خبرگزاری کار ایران

از دقایقی پیش؛

نشست پشت درهای بسته وزیران اوپک آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۶۸۱

اوپک قصد دارد سقف تولید خود را در نشست امروز(۲۱ خرداد) حفظ کند.

نشست وزیران انرژی ۱۲ کشور صادر کننده نفت عضو اوپک برای تصمیم گیری درباره سقف تولید این سازمان تا دسامبر ۲۰۱۴(آذرماه ۹۳) آغاز شد.

به گزارش ایلنا، پس از آغاز به کار یکصد و شصت و پنجمین اجلاس اوپک در ساعت ۱۲و ۳۰ دقیقه، وزیران انرژی کشورهای عضو اوپک دقایقی پیش برای تصمیم گیری درباره سقف تولید این سازمان تا اجلاس ۱۶۶ گردهم آمدند.

همه اعضای اوپک در بدو ورود به وین اعلام کردند بازارهای جهانی نفت با ثبات و متعادل است و بعید به نظر می رسد اعضای اوپک تصمیمی برای تغییر سقف تولید روزانه ۳۰ میلیون بشکه این سازمان بگیرند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران پس از ورود به وین در جمع خبرنگاران گفت: این سازمان قصد دارد سقف تولید خود را در نشست امروز(۲۱ خرداد) حفظ کند.

وزیر نفت درباره بازار فعلی نفت هم گفت: همه از این وضعیت خوشحال هستند، ظاهرا تولید کنندگان و مصرف کنندگان در وضعیت خوبی هستند.

نشست ۱۶۵ اوپک در حالی برگزار می شود که قیمت جهانی نفت در مقایسه با نشست پیشین این سازمان که در ماه دسامبر(آذر۹۲) ۲۰۱۳ برگزار شد ۱۰ درصد افزایش داشته است.

یکصد و شصت و پنجمین اجلاس اوپک امروز(۲۱ خرداد) در مقر دائمی این سازمان در وین آغاز به کار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز