خبرگزاری کار ایران

کار بررسی و برآورد دقیق میزان خسارت زمین لرزه آبدانان شروع شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۲۷۸

به دستور ویژه وزیر کشور، کار بررسی و برآورد دقیق میزان خسارت زلزله شهرستان آبدانان آغاز شده که پس از جمع‌بندی و اعلام کارشناسان خبره، دولت آسیب های وارده را جبران خواهد کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به دستور ویژه وزیر کشور، کار بررسی و برآورد دقیق میزان خسارت زلزله شهرستان آبدانان به دقت و شتاب فراوان آغاز شده که پس از جمع بندی و اعلام کار‌شناسان خبره، دولت آسیب‌های وارده را جبران خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از ایلام، اسماعیل نجار در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان آبدانان اظهار داشت: آسیب‌های وارده ناشی از زمین لرزه دوشنبه هفته جاری به مردم شهرستان آبدانان به زودی جبران می‌شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و تخلیه مردم از منازل و مکان‌های مسکونی و عمومی این زمین لرزه خسارات جانی در بر نداشت که این امر نشان دهنده مدیریت عالی بحران در استان ایلام است.

نجار با بیان اینکه همت دولت، متولیان و شخص وزیر کشور ارائه خدمات به موقع به آسیب دیدگان است، افزود: با توجه به پیشینه زمین لرزه‌های گذشته در کشور به مسوولان ارشد استان دستور آماده باش داده شد و در‌‌ همان ساعت‌های نخستین همه مدیران و دست اندرکاران این منطقه پای کار آمدند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: مدیریت بحران کشور با برنامه ریزی و شناخت ظرفیت‌های استان‌ها، آمادگی لازم برای ارائه خدمات به زلزله زدگان را دارد، ضمن اینکه از توان دستگاه‌های اجرایی استان ایلام استفاده کافی نیز انجام گرفته است.

نجار یادآور شد: در این زمینه پنج استان معین همسایه ایلام و تمامی مسوولان این منطقه بسیج شدند و در‌‌ همان ساعت‌های نخستین زمین لرزه آبدانان امداد رسانی و اسکان موقت زلزله زدگان به خوبی صورت پذیرفت.

رییس ستاد مدیریت بحران کشور تاکید کرد: با توجه به مشکلات آب آشامیدنی در مناطق زلزله زده آبدانان و دهلران، بطری‌های آب معدنی به مقدار کافی و لازم بین مردم آسیب دیده توزیع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز