خبرگزاری کار ایران

ایجاد سامانه شکایت خبرنگاران از تبعیض و نقض آزادی بیان در ریو

کمیته بین المللی المپیک با همکاری و هماهنگی مقامات قضایی و ورشی برزیل، سامانه مربوط به شکایات خبرنگاران حاضر در دهکده المپیک را به راه انداخت.

به گزارش ایلنا، سامانه مربوط به شکایات خبرنگاران بین المللی و تحت اعتبار المپیک ریو (دارای کارت شناسایی مخصوص خبرنگاران در دهکده المپیک) از امروز کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

هر گونه تبعیض در میان خبرنگاران، نقض آشکار آزادی بیان و جلوگیری از ورود و خروج خبرنگاران به محیط هایی که آنها اجازه حضور در آنها را دارند، می‌تواند دلیل روشن شکایت خبرنگاران در سامانه باشد. ریاست کمیته بین المللی المپیک در این خصوص اطمینان داده که در اسرع وقت به شکایات خبرنگاران رسیدگی خواهد شد و البته اگر گزارشی از بی قانونی و عملکرد اشتباه خبرنگاران به این کمیته برسد با خبرنگاران خاطی ضمن هماهنگی با سرپرست کمیته خبری همان کشور برخورد رسمی خواهد شد.

خبرنگار شاکی می‌تواند به آدرس اینترنتی www.olympic.org/mediacomplaint مراجعه کرده و ضمن درج شماره مربوط به کارت شناسایی خود و توضیحی مختصر از اتفاقی که رخ داده منتظر تماس مقام قضایی باشد. نماینده رسمی کمیته خبری و اطلاع رسانی المپیک نیز در اسرع وقت و در صورت لزوم به محل مراجعه خواهد کرد.

 

کد خبر : ۳۹۷۴۱۵