خبرگزاری کار ایران

4ویژگی جوشکاری CO2 [MIG , MAG] در بازار کار ( آموزش + درآمد + آینده )

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۸۴۳

جوشکاری CO2 یکی از راحترین و سریع ترین فرآیندهای جوشکاری است ما در این مقاله به شما خواهیم گفت جوشCO2 چه ویژگی هایی دارد در کجا مورد استفاده قرار میگیرد چگونه آموزش ببینید ،درآمد آن چه میزان است و چه آینده ای پیشروی رو جوشکاری MIG,MAG است.

 

جوشکاریCO2  چیست؟

جوش CO2 از نوع جوشکاری قوس الکتریکی است . یعنی فرآیندی که به سبب ایجاد جریان بالا در منطقه جوش حوضچه مذاب شکل داده تا با یونیزاسیون و پیوند بین فلز و الکترود ( سیم جوش ) اتصال داشته باشیم . این نوع جوش جهت جلوگیری از ورود اکسیژن به منطقه مذاب از گاز دی اکسید کرین استفاده میکند که نسبت به آرگون در جوشکاری تیگ قیمت پایین تری خواهد داشت.

4ویژگی جوشکاری CO2 [MIG , MAG] در بازار کار  ( آموزش + درآمد + آینده )

جوشکاری CO2

 

گاز دی اکسید کربن که از سر تورچ جوشکاری CO2 بصورت اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک خارج میگردد مانع از ورود اکسیژن در منطقه شده و از اکسیداسیون جلوگیری میکند در جوشکاری CO2 چون سیم جوش بصورت خودکار از داخل نازل تورچ خارج میشود دیگر نیازی به استفاده از دست دیگر نیست و همین امر باعت شده سرعت جوشکاری در این نوع فرایند به شدت افزایش پیدا کند در اصل نوک سیم جوش با خروج جریان اینورتر جوشکاری قوس الکتریکی ایجاد میکند.

در جوش CO2 جهت شروع جوشکاری کافیست کلید روی تورچ لمس تا قوس ایجاد و با حرکت دست عملیات جوش روی دهد.

 

4ویژگی جوشکاری CO2 [MIG , MAG] در بازار کار  ( آموزش + درآمد + آینده )

تورچ CO2

 

ویژگی های جوشکاری CO2

یکی از موضوعات مهم در آموزش جوشکاری و شغل آن بهره گیری از فرایندهایی است که آسان باشد و به سرعت بتوان آنرا آموخت جوش CO2 یکی از همین فرآیندهاست

 

1- آموزش آسان

یکی از ویژگی های جوشکاری MIG یادگیری این نوع جوش است جوشکاری مگ یا میگ به مراتب ساده تر از جوشکاری الکترود یا برق و همچنین جوشکاری آرگون است.

2-کاهش زمان آموزش

جوشکاری CO2 را میتوان به مراتب راحتر آموخت و سریعتر در آن مشغول به کار شد و درآمد کسب کرد

3-گستردگی حوزه فعالیت

این نوع جوش هم در صنایع سبک در ورق های نازک فولادی و هم ورق ها ضخیم فولادی بالای 4 میلیمتر کاربرد دارد جوشکای سازه های دریایی ، تانکرها و مخازن ، ورق و سپری ها ، لوله و صنایع حمل و نقل دریایی ،هوایی و ریلی ،پالایشگاهها و خطوط انتقال انرژی به جوشکار CO2 نیاز دارد.

 

4-ارزانتر بودن گاز محافظ

در فرآیند های مختلف جوشکاری گازهای همچون آرگون ،هلیوم ،اکسی استیلن و دی اکسید کرین مورد استفاده قرار میگیرد جوش CO2 بدلیل بهره گیری از گاز CO2 که به طبع ارزانتر و دسترس تر است این روزها مورد استقبال قرار گرفته است.

 

آموزش جوشکاری CO2 از صفر تا صد

برای آموزش و یادگیری جوش CO2 باید اول از همه یک بهترین آموزشگاه جوشکاری را انتخاب کنید که دارای کادر آموزشی حرفه ای ،مربیان با تجربه ،تجهیزات آموزشی مناسب و بروز و با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی به آموزش بپردازد .

ما در آموزشگاه آریاگستر تلاش نمودیم که از تمام ظرفیت ها برای یادگیری موثرتر بهره ببریم چون معتقدیم برای داشتن کشوری آباد و توسعه یافته بایستی بر آموزش متمرکز شد .

این مرکز جوشکاری CO2 را از صفر تا صد آموزش خواهد داد .ابتدا بر روی صفحات فولادی و سپری ها و سپس در دوره پیشرفته بر روی مخازن و لوله آموزش ارائه خواهد شد .

سرفصل های آموزشی جوشکاری MAG

  • آماده سازی و برشکاری قطعات فولادی
  • راه اندازی دستگاه جوشکاری MIG
  • مونتاژ قطعات
  • جوشکاری قطعات فولادی طبق دستور العمل M1
  • جوشکاری قطعات فولادی طبق دستور العمل M2
  • جوشکاری قطعات فولادی طبق دستور العمل M3
  • جوشکاری قطعات فولادی طبق دستور العمل M4

 

4ویژگی جوشکاری CO2 [MIG , MAG] در بازار کار  ( آموزش + درآمد + آینده )

سیم جوشCO2

انواع جوشکاری CO2

در این فرآیند دو نوع جوشکاری CO2 داریم که تحت عنوان جوشکاری MIG و جوشکاری MAG شناخته می شود.اما تفاوت ها این دو نوع جوشکاری چیست؟

تفاوت جوشکاری میگ با جوشکاری مَگ در نوع گاز محافظ آن است ، در جوشکاری مَگ از نوع گاز محافظ فعال مانند گاز کربن دی اکسید CO2 و …  یا ترکیب گاز خنثی با گاز فعال استفاده میشود .جوشکاری مَگ (MAG) مخفف کلمه انگلیسی Metal Active Gas است که معنای Active Gas گاز فعال میباشد .

 

گاز های فعال که در جوشکاری مَگ مورد استفاده قرار میگیرند میتوانند : کربن دی اکسید ، اکسیژن ، هیدروژن و نیتروژن باشند و علت مختلفـــی دارد که از گاز های فعال در جوشکاری استفاده میشود که مهمترین آنهـــا عبارت اند از افزایش پایداری قوس ، کاهش سیالیت حوضچه مذاب و افزایش دمای قوس میتوان اشاره کرد .

 

جوشکاری میگ از نوع گاز محافظ خنثی مانند هلیوم و آرگون استفاده میشود ، جوشکاری میگ(MIGکه مخفف کلمه انگلیسی Metal Inert Gas ) است که معنای  Inert Gas گاز خنثی میباشد .

 

جوشکاری میگ معمولاً کیفیت بهتــری نسبت به جوشکاری مَگ دارد ، و علت آن شاید استفاده از گاز ۱۰۰٪ خنثی به هنگام جوشکاری باشد که هیچ گونه واکنشی با واکنشی با حوضچه مذاب ندارد و جوشکاری میگ نسبت به جوشکاری مَگ دارای قیمت آن بیشتری میباشد .

 

یکی از کاربردهای متداول جوشکاری مَگ ، جوشکاری فولادهای ساختمانی با گاز گاز کربن دی اکسید CO2 یا مخلوط گاز میکس CO2 با آرگون میباشد که در صورت استفاده از گاز میکس CO2 با آرگون هم به کیفیت خوب میرسیــم و قیمت اقتصادی دارد .

 

4ویژگی جوشکاری CO2 [MIG , MAG] در بازار کار  ( آموزش + درآمد + آینده )

مدرک جوشکاری CO2

 

مهارت آموزان این رشته بعد از آموزش و معرفی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در دومرحله آزمون تئوری بصورت آنلاین و عملی بصورت پروژه محور شرکت خواهند کرد و در صورت قبولی مدرک فنی و حرفه ای جوشکاری CO2 با عنوان جوشکار قطعات فولادی (کربنی ) با فرآیند MAG دریافت خواهند کرد که دارای دو ویژگی است اول طبق ماده 13 نظام صنفی کشور به عنوان صلاحیت شغلی و حرفه ای بوده و براساس ابلاغ جدید اتاق اصناف مورد تایید اتحادیه ها و بنگاههای اقتصادی است دوم به سبب بین المللی بودن از سوی موسسه کار جهانی ILO قابل ترجمه است و برای متقاضیان کار خارج کشور جهت مهاجرت مناسب می باشد.

 

4ویژگی جوشکاری CO2 [MIG , MAG] در بازار کار  ( آموزش + درآمد + آینده )

درآمد جوشکاری CO2

 

درآمد جوشکاری با توجه به سختی کار در ایران همچنان نابرابر است اما در ایران نسبت به دیگر مشاغل صنعتی از درآمد قابل قبولی برخوردار می باشد.

دستمزد جوشکاری در ایران بسته به میزان تخصص ،تجربه و منطقه فعالیت و نوع فرایند جوش از ماهانه 10 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان و حتی بیشتر میتواند تغییر کند کمترین درآمد مربوط به جوشکاران سنتی با الکترود دستی است که توانایی جوش ورق ها و سپری ها فولادی دارند و بیشترین درآمد مربوط به نیرو های ماهر با تجربه که از فرایندهای جوش آرگون و یا جوش CO2 در لوله و مخازن بهره میبرند میباشد.

 

درآمد جوشکاری در جهان

قبل از مهاجرت در شغل جوشکاری  مقصد خود را تجزیه و تحلیل کنید این شغل در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته بیشترین تقاضا را دارد ،واحدهای صنعتی ،تولید ،دریایی،ساختمان و ... نیازمند جوشکاران ماهر است مقاصدی در اروپا همچون آلمان ،انگلیس ،ترکیه ،فرانسه ،اتریش ،هلند ،دانمارک و ... از کشورهای مهاجر پذیر در شغل جوشکاری است.

4ویژگی جوشکاری CO2 [MIG , MAG] در بازار کار  ( آموزش + درآمد + آینده )

آموزش جوشکاریCO2 از صفر تا صد

 

استرالیا ،امریکا ،کانادا ،هند ،اندونزی و... نیز از مقاصد مورد توجه جوشکاران بوده و درآمدهای مناسبی را برای این شغل اختصاص داده اند در اروپا میانگین در آمد جوشکار برای هر ساعت حدود 17 یورو و در امریکا و کانادا به ازای هر ساعت 18 دلار تخمین زده میشود این درآمدها بسته به تجربه ،تخصص و مهارت شما قابل تغییر بوده و بیشترین تقاضا در جوشکاری تیگ (TIG) ، جوشکاری میگ و مگ ( MIG ،MAG) بر روی لوله و مخازن است البته بر روی فلزات رنگی همچون استیل ،تیتانیوم ،آلومینیم ،چدن ،برنج و مس هم روز به روز پرتقاضا تر خواهد بود

 

آینده شغلی جوشکاری

براساس داده های  ONET و آینده پژوهی مشاغل در ایالات متحده امریکا صنعت جوش با اتوماسیون شدن طی ده سال آینده با تحولات عظیمی همراه خواهد بود اما همچنان در دنیا کمبود نیروی ماهر در جوشکاری به شدت قابل لمس بوده و همین موضوع باعث شد کارفرمایان همواره برای تامین نیروی انسانی جوشکار با چالش مواجه شوند برای نمونه شهرک های صنعتی اطراف تهران همچون شهرک صنعتی شمس آباد هم با کمبود جوشکار همراه بوده بطوریکه تعداد زیادی از کارفرمایان این شهرک و شهرک های اطراف پایتخت همواره با آموزشگاه جوشکاری آریاگستر برای جذب نیروی کار در ارتباط اند.شما میتوانید آکهی های استخدام را در صفحه اینستاگرام ما دنبال کنید.

 

نتیجه :

اگر علاقمند هستید در شغل جوشکاری سریعتر بیاموزید و وارد بازار کار شوید جوش CO2 یکی از بهترین گزینه هاست فرآیند جذاب و پرکاربرد ما هم در آموزشگاه آریاگستر در کنار شما خواهیم بود و تجربیات ،تکنیک ها و مهارت های این حرفه را به شما خواهیم آموخت پشتیبانی ما در آموزش جوشکاری نامحدود بوده و همواره کنار شما هستیم

جهت مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره های آموزشی با  تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید : 02155323928- 02155092737 – 09373448181

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز