خبرگزاری کار ایران

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت:

مونتاژ کالاهای وارداتی افتخار دولت‌های قبل از انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۵۷۰

استعمار نگاهش این است که از کشورهای جهان سوم مواد اولیه بگیرد و پول بدهد و بعداز اینکه مواد اولیه راتبدیل به کالا کرد مجددا پولی که بابت خرید مواد اولیه به این کشور‌ها داده بود دوباره بابت فروش کالا پس می‌گیرد. یعنی عاقبت کار برای کشور استعمار زده چیزی باقی نمی‌ماند.

رئیس پژوهشگاه شرکت نفت گفت: قبل از انقلاب مونتاژ کالاهای وارداتی از افتخارات بوده و هیچ تلاشی برای استفاده از تکنولوژی و ساخت کالا در داخل نمی‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید رضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه شرکت نفت درهمایشی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس پژوهشگاه و گرامی داشت هفته دولت برگزار شد با بیان اینکه دولت و قوه مجریه به عنوان مهم‌ترین رکن اداره کشور نقش مهمی درتعیین سرنوشت کشور ونسل آینده دارد گفت: فضای آرامش، امنیت و صلح مسائلی است که دولت‌ها دنبال می‌کنند و دولت یازدهم نیز درسایه هدایت مقام معظم رهبری ور یاست جمهوری دکتر روحانی گام بزرگی در این زمینه برداشته به طوری که آرامش و عقلانیت دستاورد این دولت است که توسعه وپیشرفت را به ارمغان می‌آورد ودر سوق دادن سیاست به سمت خرد ورزی نقش آفرین بوده است.

وی با اشاره به اینکه پژوهشگاه نفت به عنوان بخشی از دولت نظریه اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند تصریح کرد: نقش مراکز تحقیقاتی و توسعه‌ای در اقتصادمقاومتی مهم است وآنچه که مورد نظر همه مسئولین کشور بوداستقلال اقتصادی، سیاسی وخودکفایی است.

وی افزود: قبل از انقلاب تنها به تولید، بهره وری ومصرف اهمیت داده می‌شدونقش تحقیق نادیده گرفته می‌شد. اما بعداز انقلاب بخش تحقیق مهم‌ترین رکن توسعه کشور و گامی اساسی درراستای پیشرفت اقتصاد بوده است.

کاتوزیان خاطر نشان کرد: درحال حاضر مونتاژ به عنوان گام اقتصاد خودکفا قلمداد نمی‌شود در حالی که درگذشته استعمار به گونه‌ای فرهنگ سازی کرده بود که کشورهای تحت سیطره خودرا تنها به سرهم بندی ومونتاژ سوق دهد تا به هسته مرکزی تولید محصول دست نیابند.

وی ادامه داد: استعمار نگاهش این است که از کشورهای جهان سوم مواد اولیه بگیرد و پول بدهد و بعداز اینکه مواد اولیه راتبدیل به کالا کرد مجددا پولی که بابت خرید مواد اولیه به این کشور‌ها داده بود دوباره بابت فروش کالا پس می‌گیرد. یعنی عاقبت کار برای کشور استعمار زده چیزی باقی نمی‌ماند.

رئیس پژوهشگاه نفت خاطرنشان کرد: ماباید تبدیل مواد اولیه را با ابداع وا ختراع در دست بگیریم زیرا خودکفایی اقتصادی تنها از این نقطه شکل می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز