خبرگزاری کار ایران

کشتی حمل گازمایع ایران از چنگ دزدان درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۲

کشتی گاز بر ایرانی بوتانون حامل گاز LPG در حال عبور از تنگه باب المندب بود که در ورودی این تنگه مورد هجوم هشت فروند قایق دزدان دریایی قرار گرفت و با حضور به موقع و سریع ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی با رعایت تمام شرایط ایمنی، با توجه به خطراتی که محموله را تهدید می‌کرد، کشتی ایرانی از این مهلکه جان سالم به در برد.

روز گذشته، ناو بالگردبر لارک و ناوشکن سبلان، پس از ساعت‌ها درگیری با دزدان دریایی، کشتی گاز بر ایرانی به نام بوتانون را از چنگ آنان نجات دادند.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار دوم سیاوش جره، معاون عملیات نیروی دریایی با اشاره به این که این روزها حملات دزدان دریایی در خلیج عدن به کشتی‌های تجاری ایرانی رو به افزایش گذاشته شده است، گفت: صبح امروز دریادلان ناوگروه بیست و هفتم این نیرو موفق شدند پس از ساعت‌ها درگیری با دزدان دریایی، کشتی گاز بر ایرانی به نام بوتانون(BOOTANON) را از چنگ آنان نجات دهند.

وی افزود: کشتی گاز بر ایرانی بوتانون حامل گاز LPG در حال عبور از تنگه باب المندب بود که در ورودی این تنگه مورد هجوم هشت فروند قایق دزدان دریایی قرار گرفت و با حضور به موقع و سریع ناو گروه بیست و هفتم نیروی دریایی با رعایت تمام شرایط ایمنی، با توجه به خطراتی که محموله را تهدید می‌کرد، کشتی ایرانی از این مهلکه جان سالم به در برد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش با بیان این که کشتی گاز بر ایرانی بدون هیچ آسیبی مسیر حرکتی خود را تحت همراهی ناو گروه نیروی دریایی به سمت مقصد ادامه داد، تصریح کرد: این ناو گروه متشکل از ناو بالگرد بر لارک و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان که به منظور تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتی‌رانی و انجام گشت زنی در شمال اقیانوس هند از خلیج عدن تا دریای سرخ، به آب‌های آزاد اعزام شده است تا کنون پنج مرحله با دزدان دریایی درگیر شده و در تمامی موارد آنان را ناکام گذاشته است.

وی در پایان با تأکید بر تاثیرگذاری چشمگیر نیروی دریایی ارتش در سلامت تجارت و اقتصاد کشور تصریح کرد: این ناو گروه از بیست و هشتم مرداد ماه سال جاری به مأموریت اعزام شده و در طول انجام مأموریت توانسته است ضمن همراهی بیش از ٢٠ کشتی تجاری و نفت‌کش، تعداد ۶٢ یکان نظامی شناور و پروازی را رصد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز