خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری ایلام مطرح کرد:

حوزه ICT چشم انداز روشنی در خلق ثروت و اشتغال‌زایی دارد

معاون اقتصادی استانداری ایلام گفت: امروزه ICT از جایگاه مناسبی در بین مردم برخوردار است و این حوزه چشم انداز روشنی در خلق ثروت و اشتغال‌زایی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حشمت اله عسگری روز دوشنبه در نشست کمیته ICT استان اظهار کرد: امروزه ICT از جایگاه مناسبی در بین مردم برخوردار است و اکثر افراد با این ادبیات آشنایی دارند و ارتقا جایگاه استان در این حوزه که از پتانسیل بالایی برخوردار بوده ضروری است.

وی تاکید کرد: باید با شناسایی افراد صاحب ایده بتوانیم سهم استان را از محل تولید ملی در حوزه ICT ارتقا دهیم .

وی در خصوص هدف اصلی برگزاری اولین استارتاپ در مهرماه سال جاری در استان گفت: این استارتاپ با هدف پیدا کردن صاحبان ایده و تبدیل آن به خلق ثروت و تجاری سازی برگزار می شود.

معاون اقتصادی استانداری ایلام افزود: وقتی زیر ساخت های لازم برای به حرکت درآمدن در مسیر پیشرفت با فعال شدن مراکز شتابدهنده به وجود آید افراد توانمند در این عرصه مجال حضور برای تجاری سازی ایده های خود پیدا می کنند.

 عسگری در خصوص مراکز شتابدهنده نیز گفت: هدف نهایی از راه اندازی این مراکز توسط بخش خصوصی و پارک علم و فناوری استان رویداد آفرینی و خلق کارآفرینی و ثروت است.

وی افزود: ICT به عنوان یک بحث تازه و نو در همه بخش‌های خدماتی، صنعت، گردشگری، فرهنگ، هنر سایه انداخته و در همه زمینه ها می توان با طراحی برنامه های نرم افزاری و اپلیکشن از این بازار بزرگ خدمات در راستای ایجاد شغل و خلق ثروت بهره مناسب برد.

عسگری خواستار همراهی پارک علم و فناوری، مرکز اطلاعات و ارتباطات، مرکز فناوری و پژوهش بسیج و دانشگاه ها برای راه اندازی مراکز شتابدهی با همکاری بخش خصوصی در استان شد تا صاحبان ایده بتوانند ایده خود را به فعلیت برسانند و آن را به مرحله تجاری سازی سوق دهند.

وی اظهار کرد: باید مردم را عادت دهیم به فکر کردن، فکر کردن در خصوص اینکه هر کسی با هر وسیله‌ای که در اختیار دارد چگونه می‌تواند خلق ثروت کند و استفاده بهینه را در راستای بهتر شدن شرایط خود از آن ببرد.

 معاون اقتصادی استانداری گفت: بحث اساسی ما به عنوان دولت تشویق مردم به تجاری سازی ایده ها و تراوشات ذهنی است تا منجر به خلق ثروت و اشتغال‌زایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی برای برگزاری منظم نشست های حوزه ICT از این ظرفیت ویژه در راستای توسعه استان در بخش فناوری و ایجاد اشتغال مولد استفاده بهینه ای صورت گیرد.

کد خبر : ۴۰۳۲۹۹