خبرگزاری کار ایران

گفت و گو با بابک یعقوبی

خواننده ای که شبیه خودش است.

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۵۶۶

بابک یعقوبی، خواننده ای که در چندسال اخیر آثاری متفاوت و به سبک و سیاق دهه 50 منتشر کرده است. آخرین اثر او با نام "رهایی"، هفته گذشته با همراهی نشر ایران مجوز منتشر شد. یعقوبی در زمان فعالیتش بازخوردهای متفاوت و زیادی از مخاطبان موسیقی دریافت کرده است. به بهانه انتشار قطعه "رهایی" با او به گفت و گویی کوتاه نشسته ایم.

 

 جناب آقای یعقوبی، خوانندگی و موسیقی برای شما از کجا شروع شد؟

 من از زمانی که تقریبا یادم میاد علاقه زیادی به خوانندگی داشتم.  اول از مدرسه ابتدایی شروع شد که عضو گروه موسیقی بودم. مورد تشویق دوستان و خانواده قرار گرفتم و بعد دوران راهنمایی و.... . خب آهنگای زیاد در اون زمان من گوش میدادم و کلاسهای سلفژ رو من در سن ۱۷ سالگی در مشهد گذارندم و همیشه به این فکر میکردم که بتونم آثاری ارائه کنم که کمترین مشکل  و داشته باشه.

 

 الگو شما در موسیقی چه کسانی بودند؟به شخص خاصی علاقه مند هستید؟

به شخص خاصی علاقه ندارم وسعی میکنم کار خودمو انجام بدم. سبک هایی از موسیقی بود که در اون زمان منو بیشتر جذب می‌کرد و سعی میکردم که بتونم بهترین مسیر و انتخاب کنم و از  دوستان با تجربه هم کمک می‌گرفتم .

 

 در بعضی از قطعات آهنگسازی هم کرده اید درسته؟ ساز هم میزنید؟

بله. من از ساز گیتار شروع کردم و همزمان به پیانو هم علاقه مند بودم.  در حدی که بتونم آهنگ سازی کنم و به خوندنم کمک کنه ادامه دادم و در بعضی از قطعات هم تونستم آهنگسازی هم انجام بدم.

 

 فضای کاری و حال و هوای شما مخاطب را به سالهای قبل دهه 50 می برد. به نظر تعمدی است. دلیل خاصی دارد؟

موسیقی دهه ی پنجاه و آهنگسازان اون دوره موسیقی های ماندگاری رو تولید کردند و هدف من هم بیشتر این بوده که قطعات ماندگاری رو مثل اون دوره کار کنم.

 

 شباهت در صدا و چهره شما به یک خواننده قدیمی و مطرح شما را از مسیرتان مایوس نکرده است؟ با انتقادات  و حمایت ها چه برخوردی داشته ایید؟

متاسفانه تولید موسیقی بین دهه ۶۰ تا ۷۰ عملا  متوقف شد. بعد از اون هم افرادی که وارد عرصه ی خوانندگی شدند به تقلید از دهه ی پنجاه دست به تولید قطعات زدند و اینکه خواننده ها همیشه مقایسه شدند با قدیمی تر از خودشون و این یک واکنش اجتماعی طبیعی ست که برای من کاملا حل شده ست و با انتقادهاش کنار اومدم و حمایت ها رو پذیرفتم؛ اما مهمترین موضوع برای من بشر دوستی و آگاهی بوده و همیشه در این مسیر قدم برداشتم و ادامه خواهم داد.

 

از تجربه همکاری با ویگن داوودی بگویید؟

همکاری با استاد ویگن داوودی نقطه عطفی در دوران هنری من به حساب میاد به لحاظ مشاوره های هنری که به من دادند .یکی از دغدغه های من همیشه مشکل میکس و مسترینگ بود در سبکی که داشتم و استاد به راحتی برای من این موضوع رو حل کردند. من همیشه خودم را مدیون ایشون می‌دونم. از نظر من ایشون از هر لحاظ بینظیر هستند.

 

 اشعار قطعات شما اکثرا با قلمی دغدغه مند نوشته شده و گاه از سرزمین و حال و هوای کهن میگوید.انگار جز از شخصیت برند موسیقی شماست.

بله درسته، در واقع من و تیمم دارای تفکرات مشترک در زمینه های فردی و اجتماعی هستیم و همیشه این تفکرات به قلم استاد وزیری و بصورت اسطوره گرایی و کهن گرایی به رشته ی تحریر دراومده که بتونه در وجود هر فردی تاثیر خودش رو داشته باشد.

 

 قطعات شما در یک سال گذشته پخش جهانی شده و در پلتفرم های جهانی با همکاری لیماک رکوردز قرار گرفته از این تصمیم بگویید ؟

بله خیلی از هموطنانمون به دلایل مختلف در خارج از ایران زندگی میکنن و بیشتر موزیک ها رو از پلتفرم های جهانی دریافت میکنن و برای من خیلی مهم بود که هموطنان عزیزم در خارج از ایران به سادگی به قطعات من درسترسی داشته باشن

 

چه برنامه ای برای پخش قطعات در آینده دارید؟

بله با همکاری خوبی که با نشر ایران مجوز داشتیم برنامه های متنوعی رو در نظر گرفتیم که مطمئن هستیم نتیجه خوبی رو خواهیم گرفت .

 

 بعد از پایان همه گیری ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی شاهد حضور شما به روی صحنه خواهیم بود؟

انشالا این ویروس منحوس ریشه کن بشه از سر مردم کشورمان و دنیا

بله برنامه های خوبی داریم و در تدارک زیر ساخت های یه ارکستر خوب و بی نقصی هستیم که بتونیم کاری متفاوت با هرآنچه که تا بحال در بحث اجرا دیدیم باشیم

 

سخن پایانی؟

باید تشکر کنم از تیم بسیار خوبی که منو همراهی میکنند. استاد جعفر وزیری ترانه‌سرا خوب کشورمان که همیشه برای من قابل احترام بود. استاد داریوش برزگر آهنگساز و تنظیم کننده با اخلاق .استاد ویگن داوودی مشاور هنری و اسطوره دوست داشتنی که با میکس و مسترینگ منو همراهی کردند. از تیم بسیار خوب  نشر ایران مجوز که همیشه مشاور خوبی برای من بودن و دیگر دوستانی که نمیشه اینجا از تک تک شون اسم برد صمیمانه تشکر میکنم.

با آرزوی سلامتی و سربلندی برای تک تک این عزیزان و هم وطنان خوبم.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز