خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی البرز:

تشکیل جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی؛ گامی مؤثر در بهبود فضای کسب و کار

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۹۲

پیشنهاد تسریع در تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی از سوی اتاق بازرگانی البرز، در چهل و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور به تصویب رسید.

رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: تاکنون برای رفع موانع و مشکلات صنعتگران، تولید کنندگان و کشاورزان مکاتباتی با مقامات عالی کشور از جمله رییس بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس اتاق بازرگانی ایران و رییس سازمان حفاظت محیط زیست صورت پذیرفته است.

به گزارش ایلنا در کرج، حسین طوسی با بیان این مطلب، در چهل و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور که با دعوت از رئیس اتاق البرز و همچنین استاندار البرز برگزار شد، بیان داشت: جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با استناد به ماده ۱۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و نحوه تشکیل اداره شوراهای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ها در تاریخ ۱۳/۱۰ / ۹۱ تشکیل و تاکنون جلسات ماهانه شورا به طور مرتب با حضور حداکثری اعضای تشکیل شده است.

وی در ادامه، با اشاره به طرح ۹۹ دستور جلسه، در ۲۲ نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان البرز، گفت: در حال حاضر دستور جلسات، به تناسب موضوع در دو کارگروه تخصصی مورد بررسی و کار کار‌شناسی قرار می‌گیرد که پس از آن در شورای گفتگوی استان مطرح می‌شود.

طوسی در ادامه با بیان این مطلب که در حال حاضر کارگروه خدمات و بازرگانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با ریاست دادستان عمومی انقلاب و کارگروه تولید به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز تشکیل می‌شود، اظهار داشت: تاکنون کارگروه تخصصی خدمات و بازرگانی با ۲۰ جلسه و ۸۲ مصوبه و نیز کارگروه تولید شورای گفتگوی استان البرز با ۱۴ جلسه و ۵۱ مصوبه برگزار شده است.

طوسی در ادامه تاکید کرد: بسیاری از مصوبات این شورا در حوزه اختیارات مدیران و ادارات کل استانی بوده که با ایجاد تعامل و همکاری خوب نسبت به اجرای مصوبات و رفع مشکلات اقدامات موثر انجام پذیرفته است.

رییس اتاق بازرگانی البرز در ادامه با گریزی به مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز گفت: تشکیل هیات موسس احداثنمایشگاه‌های بین المللی استان با همکاری و تعامل تشکل‌های قانونی بخش خصوصی و ادارات دولتی مرتبط، بررسی و پیشنهاد ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری دراستان و نیز تهیه و تدوین سند راهبردی آب استان البرز با بررسی نیاز آبی صنعت و جلوگیری از قطع خدمات(آب، برق، گاز و تلفن) واحد‌های تولید و تعامل با واحد‌ها جهت تقسط بدهی بر اساس مصوبه شورای تامین استان، از جمله مصوبات استانی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ست.

وی در ادامه تاکید کرد: تاکنون برای رفع موانع و مشکلات صنعتگران، تولید کنندگان و کشاورزان مکاتباتی با مقامات عالی کشور از جمله رییس بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس اتاق بازرگانی ایران و رییس سازمان حفاظت محیط زیست انجام شده است.

تسریع در تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی

وی بررسی بسته پیشنهادی دولت، جهت خروج غیر تورمی از رکود، بررسی نظامنامه‌های جدید صندوق توسعه ملی، پیشنهاد اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و پیشنهاد اختصاص سهمیه اعتباری به استان البرز از محل منابع صندوق توسعه ملی اختصاص درصدی از مالیات ارزش افزوده به شهرک‌های صنعتی برای تامین هزینه خدمات این شهرک‌ها را از جمله مصوبات ملی پیشنهادی شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی برشمرد.

همچنین در این جلسه بر اساس پیشنهاد شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز در خصوص تصویب آیین نامه اجرایی قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی مقرر شد به منظور حل مشکلات و تعیین متولی قانونی اراضی دولتی در حرایم شهر‌ها و شهرک‌های جدید در تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی از طریق وزارت جهاد کشاورزی تسریع لازم به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز