خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین تورهای تفریحی ایران در نوروز

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۱۵۱

همین تفاوت در مورد هتل‌ها و مراکز اقامتی پررنگ‌تر می‌شود. هتل‌های کیش که بسیاری از آن‌ها جزو مطرح‌ترین هتل‌های ایران به حساب می‌آیند، در جایگاه بهتری نسبت به هتل‌های قشم قرار می‌گیرند؛ از سوی دیگر تنوع هتل‌ها در جزیره کیش به اندازه‌ای زیاد است که گردشگران و خانواده‌ها با هر بودجه و سلیقه‌ای، محل اقامت موردعلاقه‌شان را در جزیره می‌یابند.

به گزارش ایلنا، جزیره‌های جنوبی ایران چند سالی‌ست که به محلی برای انجام تفریحات مدرن بدل شده‌اند و مطمئناً سهم بیشتری از این موفقیت، مدیون تلاش‌های بی‌وقفه جزیره کیش است. امروز، جزایر کیش و قشم در صدر آمارهای جذب گردشگر در ایران قرار دارند و جالب اینجاست که حتی در فصل تابستان و دمای 50 درجه‌ای هوا، این جزایر مملو از گردشگران ایرانی هستند. البته تردیدی نیست که تفاوت‌هایی اساسی میان جاذبه‌ها و تفریحات این دو جزیره وجود دارد؛ اما عمده علاقه گردشگران و خانواده‌های ایرانی به این دو جزیره که یکی معروف به عروس خلیج فارس و دیگری جزیره عجایب هفت‌گانه است، در سه بخش اصلی قابل جستجوست: مراکز خرید، مجتمع‌های تفریحی و هتل‌های متنوع!

به جرئت می‌توان گفت که اگر مراکز خرید بزرگ قشم نبودند، امروز تور قشم نمی‌توانست تا این اندازه در میان خانواده‌ها محبوب باشد. البته نباید فراموش کرد که جزیره عجایب هفت‌گانه، طبیعتی فوق‌العاده حیرت‌آور دارد و بسیاری از جاذبه‌های طبیعی قشم، در جهان یگانه‌اند. حتی با اینکه مراکز تفریحی زیادی در این جزیره وجود دارد، اما اکثر گردشگران تور قشم را برای خرید از مراکز تجاری این جزیره انتخاب می‌کنند؛ نباید فراموش کرد که برای بسیاری از گردشگران و خانواده‌ها، خریدکردن هم نوعی تفریح به شمار می‌رود!

مهم‌ترین تورهای تفریحی ایران در نوروز

تنوع در قشم آن چنان بالاست که بسیاری از گردشگران در سفری دو سه روزه قادر به بازدید از تمام مجموعه‌های تجاری این جزیره نیستند. محصولات آرایشی و بهداشتی، لوازم آشپزخانه، انواع پوشاک، کیف و کفش، ابزارآلات مختلف و... در سطحی وسیع و برندهای مشهور جهانی، در این جزیره به فروش می‌رسند و از حق نگذریم که قیمت اجناس در این جزیره، تفاوت چشم‌گیری با سایر نقاط ایران دارد. نکته دیگر در مورد این مجموعه‌ها این است که معمولاً همه آن‌ها تدابیری را برای جذب مشتری در تعطیلات نوروز در نظر می‌گیرند و همین موضوع سبب می‌شود که مشتریان از تخفیف‌های استثنایی بهرمند شوند. درست است که تنوع مراکز تجاری کیش کمتر از قشم است، اما جزیره کیش هم مراکز تجاری بزرگ و معروفی را در خود جای داده است.

در بحث مراکز تفریحی، مسلماً تور کیش پیشروتر از تمام کشور است. تفریحات آبی کیش با بالاترین استانداردهای جهانی، لحظاتی مهیج را برای گردشگران در بهترین سواحل ایران رقم می‌زنند و جالب اینجاست که به واسطه آب و هوای مطبوع در نوروز، امکان آبتنی و بهرمندی از تفریحاتی نظیر: جت اسکی، پاراسل، غواصی، اسکی روی آب، کیبل اسکی، اسکوتر غواصی و... وجود دارد و به همین خاطر گردشگران زیادی تعطیلات نوروزی را در این جزیره می‌گذرانند. با اینکه جزیره قشم هم از امکانات تفریحی مطلوبی بهره می‌برد، اما بدیهی است که در مورد مراکز تفریحی کمی عقب‌تر از جزیره کیش ایستاده است.

مهم‌ترین تورهای تفریحی ایران در نوروز

همین تفاوت در مورد هتل‌ها و مراکز اقامتی پررنگ‌تر می‌شود. هتل‌های کیش که بسیاری از آن‌ها جزو مطرح‌ترین هتل‌های ایران به حساب می‌آیند، در جایگاه بهتری نسبت به هتل‌های قشم قرار می‌گیرند؛ از سوی دیگر تنوع هتل‌ها در جزیره کیش به اندازه‌ای زیاد است که گردشگران  و خانواده‌ها با هر بودجه و سلیقه‌ای، محل اقامت موردعلاقه‌شان را در جزیره می‌یابند. سوئیت‌ها و آپارتمان‌های توریستی هم در کنار این هتل‌ها به مهمان‌ها سرویس می‌دهند تا گردشگران پرشمار کیش دغدغه‌ای در مورد امکانات اقامتی نداشته باشند. البته باید توجه شود که در زمان‌های خاص نظیر عید نوروز، به دلیل ورود تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی به کیش، ممکن است اختلال‌هایی در روند انتخاب هتل ایجاد شود؛ لذا توصیه می‌شود که گردشگران حتماً از چند روز پیش از شروع سفر، نسبت به رزرو هتل اقدام کنند. از سوی دیگر بهتر است که این بازه چند روزه رزرو هتل، برای جزیره قشم به چند هفته افزایش پیدا کند؛ چرا که معمولاً آن دسته از گردشگرانی که در اوایل نوروز به این جزیره سفر می‌کنند، مجبور به اجاره سوئیت‌های گران‌قیمت می‌شوند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز