خبرگزاری کار ایران

علیرضا محمدیان؛ نامزد خانه‌کارگر در پنجمین انتخابات شورای شهر تهران

با نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران بیشتر آشنا شویم

در میان فهرست نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران به متخصصان و کارشناسانی برخورد می‌کنیم که هریک علاوه بر آشنایی با مسایل و مختصات شهری مانند تهران؛ از مدت‌ها قبل برای ورود به این عرصه برنامه‌ریزی و پژوهش‌های خود را آغاز کرده‌اند.

کافی‌ست به رزومه برخی از این کاندیداها توجه کنیم تا بیشتر به ضرورت وجود تخصص‌هایی که در مدیریت شهر تهران موردنیاز است و تا امروز مغفول مانده، بیندیشیم.

معرفی و رزومه برخی از کاندیداهای شورای شهر تهران که مورد حمایت خانه کارگر نیز هستند به شرح زیر است:

"علیرضا محمدیان" داری مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی است. او درباره برناهه‌های خود در شورای شهر گفت: اهم برنامه‌های من همان چیزی است که در اصل ماده 100 قانون اساسی ذکر شده است. به نظرم ما بیش از چیزی که باید بدانیم؛ می‌دانیم اما مشکل این است که کمتر از آن چیزی که نیاز است اقدام می‌کنیم. ما نیاز به پیگیری مصوبات داریم.

به اعتقاد او یکی از عمده‌ترین مشکلات تهران؛ ترافیک است. او گفت:‌ اگر بخواهیم بگوییم ترافیک حل می‌شود حرف بیهوده‌ای است. حل این مشکل تنها دو راه‌حل دارد؛ اول اینکه توزیع عادلانه ثروت در استان‌ها اتفاق بیفتد تا از مهاجرت مردم به تهران جلوگیری شود که این مسئله نیاز به تصمیم کلان دارد و از حیطه اختیارات شورا خارج است. دومین مسئله انتقال پایتخت به استان دیگری‌ست که این مسئله نیز در حیطه اختیارات شوراهای اسلامی نیست.

او همچنین گفت: نظارت بر کارکردهای ساختارهای شهری و شهرداری و تقابل با فساد که در این سازمان وجود دارد، باید نهادینه شود. گفته می‌شود تهران گران اداره می‌شود که این امر مخالف بهره‌وری است چراکه ما در شهر تهران نمی‌توانیم از منابع موجود بیشترین استفاده را ببریم.

او گفت:‌ تمامی امکانات به‌صورت عادلانه در تمامی مناطق تهران توزیع شود، با جمع‌آوری متکدیان و دستفروشان و ساماندهی آنها؛ باید وجهه شهر را ارتقا دهیم. مسئله گورخوابی و کارتن‌خوابی باید در تهران ریشه‌کن شود.

 

کد خبر : ۴۸۹۵۷۷