالمه روی می آورند. این روش یک روش کاملا قدیمی است که بازدهی بسیار پایینی دارد.

در روش های جدید تدریس زبان تمام مهارت ها به همراه هم تدریس می شود و پایه و اصل در این کلاس ها بر مکالمه و ایجاد ارتباط موثر می باشد. یعنی تمام مهارت های دیگر به این هدف به زبان آموز تدریس می شوند که در نهایت بتواند مکالمه انگلیسی را به بهترین نحو به انجام برساند.

هزینه معقول

هزینه دوره های آنلاین آیلتس باید معقول و متناسب با سطح دوره باشد. برخی دوره ها به شکل نامعقولی گران هستند و متاسفانه برخی داوطلبان نیز بر این باورند که هر چه یک دوره گران تر باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است. در صورتی که خیلی از این دوره های گران حداقل استانداردها را هم ندارند.

بهترین دوره آنلاین آیلتس

در این مقاله معیارهای انتخاب بهترین دوره آنلاین آیلتس را مورد بررسی قرار دادیم. یک دوره آنلاین آیلتس استاندارد کاملا فشرده و منعطف است تا با نیازهای هر داوطلب سازگار باشد. ضمن اینکه این دوره ها باید طبق آخرین متدهای روز تدریس زبان انگلیسی که توسط دانشگاه های آکسفورد و کمبریج تبیین شده اند برنامه ریزی و تدریس شده باشد و در آخر قیمت این دوره ها نیز باید کاملا معقول باشد.

در آخرین بررسی های انجام شده توسط تیم ما، دوره های آنلاین زبان آرمانی به طور کامل با این معیارها منطبق است به شکلی که هر داوطلب قادر خواهد بود هر روز از یک تا هشت ساعت را با توجه به زمان خود به صورت فشرده به مطالعه این دوره اختصاص دهد. روش تدریس در این دوره نیز کاملا استاندارد و کیفیت آموزشی آن فوق العاده اندازه گیری شد. ضمن اینکه قیمت این دوره ها نیز بسیار مناسب است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز