خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد:

مرکز داوری اتاق بازرگانی، نیازمند ترویج تفکر توسعه قضایی در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۲۳۱

شوراهای حل اختلاف و مراکز داوری خصوصی همچون، مرکز داوری اتاق بازرگانی در راستای برون سپاری و کاهش نقش حاکمیتی در آینده قضاوت در کشور نقش غیر قابل انکاری را می‌توانند ایفا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز، میزان مراجعه به مراکز داوری غیر حاکمیتی، همچون مرکز داوری اتاق بازرگانی را نیازمند ترویج تفکر و توسعه قضایی در کشور عنوان کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، حسین طوسی، با بیان این مطلب، در اولین دوره آموزشی مرکز داوری اتاق بازرگانی البرز که با حضور دادستان استان، رئیس مرکز داوری اتاق ایران و همچنین جمعی از اساتید و کارشناسان علوم قضا، در اتاق بازرگانی البرز تشکیل شد، با اشاره به افت و خیزهای مترتب، بحثداوری در طول سال های متمادی در کشور، گفت: شوراهای حل اختلاف و مراکز داوری خصوصی همچون، مرکز داوری اتاق بازرگانی در راستای برون سپاری و کاهش نقش حاکمیتی در آینده قضاوت در کشور نقش غیر قابل انکاری را می‌توانند ایفا کنند.

وی در ادامه، با اشاره به اینکه در راستای حمایت از منافع فعالان بخش خصوصی، هم اکنون، اتاق بازرگانی در غالب هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف در نهادهایی همچون ادارات امور مالیاتی و تامین اجتماعی حضوری فعال دارد بیان داشت: اصل داوری در اغلب کشورهای اروپایی و توسعه یافته اصل پذیرفته ایست و معمولا در تفاهمنامه های تجاری که در اتاق‌های بازرگانی سراسر دنیا منعقد می‌شود، حتی المقدور، مراکز داوری در این اتاق‌ها، به عنوان مرجع رسیدگی به حل و فصل دعاوی و قراردادهای تجاری و بازرگانی ذکر می‌شوند.

وی در پایان، با اشاره به این مطلب که، میزان مراجعه به مراکز داوری غیر حاکمیتی، همچون مرکز داوری اتاق بازرگانی، نیازمند ترویج تفکر و توسعه قضایی در کشور است، ابراز امیدواری کرد: مرکز داوری اتاق البرز در آینده ای نزدیک بتواند به مرجعی مورد وثوق، برای طرح دعاوی تجاری و بازرگانی در استان تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز