خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام:

صدا و سیما نقش مهم و تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ استاندارد در جامعه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۷۹

امروزه وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها به ویژه صدا و سیما، از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر افکار، جهت گیری های ذهنی و رفتاری شهروندان هر جامعه ای به شمار می روند.

مسئول روابط عمومی اداره کل استاندارد ایلام گفت: امروزه وسایل ارتباط جمعی و رسانه ها به ویژه صدا و سیما، از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر افکار، جهت گیری های ذهنی و رفتاری شهروندان هر جامعه ای به شمار می روند.

به گزارش ایلنا علی داری پور با اعلام این مطلب گفت: در ماه گذشته پس از مکاتبه و هماهنگی با تهیه کنندگان برنامه های رادیویی صدا و سیمای مرکز ایلام، محمد شریفی رییس اداره ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی استاندارد استان به عنوان کارشناس در برنامه رادیویی گلبانگ شبانه با موضوع اقتصادی، نقش کنترل کیفیت کالاهای ایرانی در اقتصاد، و همچنین جعفر فرهادبیگی رییس اداره استاندارد شهرستان مهران در برنامه رادیویی راه سربلندی ویژه سال حماسه اقتصادی با موضوع نقش صادرات کالاهای استاندارد در اقتصاد کشور، حضور یافتند.

داری پور با تشکر و قدردانی از تلاش ها و همکاری های مدیران اجرایی و خبرنگاران خبرگزاری ها و مطبوعات ملی و محلی در استان، با این اداره کل در ترویج و اشاعه فرهنگ استاندارد در جامعه، افزود: در هشت ماهه سال ۹۲ بیش از ۲۰۰ خبر از اخبار عملکرد و فعالیت های این اداره کل، در سایت خبرگزاری های، ایلنا، ایرنا، مهر، ایسنا، هفته نامه های محلی استان و روزنامه های سراسری درج شده است.

علی داری پور با اعلام این مطلب افزود: رسانه ها می توانند با تبلیغ کالاهای باکیفیت ایرانی و تشویق مردم به استفاده از محصولات داخلی و آموزش و اطلاع رسانی در این زمینه، وظیفه خود را به نحو احسن انجام داده زیرا که کالاهای تولید شده باکیفیت داخلی نیاز به معرفی دارند.

مسئول روابط عمومی استاندارد ایلام تصریح کرد: رسانه ها به عنوان کانون مهم نظام ارتباطی و اطلاع رسانی، نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ استاندارد دارند.

علی داری پور بیان کرد: رسانه ها می توانند با ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد، فضای جامعه را به این سمت هدایت کنند، زیرا استانداردسازی کالاها در کشورمان به کار فرهنگی و اطلاع رسانی نیاز دارد.

داری پور عنوان کرد: استاندارد بودن کالاها حق مردم است و مردم باید به درستی از حقوق خود آگاهی داشته باشند و در همین راستا خبرنگاران در آگاهی بخشی عمومی و آگاه سازی مصرف کنندگان از حقوق خود در قبال محصولات تولیدی و نهادینه سازی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مردم در زمینه استفاده از کالاهای استاندارد، نقش راهبردی دارند.

وی تصریح کرد: کارشناسان این اداره کل به عنوان یکی از گروه های مرجع و موثر در جامعه، می توانند با حضور و ارتباط هر چه بیشتر در رسانه ها و ارایه دیدگاه ها و گزارش عملکرد و فعالیت خود، به تعامل هر چه بیشتر با شهروندان در ایجاد اعتماد و همکاری متقابل تلاش کنند.

وی افزود: این موضوع از آن جهت دارای ارزش و اهمیت است که میزان فعالیت روابط عمومی این اداره کل در سطح مطبوعات، با هدف انعکاس دیدگاه ها، اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط مدیر، معاونان، رؤسای ادارات و کارشناسان استاندارد ایلام را نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز