خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز در گفتگو با ایلنا:

اتاق بازرگانی، نباید به باشگاه سیاسی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۳۷۰

همواره دولت های مختلف، در جریان انتخابات و در روند فعالیت این تشکل بخش خصوصی تاثیر گذار بوده اند و این روند و نوع مدیریت، سال‌ها در اتاق بازرگانی اعمال شده و نمی توان یک شبه و به طور ناگهانی این روند را متوقف کرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز، در آستانه انتخابات اتاق ایران و اتاق‌های سراسر کشور، بر لزوم اخلاق مداری و برنامه محوری نامزدهای این دوره انتخابات پارلمان بخش خصوصی کشور تاکید کرد.

حسین طوسی، ضمن اشاره به این مطلب، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کرج گفت: انتخابات این دوره اتاق بازرگانی از اهمیت بسزایی برخوردار است و به نظر می رسد کسانی شانس انتخاب شدن و حضور در جمع هیئت نمایندگان این تشکل را دارا باشند که دارای سابقه فعالیت مستمر در اتاق و همچنین طرح و برنامه، برای اداره این تشکل و تحقق خواست‌های مشترک بخش خصوصی کشور باشند.

وی در ادامه، با بیان این مطلب که استان البرز از جمله استان های فعال و پرتکاپوی کشور، در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی به‌شمار می‌رود، بیان داشت: با توجه به گذشت ۴ سال از تولد استان نوپای البرز، حضور ۳۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و همچنین پتانسیل بالای اقتصادی این استان، در حوزه های مختلف، انتخابات این دوره اتاق البرز را از اهمیت بالایی برخوردار ساخته است.

طوسی، با بیان اینکه انتخابات این دوره اتاق را نباید دچار حاشیه ساخت، در پاسخ به این سوال که حضور و ثبت نام اشخاص سیاسی دولتی و یا وابستگان آنها را در این دوره انتخابات اتاق، چطور ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: حضور افراد، با توجه به توانمندی مدیریتی فی نفسه، محل اشکال نیست، ولی اگر مشارکت این افراد، اتاق را به سمت الگوهای مدیریت دولتی و ناکارآمدی این تشکل سوق دهد، قابل تامل است.

وی در ادامه، بار دیگر با تاکید بر این که اتاق بازرگانی، نمی‌بایست به یک باشگاه سیاسی و صرفا برای عرض اندام سیاستمداران تبدیل شود، بر لزوم استقلال اتاق و همچنین دور ماندن اتاق، از مباحثو جهت گیری های سیاسی، در کشور تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی البرز، در پاسخ به این سوال که با توجه به نظرات " جناح تحول خواه اتاق " آیا بخش دولتی اتاق، به کل می بایست از بدنه هیئت نمایندگان اتاق ایران حذف شود یا خیر؟، بیان داشت: از همان ابتدای شکل گیری مجدد اتاق، پس از پیروزی انقلاب، همواره دولت های مختلف، در جریان انتخابات و در روند فعالیت این تشکل بخش خصوصی تاثیر گذار بوده اند و یک بده بستانی، همواره در طول این سال ها بین دولت و بخش خصوصی برقرار بوده و این روند و نوع مدیریت، سال ها در اتاق بازرگانی اعمال شده و نمی توان یک شبه و به طور ناگهانی این روند را متوقف کرد.

حسین طوسی در پایان، بار دیگر با تاکید بر لزوم شایسته سالاری و توانمندی افراد داوطلب حضور در هیئت نمایندگان اتاق ایران و اتاق های سراسر کشور، تصریح کرد: در حال حاضر، این تشکل، به افرادی توانمند و خلاق، با قدرت مدیریت و چانه زنی بالا، با اولویت فعال بخش خصوصی، نیاز دارد و بدون تردید اعضای اتاق بازرگانی به افرادی رای می دهند که حائز این توانمندی ها باشند.

گفتگو: شهاب خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز