خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام در دیدار با رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۴۹

از ظرفیت‌های هلال احمر در ایام محرم و اربعین حسینی در مرز مهران به بهترین نحو استفاده شود.

از ظرفیت‌های هلال احمر در ایام محرم و اربعین حسینی در مرز مهران به بهترین نحو استفاده شود.

به گزارش ایلنا، استاندار ایلام در دیدار با رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: هلال احمر از امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای پذیرایی از زوار عتبات عالیات خصوصا در ایام محرم و اربعین حسینی برخوردار است که باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

محمد رضا مروارید در دیدار با خانم دکتر رافع با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر در ایام اربعین حسینی از مرز مهران تردد کردند که بهترین خدمات را جمعیت هلال احمر در مرز مهران ارائه داد.

نمایندهٔ عالی دولت در استان خاطر نشان کرد: در سال جاری نیز جمعیت هلال احمر می‌تواند خدمات بهتر و بیشتری را نسبت به سال گذشته ارائه دهد چرا که انتظار می‌رود امسال در ایام محرم و اربعین حسینی حجم عظیمی از زوار از مرز مهران تردد کنند که می‌توان از این فرصت برای فرهنگ سازی و شناسایی استان و ارائه خدمات به زوار بهترین استفاده را کرد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور نیز در این دیدار گفت: این جمعیت طرح خادمان حرم مهرورزی را در پایانه مرزی مهران به منظور خدمات دهی به زائران حسینی اجرا می‌کند.

خانم دکتر رافع اظهار کرد: طرح خادمان حرم مهرورزی جمعیت هلال احمر روز اربعین حسینی با هدف کمک به بهبود سلامت عزاداران حسینی مشرف شده به کربلا معلی در پایانه مرزی مهران اجرا می‌شود.

وی افزود: چادرهایی ویژه بانوان و آقایان در قالب این طرح برای ارائه خدمات رایگان پزشکی، دارویی و بسته‌های بهداشتی به عزاداران حسینی در محل پایانه مرزی مهران و محل ورود و خروج زوار دایر می‌شود.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور تاکید کرد: پزشکان، پیراپزشکان و امدادگران در این چادر‌ها بسته‌های بهداشتی، خدمات درمانی، دارویی و کنترل فشار خون را به زائران ارائه می‌کنند.

رافع ادامه داد: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار نفر در روز اربعین حسینی در قالب این طرح خدمات دریافت کنند.

وی همچنین به دیگر خدمات این جمعیت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مرز مهران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه فعالیت‌های داوطبان جمعیت هلال احمر بر اساس مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود دعوت از خیرین برای تهیه غذای زائران و هماهنگی با سازمان امداد و نجات برای تهیه پتو برای کسانی که یک شب در مهران بیتوته می‌کنند از جمله امکاناتی است که تلاش می‌شود در اختیار زائران در مرز مهران قرار گیرد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: زنان سراسر کشور زیر پوشش طرح سفرنامه سلامت و امید قرار می‌گیرند.

رافع افزود: در اجرای این طرح بیماری‌های رایج کشور در استان‌ها شناسایی و با استفاده از فرهنگ سازی، استفاده از ظرفیت پزشکان داوطلب هلال احمر و ترویج سلامتی برای کاهش بیماری‌ها اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح ۲۷ مهرماه از استان گلستان آغاز و پس از استان اصفهان ۹ آبان ماه در این استان اجرا خواهد شد.

رییس سازمان داوطلبان هلال احمر با بیان اینکه جامعه هدف این طرح زنان هستند بیان کرد: طرح مذکور قرار است در ۱۲ استان کشور اجرایی و سپس سراسر کشور را پوشش دهد.

رافع بیان کرد: با اجرای این طرح ضمن تقویت مجامع نیکوکاری، خانه‌های داوطلب، کمک‌های مردمی و برپایی چادرهای سلامت قصد داریم با تمام توان، ظرفیت داوطلبان را به سمت کاهش بیماری‌ها و سرطان‌های رایج در حوزه زنان به کار ببریم.

وی یادآور شد: رویکرد این طرح پیشگیری و آموزش بوده و قبل از اجرای طرح در هر استان و شهر آماری از طریق پایش سلامت شهروندان شهر انجام خواهد شد.

وی پیش بینی کرد: در این طرح در چهار شهرستان استان ایلام خانه‌های داوطلب تخصصی امید و سلامت راه اندازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز