خبرگزاری کار ایران

انتظار بیشتری از وزنه‌برداران داشتیم؛

بهمن زارع: مردم نگران سلیمی، رستمی و نصیرشلال بودند

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۵۵

نگرانی بسیاری از دوستداران ورزش تا همین چند ماه پیش این بود که آیا بهداد سلیمی، نواب نصیرشلال و کیانوش رستمی در بازگشت به میادین می‌توانند رکوردهای قبلی خود را تکرار کنند یا خیر.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: نگرانی بسیاری از دوستداران ورزش تا همین چند ماه پیش این بود که آیا بهداد سلیمی، نواب نصیرشلال و کیانوش رستمی در بازگشت به میادین می‌توانند رکوردهای قبلی خود را تکرار کنند یا خیر.

به گزارش ایلنا، تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان که با ۷ نفر در بازی‌های آسیایی اینچئون حضور پیدا کرده بود، با یک مدال طلا و یک مدال نقره به کار خود خاتمه داد. این در حالی بود که بهادر مولایی نیز در روز پایانی آسیب دید تا شانس کسب مدالی دیگر برای تیم ملی وزنه‌برداری از بین ببرد.

بهمن زارع معتقد است بازگرداندن قهرمانان المپیکی ایران به صحنه رقابت‌ها و احیای آنها یکی از اهداف اصلی کادر فنی بود خداراشکر با مدال‌های ارزشمند بهداد سلیمی و کیانوش رستمی به بهترین شکل محقق شد.

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در این‌باره گفت: ما از ابتدا هم برای کسب مدال‌طلا روی بهداد سلیمی و کیانوش رستمی حساب باز کرده بودیم و انتظارمان هم این بود که با ۲ مدال طلا به کار خود در بازیهای آسیایی پایان دهیم. اما این را هم می دانستیم که ۳ نفر از اصلی‌ترین شانس‌های کسب مدال ما ۲ سال بود که از صحنه بین‌المللی به دور بودند. نگرانی بسیاری از دوستداران ورزش تا همین چند ماه پیش این بود آیا بهداد سلیمی، نواب نصیرشلال و کیانوش رستمی در بازگشت به میادین می توانند رکوردهای قبلی خود را تکرار کنند یا خیر. به هر حال در ورزش حرفه‌ای دوری ۲ سال از صحنه رقابت‌ها کار را برای یک قهرمان واقعا کار دشوار می کند.

زارع با اشاره به عملکرد کیانوش رستمی در حرکت یک‌ضرب افزود: همه دیدند که رستمی چطور در اولین حرکت خود وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را از دست داد. وقتی از او درباره دلیل انداختن وزنه پرسیدم در جواب گفت این اولین صحنه من بعد از ۲ سال دوری از رقابت‌های بین المللی بود. نواب نصیرشلال هم اگرچه ۳ بار در دوضرب وزنه‌های خود را از دست داد، اما مطمئن هستم در مورد او هم، همین دوری ۲ ساله از میادین بین‌المللی در عملکردش تاثیرگذار بود.

سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: ما در این ۸ ماه بخش زیادی از تلاشمان بر این بود که این قهرمانان را برای بازگشت به صحنه رقابتها آماده کنیم و حالا هم باید خوشحال باشیم که بهداد سلیمی در بازگشت به میادین بهترین رکورد مجموع را به نام خودش ثبت کرد و کیانوش رستمی هم در حالی که شایستگی کسب مدال طلا را داشت، روی سکوی دوم ایستاد. خود نواب هم بدون شک در رقابتهای جهانی با انگیزه بیشتری روی تخته خواهد رفت تا با کسب مدال، عملکرد خود را در بازیهای آسیایی به دست فراموشی بسپارد.

وی تاکید کرد: من بار دیگر می‌گویم با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشته بودیم، انتظار بیشتری از وزنه‌بردارها داشتیم، اما همین که برخی از این ملی‌پوشان بعد از ۲ سال توانستند به صحنه رقابت‌ها برگردند جای خوشحالی دارد. اینها سرمایه‌های ملی ورزش ایران هستند که به هر دلیلی ۲ سال از تیم ملی فاصله گرفته بودند. سایر ملی‌پوشان هم در این مدت تلاش زیادی انجام دادند و نباید با انتقادهای بیش از حد این تلاش‌ها نادیده گرفته شود.

زارع در پایان متذکر شد: ما مسابقات جهانی قزاقستان را پیش رو داریم و در این برهه باید به بچه‌ها انگیزه بدهیم تا برای حضوری قدرتمندانه در این رقابت‌ها آماده شوند. ان‌شالله با ادامه این تلاش‌ها در رقابت‌های‌جهانی شاهد نتایج بهتری از تیم ملی وزنه‌برداری خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز