خبرگزاری کار ایران

ایران، نخستین متدولوژی مکانیسم توسعه پاک خاورمیانه را به ثبت رساند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۰۷۹

پروژه پاکسازی خاک‌های آلوده خانگیران و احداثتصفیه خانه پالایشگاه گاز خانگیران نیز که تا حد زیادی از آلودگی محیط زیست جلوگیری می‌کند، پایان یافته است.

با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت، نخستین متدولوژی مکانیسم توسعه پاک(CDM) در سطح خاورمیانه به نام کشورمان در سازمان ملل متحد ثبت شد.

به گزارش ایلنا، رئیس پردیس پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت گفت: با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و استفاده بهینه از گازهایی که در پالایشگاه گاز سرخون و قشم سوزانده می شود، طرحی در دست اقدام قرار گرفته است.

محمود ترکی گفت: در این طرح، مجموع گازهایی که در حال سوختن است برای استفاده بهینه در فرایند مجددی استفاده می‌شود و به این منظور، سرمایه گذاری فراوانی انجام شده است.

وی ادامه داد: پژوهشگاه صنعت نفت به دنبال اثبات تلاش‌های صورت گرفته در کشورمان برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای است و در این زمینه با تدوین متدولوژی نسبت به ثبت آن در بخش CDM سازمان ملل متحد اقدام کرده است.

ترکی تاکید کرد: تعاملات پژوهشگاه صنعت نفت با نمایندگان سازمان ملل متحد در بخش مکانیسم توسعه پاک(CDM) ادامه دارد و این طرح، عایدات خوبی برای پالایشگاه سرخون و قشم به همراه دارد.

استقرار سامانه مدیریت انرژی در پالایشگاه سرخون و قشم

رئیس پردیس پژوهش و توسعه انرژی و محیط زیست پژوهشگاه صنعت نفت، استقرار سامانه مدیریت انرژی در پالایشگاه سرخون و قشم را نیز به عنوان یکی از طرح های در دست اقدام این پردیس مورد اشاره قرار داد و گفت: نرم افزار EPAT که از سوی پژوهشگاه صنعت نفت با هدف انجام محاسبات مهندسی مربوط به مدیریت انرژی و برآورد عملکرد تجهیزات تهیه و تدوین شده است، پیش از این به صورت پایلوت در نیروگاه شهید منتظری اجرا شده است.

وی اظهار داشت: این نرم افزار، قابلیت اندازه گیری راندمان ادوات انرژی بری مانند توربین، کمپرسور، بویلر و… را دارد و قادر است در مدت زمان کوتاهی، ضمن ارزیابی راندمان، مشکلات موجود در عملکرد ادوات را نیز مشخص و اعلام کند.

ترکی خاطرنشان کرد: پروژه پاکسازی خاک های آلوده خانگیران و احداثتصفیه خانه پالایشگاه گاز خانگیران نیز که تا حد زیادی از آلودگی محیط زیست جلوگیری می کند، پایان یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز