خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر برنامه‌ریزی سازمان بهره‌وری انرژی ایران خبر داد:

اجرای طرح صحت‌سنجی لوازم برقی خانگی / ایجاد نمایشگاه مجازی لوازم برقی خانگی

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۲۷۵

سالیانه نزدیک به ۱۵۰۰ مگاوات توان شبکه، ناشی از استفاده از محصولات برقی خانگی جدید می‌باشد که با رعایت استانداردهای انرژی و نظارت مستمر می‌توان درحدود ۳۰% از این مقدار را کاهش داد.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) از برنامه این سازمان برای اجرای طرح صحت‌سنجی لوازم برقی خانگی خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، محمدتقی زیاری، اظهار داشت: سابا در سال ۹۰ طرحی با عنوان صحت‌سنجی لوازم برقی موجود در بازار را با هماهنگی وزارت نیرو انجام داد که براساس آن لوازم برقی مورد آزمون قرار گرفته و نتایج آن بابرچسب انرژی نصب‌شده بر آنها مطابقت داده شد.

وی با اشاره به رشد بالای مصرف برق در بخش غیرمولد خانگی، گفت: این رشد خود ناشی از رشد جمعیت، استفاده از لوازم خانگی غیراستاندارد و افزایش سطح رفاه است.

وی اظهار داشت: به‌غیر از بخش روشنایی که ۲۰ تا ۲۵ درصد مصرف برق بخش خانگی را به خود اختصاص می‌دهد، لوازم برقی آشپزخانه و کولر عمده مصرف برق بخش خانگی را به خود اختصاص می‌دهند که لزوم اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم موجب شد ما یک نمایشگاه مجازی برای معرفی محصول‌های شرکت‌های ایرانی به همراه رتبه انرژی این لوازم ایجاد کنیم.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی سابا افزود: معرفی محصول‌ها در این نمایشگاه مجازی پروسه‌ای دارد که شرکت‌ها باید نتایج آزمون و گواهی‌های استاندارد محصول‌ها را ارایه کنند تا پس از تایید در کمیته‌های تخصصی نسبت به معرفی این محصول‌ها در سایت www. sabaexpo. ir اقدام شود.

وی یادآور شد: در کنار آن نیز توصیه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی در این بخش ارایه شده است که مشترکان می‌توانند با مراجعه به این سایت، ویژگی‌های محصول‌های لوازم برقی شرکت‌های ایرانی به همراه رتبه انرژی آنها را مشاهده کنند.

وی از توسعه این سایت در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لازمه مرجع قرارگرفتن این سایت صحت‌سنجی دوباره این محصول‌ها است که به همین منظور، به‌دنبال اجرای دوباره طرح صحت‌سنجی لوازم برقی با همکاری وزارت نیرو از سال ۹۴ درصورت تخصیص اعتبار لازم هستیم تا امکان مقایسه و نمایش نتایج صحت‌سنجی آزمایش‌ها برای خریداران و مصرف‌کنندگان نمایش داده شود.

وی یادآور شد: سالانه نزدیک به ۱۵۰۰ مگاوات توان شبکه، ناشی از استفاده از محصول‌های برقی خانگی جدید است که با رعایت استانداردهای انرژی و نظارت مستمر می‌توان حدود ۳۰ درصد از این مقدار را کاهش داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز