خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز:

لزوم تدوین سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی البرز

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۷۱

امیدواریم با اجرایی شدن این سند، حرکتی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و پدیده طلاق، در البرز صورت پذیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به تدوین سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، به واقعیت‌های استان نزدیک بوده و در صدد جمع بندی نقطه نظرات دستگاه‌های مرتبط و ظرفیت‌های علمی دانشگاهی در راستای تکمیل آن است و بایستی آسیب‌های اجتماعی با لحاظ برش استانی و شهرستانی تدوین شود.

به گزارش ایلنا در کرج، حمید رضا عسگری، با بیان این مطلب در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی نمی‌تواند نابود و یا ریشه کن شود، گفت: اما با اخذ تدابیر ویژه می‌توان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشت.

وی در ادامه، با تاکید بر بخشی نگری و پرهیز از تمرکز گرایی در خصوص مسائل اجتماعی افزود: تدوین سند کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان البرز به منظور پیشگیری از مواد مخدر، طلاق و… در استان است از این رو دستگاه‌های اجرایی استان نقطه نظرات خود را با رویکرد علمی و بومی با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف ارائه نمایند تا در راستای عملیاتی کردن برخی از آسیب‌های اجتماعی پر دامنه استان به صورت راهبردی در سال ۹۴ باشیم.

وی با اعلام اینکه درسند کنترل آسیب‌های اجتماعی استان مطالعات لازم انجام شده است، گفت: با اجرایی شدن این سند، گام نخست درزمینه کاهش پدیده طلاق برداشته می‌شود.

عسگری مورودی بیان داشت: براساس بررسی‌های علمی، مهم‌ترین علت بروز طلاق دراستان البرز غفلت ازسنت‌های موثر فرهنگی و اجتماعی است و مشکلات اقتصادی پس از این عوامل قراردارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تغییر نوع نگرش به زندگی و ورود واگرایی به نظام اجتماعی از دیگرعوامل بروز آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق به‌شمار می رود.

این مسئول فرهنگی، در ادامه از اعضای کارگروه خواست کلیه طرح‌های پژوهشی در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی به دبیرخانه کارگروه ارسال شود تا در این کارگروه مصوب شده و جنبه اجرایی پیدا کند.

وی در پایان همچنین خاطر نشان کرد: جمع بندی نقطه نظرات طرح ساماندهی تعطیلات رسمی کشور در این کارگروه مانند سایر استان‌ها جمع بندی شده و برای وزارت کشور ارسال می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز