خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر نفت:

تولید۴٠ میلیون تنی محصولات پتروشیمی غم انگیز است / اگر NPCطلبش را قانونی مطالبه کند، پتروشیمی با چالش مواجه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۶۳۲

بزودی کارگروهی متشکل از نمایندگان شرکت NPC، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی سازی، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و دیگر سازمانهای مرتبط برای تدوین آیین نامه نحوه بازپرداخت این طلب به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشکیل می‌شود.

قائم مقام وزیر نفت در مجمع عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از اجماع اعضای این مجمع برای تهیه نقشه راه توسعه صنعت پتروشیمی خبر داد.

به گزارش ایلنا، وزیری هامانه در مجمع عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با انتقاد از نحوه تامین منابع مالی بانکهای داخلی در طرحهای استراتژیک صنعت نفت گفت: به عنوان نمونه در پروژه ستاره خلیج فارس متاسفانه با وجود تلاش شبانه روزی وزارت نفت هنوز موفق به استفاده از منابع بانکی نشده ایم، این در حالی است که بسیاری از کالاهای این طرح هم اکنون در گمرک و یا شرکتهای سازنده بدلیل نبود پول باقی مانده است.

وی یکی از مصوبات مجمع عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را اجماع اعضاء برای تهیه نقشه راه توسعه صنعت پتروشیمی اعلام کرد و گفت: هم اکنون یکی از سیاستهای وزارت نفت برای توسعه پتروشیمی حمایت همه جانبه از بخش خصوصی فعال در این صنعت است.

هامانه با تشریح وضعیت صنعت پتروشیمی پس از اجرای نادرست سیاستهای اصل ۴۴ در این صنعت گفت: تولید حدود ۴٠ میلیون تن محصولات پتروشیمی به جای ١٢٠ میلیون تن در کشور، غم انگیز است.

قائم مقام وزیر نفت به طلب شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مجتمعهای پتروشیمی اشاره کرد و گفت: بزودی کارگروهی متشکل از نمایندگان شرکت NPC، وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان خصوصی سازی، معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری و دیگر سازمانهای مرتبط برای تدوین آیین نامه نحوه بازپرداخت این طلب به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشکیل می شود.

هامانه با تاکید بر این که نباید برای دریافت طلب شرکت NPC به مجتمعها و طرحهای در حال ساخت فشار وارد کرد، گفت: اگر بخواهیم به صورت قانونی این طلب را درخواست کنیم توسعه صنعت پتروشیمی با چالش روبرو می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز