خبرگزاری کار ایران

بازیگری ایران در بازار پتروشیمی خاورمیانه / بازگشت ۴۵ درصدی سرمایه در صنایع تکمیلی پتروشیمی

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۶۶۶

به ازای هر شغل در بخش‌های بالادستی و میان دستی پتروشیمی حدود ۵۰ شغل در صنایع تکمیلی ایجاد می شود که این ضریب اشتغال ۵۰ برابری تنها اشغال زایی مستقیم صنایع تکمیلی است.

هشتمین جشنواره صنعت پلاستیک به عنوان بزرگترین گردهمایی فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران با حضورمعاونان و مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی صنعت پلاستیک و پلیمر ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ابویی مهریزی در هشتمین جشنواره صنعت پلاستیک با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های موجود ایران در صنایع تکمیلی پتروشیمی به ویژه صنایع پلاستیک، گفت: محصولات مختلف صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک ایران می تواند در بازارهای جهانی حضور بیشتری داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: صنعت پلاستیک را متصل به حوزه‌ای عنوان کرد که با خلاقیت ایرانی‌ها به ارزش تبدیل شده و محصول آن برای رفاه کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمدرضا مونسان نائب رئیس انجمن همگن پلاستیک تهران هم در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد بیش از ۶۰ میلیون تن ظرفیت تولید محصولات در بخش بالادستی و میان دستی صنعت پتروشیمی، گفت: در شرایط فعلی توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی یکی از سیاست‌های کلان دولت و نظام اقتصادی کشور بوده به طوری که یکی از راهکارهای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی در کشور توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی انجمن همگن پلاستیک تهران با یادآوری اینکه توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در مقایسه با بخش بالادستی و میان دستی پتروشیمی نرخ بازگشت سرمایه سریع تر و اشتغال آفرینی مولد بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: نرخ بازگشت سرمایه همواره از فاکتورهای اصلی جذب سرمایه است و در صنایع تکمیلی پتروشیمی به ویژه صنعت پلاستیک نرخ بازگشت سرمایه در حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد است در حالی که این نرخ در بخش صنایع میانی و بالادستی پتروشیمی حدود ۱۵ درصد است.

این کارآفرین صنایع تکمیلی پتروشیمی افزود: به ازای هر شغل در بخش‌های بالادستی و میان دستی پتروشیمی حدود ۵۰ شغل در صنایع تکمیلی ایجاد می شود که این ضریب اشتغال ۵۰ برابری تنها اشغال زایی مستقیم صنایع تکمیلی است.

مونسان با بیان اینکه با توجه به مزیت ها و ظرفیت‌های توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی، جشنواره‌های دوره ای صنعت پلاستیک به صورت دو سالانه برگزار می شود از ظرفیت و توان تبدیل شدن ایران به بازیگر اصلی صنایع تکمیلی پتروشیمی در سطح منطقه خاورمیانه خبر داد و افزود: هشتمین جشنواره صنعت پلاستیک هم به‌منظور ارتقای سطح کمی و کیفی صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک کشور در پنج گروه اصلی برگزار شد.

مرتضی شهرابی دبیر هشتمین جشنواره صنعت پلاستیک هم با اشاره به سابقه نزدیک ۱۵ ساله تاسیس انجمن همگن پلاستیک تهران به عنوان اولین تشکل صنفی فعال در صنایع پلاستیک و پلیمری کشور، گفت: ایجاد رقابت سالم در بین

مدیران صنایع تکمیلی پتروشیمی به ویژه پلاستیک و تشویق مدیران موفق، تشویق صادرکنندگان موفق محصولات پلاستیکی، تشویق واحدهای صنعتی فعال در صنایع بازیافت و شناسایی واحدهای پژوهشی و علمی موفق در سطح صنایع پلاستیک و پلیمر از مهمترین اهداف برگزاری هشتمین جشنواره صنعت پلاستیک است.

هشتمین دوره جشنواره صنعت پلاستیک ۱۶ دی ماه در مرکز همایش‌های المپیک تهران و با همکاری و مشارکت انجمن صنایع همگن پلاستیک استان تهران، انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر، خانه صنعت و معدن، شرکت شهرک‌های صنعتی با معرفی مدیران و واحدهای صنعیت برتر صنعت پلاستیک برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز