خبرگزاری کار ایران

کدام فیلم ها در صدر فروش گیشه سینماها خواهند بود؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۲۷۵

با سرعت گرفتن واکسیناسون همگانی، بسیاری از فیلم‌هایی که طی دو سال گذشته فرصت اکران پیدا نکرده بودند داوطلب نمایش در سینماها شدند. ورود فیلم‌های پرطرفدار به چرخه اکران مهمترین دلیلی بود که توانست مخاطبان را به سینما بکشاند. آن هم مخاطبانی که به دلیل شیوع کرونا، عادت سینما رفتن را کنار گذاشته و با سینما قهر کرده بودند.

در ادامه نگاهی داریم به فیلم‌های مهم روی پرده که تاکنون پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 1400 بوده‌اند. اکران این فیلم‌ها همچنان ادامه دارد.

آمار فروش و تعداد مخاطب ارائه شده برای همه فیلم‌ها تا تاریخ 8 آبان 1400 است.

قهرمان

کارگردان: اصغر فرهادی

شروع اکران: 05/ 08/ 1400

پیش‌فروش بلیت جدیدترین ساخته اصغر فرهادی از تاریخ 3 آبان آغاز شد. و مخاطبان مشتاق سینما برای خرید بلیط   به سایت سینماتیکت مراجعه کردند. اولین نمایش این فیلم 4 آبان ماه در شهر شیراز بود. سپس از تاریخ 5 آبان اکرانش را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد. این فیلم که به تازگی به عنوان نماینده سینمای ایران برای شرکت در مراسم اسکار انتخاب شده بود با استقبال بی‌نظیر مخاطبان سینما روبرو شده است. استقبالی که در هفته‌های آینده به احتمال زیاد بیشتر هم خواهد شد.

در شرایطی که سینماها به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تنها با نیمی از ظرفیت خود میزبان مخاطبان هستند، فیلم قهرمان تنها با سه روز اکران به فروش بیش از 2 میلیارد تومان دست یافت. 80 هزار مخاطب تاکنون به تماشای این فیلم نشستند تا به همگان ثابت کنند اگر فیلم جذاب و با کیفیت اکران شود سینماها می‌توانند به دوران رونق خود بازگردند.

کارگردانی حرفه‌ای اصغر فرهادی، فیلمنامه جذاب و پر از تعلیق و بازی‌های تماشایی بازیگران را باید از مهمترین عوامل کشاندن مخاطبان به سینما دانست. مخاطبی که با رضایت سینما را ترک می‌کند و دوستان و آشنایان را نیز به دیدن فیلم تشویق می‌کند.

این فیلم تا امروز در رتبه سوم جدول فروش قرار دارد اما پیش‌بینی می‌شود بتواند در ادامه اکران نیز موفق عمل کرده و به راحتی از مرز 10 میلیارد تومان عبور کند.

کدام فیلم ها در صدر فروش گیشه سینماها خواهند بود؟

بازیگران فیلم قهرمان

امیر جدیدی نقش اصلی فیلم قهرمان را ایفا می‌کند. او در اولین همکاری‌اش با فرهادی در نقش جوان ساده دل شیرازی بازی درخشان و تحسین برانگیزی از خود به نمایش گذاشته است. محسن تنابنده نیز نقشی کوتاه و موثر ایفا کرده است. سحر گلدوست، فرشته صدر عرفایی، سارینا فرهادی و احسان گودرزی دیگر بازیگران فیلم هستند که بازی‌های یکدست و قابل قبولی دارند.

دینامیت

 

کارگردان: سید مسعود اطیابی

شروع اکران : 10/ 04/ 1400

فیلم دینامیت تاکنون عنوان پرفروش‌ترین فیلم دوران کرونا را در اختیار دارد. این فیلم که نزدیک 4 ماه است روی پرده سینماهاست همچنان فروش روزانه قابل توجهی دارد. این فیلم کمدی موفق شده است 852 هزار مخاطب را به سینما بکشاند و به فروش فوق‌العاده نزدیک به 19 میلیارد دست یابد.

یادمان نرود این فروش درشرایطی‌ست که سینماها با نیمی از ظرفیت خود میزبان علاقمندان هستند. بنابراین دینامیت در شرایط غیرکرونایی می‌توانست فروشی دست کم دوبرابر رقم فعلی را به نام خود ثبت کند و نیم نگاهی هم به شکستن رکورد پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران داشته باشد.

گرچه شکستن رکورد دینامیت و تبدیل شدن به پرفروش‌ترین فیلم سال 1400 کمی بعید به نظر می‌رسد اما این فیلم نشان داد کمدی های جذاب و پربازیگر باید وارد میدان اکران شده و به فروش بالا امیدوار باشند.

طبق آخرین اخبار اعلام شده با توجه به استقبال از این فیلم، اکران دینامیت تا پایان سال ادامه خواهد داشت. و این فیلم مفرح همچنان در صدر جدول جا خوش خواهد کرد.

بازیگران فیلم دینامیت

پژمان جمشیدی و احمد مهران فر زوج طلایی این فیلم کمدی هستند. محسن کیایی نیز در بسیاری از لحظات بار کمدی فیلم را به دوش می‌کشد. نازنین بیاتی و زیبا کرمعلی نیز دیگر بازیگران فیلم هستند که نشان دادند برای یک اثر کمدی می‌توان حساب ویژه‌ای روی آن‌ها باز کرد.

درخت گردو

 

کارگردان: محمدحسین مهدویان

شروع اکران: 10/ 06/ 1400

درخت گردو از مهمترین فیلم‌های به نمایش در آمده در جشنواره سال 1398 بود. پیش‌بینی می‌شد این فیلم در زمان اکران نیز بتواند مخاطبان بسیاری جذب کند و به فروش مطلوبی دست یابد. اما شرایط ویژه کرونا اکران این فیلم را نردیک به یک سال و نیم به تعویق انداخت. درخت گردو که پیش‌تر یک اکران کوتاه یک هفته ای در کردستان را تجربه کرده بود، سرانجام در تاریخ 10 شهریور به اکران عمومی در سراسر کشور رسید.

این فیلم پس از دوماه اکران موفق شد با فروش نزدیک به 3 میلیارد تومان و جذب بیش از 85 هزار مخاطب به پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی دوران کرونا تبدیل شود. البته فیلم سینمایی قهرمان تنها یک قدم با درخت گردو فاصله دارد و طی چند روز آینده از درخت گردو پیشی خواهد گرفت. به این ترتیب درخت گردو پس از دینامیت و فیلم قهرمان در رتبه سوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 1400 قرار خواهد گرفت.

بازیگران فیلم درخت گردو

بازی تحسین برانگیز پیمان معادی در نقش قادر مولان پور که سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد را برای او به ارمغان داشت، یکی از عوامل جذب مخاطب درخت گردو است. مهران مدیری با یک گریم و بازی متفاوت دیگر نکته جالب انتخاب بازیگران فیلم بود. مینا ساداتی و مینو فرشچی نیز دیگر بازیگران اصلی فیلم هستند.

علاوه بر این سه فیلم که در صدر گیشه پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 1400 قرار دارند و اکران‌شان همچنان ادامه دارد، نام‌های مهم دیگری نیز به چشم می‌خورند که در نوبت اکران قرار دارند. فیلم آتابای ساخته نیکی کریمی که از حضور بازیگرانی چون جواد عزتی، هادی حجازیفر و سحر دولتشاهی بهره می‌برد، به احتمال زیاد اواخر آبان اکران خواهد شد. فیلم تی تی ساخته آیدا پناهنده نیز در صورت اکران با توجه به بازی هوتن شکیبا، الناز شاکردوست و پارسا پیروزفر از جمله فیلم‌هایی‌ست که می‌تواند فروش مطلوبی را تجربه کند. فیلم بی همه چیز ساخته محسن قرایی نیز دیگر فیلم مهمی‌ست که اگر اکران شود قطعا با استقبال مخاطبان همراه خواهد شد و از امیدهای گیشه محسوب می‌شود. این فیلم در جشنواره سال 1399 با استقبال مخاطبان همراه بود و بارها به سانس فوق‌العاده رسید.

باتوجه به آن که تنها دوماه و نیم به جشنواره فجر زمان باقی مانده است باید منتظر ماند و دید کدام فیلم‌ها رنگ پرده را می‌بینند و می‌توانند خود را به فیلم‌های صدرنشین جدول فروش نزدیک کنند.

منبع:

https://www.isna.ir/news/1400081108670/%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D9%86-1400

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز